17 Ağustos 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 22

17 Ağustos 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 22

TÜLİ'den (Gecen haftanın en enteresan toplantısı, "Gün Işığı" -sonra- dan değiştirilen adıyla "Ortadaki Adam" filmini çevirmek üzere İs- tanbula gelen tanınmış sinema oar- tistleri (oMelina Mercouri, Maximlli- an Shell ve Peter Ustinov şerefine Hiltonda verilen kokteyl oldu. Çok kalabalık olan kokteylde bü- tün tanınmış kimseler vardı. Hilton salonları belki oOuzun zamandır bu görmemiştir. rmız birbirleriyle adeta yarışırca- sına şık ve güzeldiler. Büfe çok zen- gin Ve tatmin edici, içkiler ise tah- minlerin hilafına zayıf ve çeşitsizdi. Misafirler arasında Vali, Emni- yet Müdürü Haydar Özkın, Anadolu Ajansa İstanbul bürosundan Selçuk Emre ve bu yıl seçilen Fransa gü- zeline çok benziyen- zarif ve güzel eşi, eski Vali Refik Tulganın kayın- valdesi, ipekçilerden Lemi İpekçi ve maviler içinde pek güzel duran eşi Kısmet İpekçi, Lale Filmin sahiple Tekzip AKİS Mecmuası, Yazı İşleri Müdürlüğü Rüzgârlı Sokak 15/1, Ankara Mecmuanızın 13 Temmuz 1963 ta- rihli nüshasında FEN sütunun- da Ankara Radyosu hakkında bir yazı neşredilmiştir. Marconi'a (Wireless (o Telegraph Co. Ltd. Şirketinin mes'ul bir mü- messili olarak yazınızdaki bazı hu- suslara şiddetle itiraz etmem gere- kiyor. Yazınızda verilen malümatın hakikate uymaması ve yanlış fikir verir o mahiyette olması (o dolayısile okuyucularınıza, Türk Basın Yayın makamlarına ve o Şirketimize hak- sızlık etmiş bulunuyorsunuz. İlk yanlış ifade "Yılan Hikâye- si" başlıklı kısmın 3. paragrafın da- dır. 4 ve 5 Temmuz 1963 tarihlerin- de yapılan 24 saatlik deneme yayı- "Ortadaki Adam" da Melina Mercouri ve Maximillian Shell XX. Asır Gözdeleri AKİS/22 Haberler nı her yüksek güçlü radyo verici- sinde yapılan, vericinin 24 saat de- vamlı yayın yapmaya muktedir ol- duğunu ispata yarayan mutad de- netmelerdendir. Şirketimiz o tarafın- dan tesis edilen radyo vericisi 4 Ni- san 1961 tarihinde gayet teferruat- işletmeye açılmıştır. yapılan 24 saatlik, deneme yayını ise kat'i kabul muayenelerinden o- lup, bu vericinin Etimesgut Verici İstasyonuna yani bağlandığını ifa- de etmeniz hakikate aykırıdır. aşağıda, "Havaya (Giden Sterlinler" başlığı altında, ihalenin Marconi's Wireless Telegraph Co. Ltd. Şirketine rakipsiz olarak ve- rildiğini, ve ihaleye bizden gayri bir firma katılmadığını Oo belirtiyor- sunuz. İhaleye bizden başka firma katılmadığı hususu yanlıştır. Bunun- la beraber şunu da belirtmeliyim ki kontratın imzalanmasından Önce gayet çetin ve teferruatlı müzakere- len gerek teknik gerekse ticari kül talepleri yerine getirmeyi ettikten sonra mukavele (o imzalan- mıştır. İfaden izdeki mukavelenin ra- kipsiz olarak Şirketimize (o verildiği hususundaki imalar tamamile te- melsiz ve hakikate aykırıdır. Yeni stüdyoların 2 ay evvel tes- lim olunduğu hususunda da hataya düşmüş bulunuyorsunuz. Hakikatte, 15 Mart 1963 tarihinde yeni stüdyo- lardan muntazam olarak yayın yapıl- maya başlanmış ve iki hafta sonra da yani 30 Mart günü, Radyo Evin- de resmen açılış merasimi yapılmış- tır. Bu merasimden önce tarafımdan stüdyoların resmen açılısını bildiren Türkçe bir basın haberi yayınlanmış ve bu basın haberinin bir sureti de mecmuanıza gönderilmiştir. Radyo linkin henüz çalıştırılma- dığını ifade ediyorsunuz. Bu da yan- lıştır. Radyo link Radyo Evini oEti- mesgut Verici İstasyonuna bağlayan normal toprak hattına yedek olarak yapılmıştır. e Filhakika, radyo link düzgün bir şekilde çalıştığı ispat edil- mek üzere kullanılmış, fakat toprak