6 Temmuz 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 27

6 Temmuz 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 27

SOSYAL Dernekler Temsilli seminer Bütün dernekler yaz tatiline girer- en siyasi teşekküller var kuv- vetleriyle çalışmalarını hızlandırmış bulunmaktadırlar. CHP. Kadın Kol- ları "tatilsiz yaz" prensibini benim- seyenlerin başında gelmektedir o ve hafta başında, Ankarada Merkez Kadın Kolu tarafından tertiplensin seminer gerçekten çok değişik ve o p K Ankara İl Kadın Kolu yönetim, ku- rulu ile kongrelerini bitiren ve yeni iş başına gelen bütün Ankara iç ve dış ilçeleri yönetim kurullarını C.H. P, Merkez binasında toplamış ve bu kurullara kadın kollarının nasıl ça- lışmaları gerektiğini temsili şekilde göstermiş, doğum kontrolü, Kadının eğitimi konularını işlemiş, bu arada defter tutmaktan, gelen mektuplara nasıl cevap Oo verebileceğine (okadar Kurul çalışmaları hakkında bilgi ver- miş, tüzük ve yönetmelik uygula- maları yapmıştır. Ankaraya iç ve dış ilçelerden ge- len seksen üye, Genel Merkez Ka- dın Kolunun temsili izahlarını bü- merak ve zevkle seyretmiş- candan alkışlamışlardır. Bundan son- ra misafir üyeler de, zaman zaman oyunun içtenliğine kapılmış ve sah- neye, tartışmalara karışmışlardır. Şikâyetler dilekler Temsali kurul toplantım ve temsili ilçe ziyaretleri bittikten sonra misafir üyeler şikâyet ve dileklerini bildirmiş, Merkez Yönetim (Kurulu üyelerine sorularını sormuş ve öğle- den sonra da, Büyük Millet Mecli- sindeki oturumu Büyük memleketimizde tır. ilk defa yapılmışa Kadınların eğitimi ve köy enstitüleri Üzerinde durulan başlıca konu "kadınların eğitimi" konusu ol- muştur. Üyeler Türkiyede okur - ya- zar olmıyanların sayısının 96 60 ola- rak tespit edilmiş olduğunu fakat HAYAT erkek vatandaşlarla kadınlar arasın- da bir ayırım yapıldığı zaman oku- mamış kadının 99 74ü bulduğunu bildirmişlerdir. Erkekler, askerliklerini oyapar- ken, orduda okuyup yazmasını 6ğ- renmektedirler. Bunun için siyasi bir kadın teşekkülü olan C.H.P. Ka- dın Kollarının başlıca ödevi kadının eğitimi meselesi olacak ve kadınlar, memleket çapında bir milli "kadın için eğitim ve öğretim" programının benimsenmesi yolunda rapor hazırlı- yarak bunu üst kademelere ve hü- kümete verecekler, ayrıca, basma, teşkilâta duyuracaklardır. Bu prog- ram, kız çocuklarının muhakkak su- rette okullara gönderilmesi üzerinde duracağı gibi, okul dışı bir milli öğ- retim politikasının benimsenmesi i- çin de çalışmaları ihtiva edecektir. Rapor başka memleketlerde, meselâ; aynı dertlerle mustarip Tunusta uy- incelendikten faydalanılarak gulanan program da sonra ve bunlardan meydana getirilecektir. | Bu genel programın hazırlanması yanında ka- ın kolları, gene münferit oçalışma- larla okuyup yazma kursları açmak- ta devam edecekler ve bu yolda di- ger derneklerle işbirliği yaparak, o- kul saati dışında, okullardan fayda- lanmağa çalışacaklardır. Merkez Yönetim Kurulu üyeleri aynı zamanda Köy Enstitülerinin açılmasını istiyen çalışmalar da ya- pacaklardır. Okuyup yazmayı kuru- kuruya bir harf osökme ve rakam tanıma şeklinde ele almak doğru de- ğildir. Eğitim ve öğretime tabi tu- tulan çocuğun aynı zamanda, kendi kendisine, çevreye ve dolayısı ile topluma yararlı olacak şekilde ye- tiştirilmesi meselesi ovardır ki bu, Köy Enstitülerinde iş terbiyesi ile kız - erkek eşitliği prensiplerinin len eşitlik anlayışı "kadının eğitilme- sinde" başlıca rolü oynıyacak güçte- dir Aile plânlaması HP Kadın Kolları Merkez Yönetim Kurulu üyeleri Beş Yıllık oPlâna giren doğum kontrolünü ele alarak (Basın: A * 7022) * 340