6 Temmuz 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

6 Temmuz 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

TÜLİ'den Misin tatili yaklaştıkça (omillet- Vekilleri -sadece kulise de olsa- toplantılara daha sık devam etmeye başladılar. Cuma günü kuliste Mual- lâ Akarca Fethi Tevetoğlu ile derin bir sohbete dalmıştı. Diğer tarafta Neriman Ağaoğlu baştan aşağı be- yazlar giymiş, tek başına koridorla- rı ölçüyordu. Avrupadan yeni odön- müş olan Turan Güneş eski dostla- rını Ziyarete gelmişti. Payındırlık Baltanı oİlyas (o Seçkin pazartesi günkü Bakanlar Kurulu toplantısından sonra Gülhane hasta- hanesine yattı. Safra kesesinden mu- vaffakiyetli (oObir (Oameliyat geçirdi. Bayan Seçkin daimi surette hasta- hanade kocasının yanında kalıyor. Ahmet Emin Yalman Stokholmden döndükten sonra kardeşlerinin bü- yük hissesi bulunan Tatko şirketine İdare Meclisi üyesi oldu. o Şöhretli başmuharrir şimdilik lâstik ve oto- mobil satış işlerini ayarlıyacak. Bu- nunla beraber halen eşi Rezzan Yal- man ile Büyükada Anadolu Klubünde kalmakta. Tekrar Vatan için yaza- cağı yazıları hazırlamaktadır. Hi içinde yataklı trenle İstan- uda giden Nermin Abadanı eşi Prof. Yavuz Abadan teşyi etti. Se- vimli Prof. doktor olan yeğeni ile beraber oğlu Mustafa Kemale an- nesinin yokluğunda bakacak- Kızılayın 100. yıldönümü GT la İsviçreye gideceklerin tam lis- tesi henüz belli olmadı ama mi yecekler kati olarak anlaşıldı: Hain- di Orhon, Babür Ardahan, Adnan Öz- trak bu seyahatten kendi arzuları ile feragat ettiler. Gidecekler arasında Haberler Melahat Ruacan, Mecdi Sayman, Fik- ri Akurgal var. Tam liste belli olun- caya kadar her gönülde bir aslan yatıyor. Bu arada bir çok mavi malak de bu ekibe katılmak için ellerinden gelen gayreti gösteriyorlar. ge sekreterlerinden Sevim Ak- man senelik iznini geçirmek Uzara hafta içinde İstanbula gitti. Dönüş- te, inşaatı bitmek üzere olan apartı- manına taşınacağı için İstanbuldaki vaktini daha ziyade alış - verişe ayı- racak. B' hafta Yenişehirdeki pastahane- ler gene geceleri tıklım tiklim do- luydu. Her masada bir başka hava, başka mevzular, başka o arkadaşlık- lar müşahede ediliyor. Bir oyerde Turhan Kapantı ile Kâmaran Evli- yaoğlu başbaşa memleketin gidişinin ölür"ün unutulmaz baş artisti Mad- de Tanır, eşi Vedat Tanır ile İdeal zevce rolünde. Avukat Hayati Aktan bir çok hanımın yegâne kavalyesi o- larak gelmiş, İhsan Topaloğlu yine kalabalık bir grupla arka bahçede oturmayı tercih etmiş. Ahmet Tah- takılıçta daha ziyade bir aile babası hali görülüyor, yanında ailenin her yaştan fendi var. ir zamanların seneler kendisini epeyce yıpratmış. Besin Yayın Genel Müdürü Nejad Sönmez nihayet evlendi. Evet... bildiğiniz gibi uzun zamandır devam eden anlaşma nihayet imkanlar be- lirince böylece resmiyete intikal et- ti. Her ikisine de saadetler dileriz- Yalnız bu işte büyük yardımı olan bir hanıma şimdi dirsek (oçevirmek her ikisine de yakışmamış doğrusu. AKİS/29