6 Temmuz 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

6 Temmuz 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

Sayı: 471 Cilt: XXVII Yıl: 10 Sahibi Mühim Toker Yazı İşleri Müdürü Kurtul Altuğ Bu sayıda Yazı Kurulu İç Haberler Kısmı : Metin Toker, Atilla Bartınlıoğlu, Güneri Cıva- oğlu, Egemen Bostancı ve Kenan Taşçıoğlu (İstanbul), Seyfi Öz- genel (İzmir) - Magazin Kısmı : Jale Candan, Tüli Sezgin, Bihin Anter, Hüseyin Korkmazgil İş Alemi: Daniyal Erk- . Spor : Vildan Aşir Savaşır. Resim Ali Parmakerli - Hakkı Tümgan Fotoğraf Sungur Taylaner Klişe Özdoğan Klişe Atelyesi Yazı İşleri Rüzgârlı Sokak No. 15/2 Tel: 77/7 39 92 İdare Rüzgârlı Sokak No: 15/1 Tel: 10 61 96 Abone Şartları 3 aylık (12 nüsha) 10.00 lira 6 aylık (25 nüsha) 20.00 lira 1 senelik (52 nüsha) 40.00 lira İlân Şartları antimi 20 lira 3 renkli arka kapak: 1500 lira AKİS Basın Ahlak Tasasına uymayı taahhüt etmiştir. Dizildği yer Rüzgârlı Matbaa Basıldığı yer Milli Eğitim Basımevi Basıldığı tarih 5.7.1963 Fiyatı 1 Lira HAFTALIK AKTÜALİTE MECMUASI Kendi Aramızda Sevgili AKİS Okuyucuları, (Gecen hafta, matbaada bir talihsizlik oldu. Kapağı basmakta olan iki ma- kinenin ikisi birden arızalandı» Hem de, başka hiç bir şey yapmak im- kânının kalmadığı bir sırada.. Mecburen o makinelerde baskıya devana edildi ve ortaya ancak feci bir kapak çıkarılabildi. Bir mecmua tam yük- selme halindeyken böyle bir talihsizliğin başa gelmesi üzüntü vericidir. Baskı ismin başında bulunan arkadaşlarımız mecmuayı (o geciktirmekle fena kapak içinde vermek şıklarından birincisini tercih etmeyi siz oku- yuculara karşı daha saygılı bir davranış olarak gördüler. Bundan dolayı bizi mazur göreceğinizi ümit ederiz. Çok kimse, bu sıcak yaz günlerinde AKİSİ eskisine nazaran daha fazla tehalükle beklemektedir. Bunun iki sebebi vardır- Birincisi, son hâ- diseler bur defa daha AKİS'e olan güven ve inan hislerini kuvvetlendirmiş, AKİS'in yıllardır, devam eden neşriyatının bir sağlam temele istinat etti- ğini göstermiştir. AKİS hele 23 Şubattan bu yana, her hangi bir darbe te- şebbüsünün 22 Şubatta olduğundan farklı netice vermeyeceğini, zira Tür- kiyede hiç kimsenin bir "Akl-ı evvel idaresi"ni vuruşmadan kabul etme- yeceğini, nitekim Menderesin bunu taddığını, Aydemir gibi tiplerin ise ev- leviyetle tadacaklarım dalma söylemiş, dalma yazmış ve vuruşma saati geldiğinde memleketin bütün sağlam kuvvetlerinin gene Demokrasi bay- rağı altında toplanacaklarını haber vermişti. Bütün bunlar, verdiğimiz çelin ve şanlı imtihanda doğrulanmıştır. Simdi, bu Talat Aydemirin avu- katları bizden hiç memnun bulunmuyorlar. Geçen hafta, mahkeme yoluy- la gönderdikleri yazıyı şüphesiz görmüşsünüzdür. Bizden memnun olsalardı çok üzülür, kendimizi çok ayıplardık. Elbet- te memnun olmayacaklardır. Bu, bizim en büyük şerefimizdir. AKİS'in herkes tarafından beklenilmesinin bir başka sebebi, bu yaz sıcağında haftada bir defa AKİSİ bir baştan ötekine dikkatle okuyan kim- senin haftanın bütün önemli iç ve dış hâdiseleri hakkında en doğru, en alâ- ka çekici haberleri öğrenebilmesidir. Bu, yaz aylarında bir gerçek cankur- taran simidi yerine geçmekte, gazeteleri uzun uzun okumaktansa bir AKİS her şeyi halletmektedir. Geçen haftaki kapağımızdan dolayı tekrar özür dileriz. Bu hafta aynı halin tekrarlanmaması için şu satırları yazarken dua ediyoruz. Zira ma- kinelerimiz, şimdi aşağıda, matbaa kısmında, bir yandan tamir edilirken diğer taraftan haftanın hâdisesini, Galatasarayı basmaktadır. Saygılarımızla İçindekiler Günlerin Getirdiği 4 Dünyada Olup Bitenler 24 Yurtta Olup Bitenler 6 Sosyal Hayat 27 Hi İçi Ki / Tüliden Haberler, 29 Basın 21 İş Âlemi 23 Spor 30 AKİS/3