17 Ağustos 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 32

17 Ağustos 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 32

KADIN Dekorasyon Ucuz bir yatak odası yalak odası, evin en dağınık odası- dır. Çünkü hem çok kullanıldığı, hem de oturma odası kadar göz Ö- nünde bulunmadığı için ekseri çok ihmal edilir. Yatak odasının şık bir hale getirilmesi için, herşeyden önce onun bir ambar olmadığının düşünül- mesi gerekir. Oturma odasında bir kenara yatak yorgan yığılamıyacağı gibi, yatak odasında da, gardrobun üstüne veya bir köşede bir sandığın üstüne fazla yatak ve yorganları yığ- mak hatadır. Bir evin şık ve derlitoplu olması için ilk önce bir yüklük temin edi- lir. Küçük, dar evlerde koridorların üstüne, iki kapı arasına, şık yerli dolaplar yaptırmak çok ucuza mal olur ve döküntüyü veya yük eşyası- nı ortadan kaldırır. Fazla eşyayı ya- tak odasından çıkardıktan sonra bir somye, dikdörtgen şeklinde bir kü- çük masa, üstü düz bir eski zaman , bir sandalye ve birkaç met- re kumaşla sık bir yatak odası mey dana getirmek mümkündür. Saniye- nin arkasına destek olarak "fer for- je" den bir arkalık yaptırmak müm- kündür. Bu demir arkalığın iki ke- narından uzayan parçalar gece ma- sası vazifesi görür ve gece lâmbala- rını taşır. Küçük, âdi bir masa, ku- maşla giydirilerek, şık bir tuvalet masası haline getirilir. Kenarı fer- forjeli bir ayna da duvara takılınca tuvalet masası tamamlanmış olur. Herhangi bir küçük masanın altına iki çubuk yardımıyla bir küçük çek- me göz ilâve etmek ve tuvalet mal- zemesini bu göze koymak da iyi bir fikirdir. Gözün içi bölmeli (olursa tuvalet malzemesi birbirine karışmaz, muntazam durur. Tuvalet masasının kenarlarına çepçevre geçirilecek olan, kenarları farbalalı torba tam ortadan açık olmalıdır ki göz açılabilsin. Eşyaların değerlendirilmesi Üstü düz eski zaman sandığı oda- da hem bir süs, hem bir sandık, hem de bir oturma yeri vazifesi gö- recektir. Sandığın üzerine aynı ebat- ta, perdelere veya yatak örtüsüne uygun kumaştan, düğmeli ve fitilli sertçe bir yastık yaptırmak ve bunu somyenin ayak ucuna koymak lâzım- dır. Böylece bunun üstüne oturmak, aynı zamanda bunu bir sandık ola- rak kullanmak mümkün olur. Ancak, AKİS/32 MODA sandık çok büyük olmamalı ve me- selâ boyu somyeninkini geçmemeli- dir ki güzel dursun. Yatak odalarında açık renkli kre- tonlar çok şık durur. Çiçekli kreton, yatak odası için modern desenlilere tercih edilmelidir. Perde çiçekli ise, yatak örtüsü ve tuvalet masasının torbası çiçeklinin içindeki o hakim renkten, düz olarak seçilmeli oveya uydurulmalıdır. Fakat bu takdirde yatağın üstüne çiçekli kumaştan ya- pılmış bir veya iki yastık atmak ve tuvalet masasının farbalalarını da çiçekliden yapmak mümkündür. tü çiçekli ise, perdeler düz ve çiçekli farbala ile kornişler Örtü- lür. Yatak odasında düz naylon tül perde de çok güzel durur. Bu takdir- de tül perdenin altına beyaz stor koymak, pratik olduğu için, yeniden moda haline gelmiştir. Tül (perde zengin ve farbalalı olursa daha gık durur. Odada yerli dolap olması en çok tercih edilenidir. Eğer yoksa, bir duvar boyunca, uzun bir dört taraf- lı dolap çerçevesi yaptırmak ve bu- nun arkasını, kumaşla kaplanmış du- vara dayamak, ön tarafını da gene süslü bir kumaşla örtmek o gerekir. Yalnız, elbiselerin tozlanmaması için, çok giyilemeyenlerin plâstik torbalar içinde bu dolaplara konulması isa- betli olur. Odadaki sandalye ile şifon- yer — ki şarttır — aynı renge bo- yanmalıdır. Lake hissi veren siyah ny: için tercih edilmektedir. Yatağın ar- ka kısmı için ferforje yerine (o yağlı boya tahta seçmek de mümkündür. Şişelerden yapılmış abajurlar, çizgili umaş, iç açıcı renkler yatak oda- sında hoş durmaktadır. Moda “Askeri görünüş modası" Dr Modaevinin 1963—64 kış mo dası için ortaya attığı yeni görü- nüş, daha geniş ve daha kare bir şekilde kesilen omuz hatları ve bir- çok manto ve ceketlerde göze çar- pan çift sıra düğmelerle tam bir "asker görünüşü" nü temsil ettiğin- den, "Askeri görünüş modası" deyi- miyle adlandırılmıştır. İkinci Dünya Savaşından sonra moda tarihinde büyük bir devrim ya- parak etekleri ayak bileklerine ka- daruzatan Dior, aynı zamanda omuz- ları "yatka" Harla beslenen omuzluk- lardan kurtarmıştı. Gerçekten kadın- lar, uzun bir süre omuzlarına ağır- lık veren bu yastıkları o boşuboşuna taşımışlardı. Maksat, omuzları oge- nişleterek beli ince göstermekti. Dior, İkinci Dünya Savaşından sonra gi- riştiği moda ihtilâlinde, etekleri uza- tırken, omuzları da bir makas dar- besiyle tabii haline getirmiş ve dev- rin meşhur "Yeni Görünüş — New Look" modasını yaratmıştı. oDior'a göre, kadının en çirkin yeri, dizka- paklarının hemen üstü idi ve moda ne kadar kısa olursa olsun, dizden üstü görülmemeliydi. New Look mo- dasından sonra etekler gene kısaldı ve hatta çoğu zaman diz kapakları da göründü, fakat kadınlar bir daha omuzlarına yastık takmayı düşün- mediler. Şimdi gene Dior Modaevi, omuz- ları hafifçe besleyerek, mahküm et- tiği bu modayı canlandırmaya oça- lışmaktadır. Bakalım, kadınlar ne diyecekler? Bu mevsim eteklerin nispeten u- zayacağı söylenmekle beraber, Dior onları olduğu hizada, yâni dizlerin tam altında muhafaza etmiştir. Gene şömizye elbiseler... ior modellerinde elbiselerin beden kısımları vücuda yapışık olmayıp, rahat bir şekilde dökülmektedir. Bu tip elbiselerin belinde daima bir ke- mer vardır. Bunlar, bu yaz pek çok tutulan ve artık kadın gardrobunda klâsik bir yer edinen "şömizye elbi- in kışlıklarıdır. Bu tip bir el- bise ile bir kadının daima şık olduğu, rahatça her yere gidebildiği (o artık tespit edilmiştir. Sveter—etek ve blüz —etek, şömizye elbise kadınlar ta- rafından o kadar tutulmuştur ki, bü- yük terziler bile artık meşhur moda defilelerinde bunlardan faydalanmak ve bunlar üzerinde oynıyarak yeni modalar yaratmak lüzumunu (o duy- muşlardır. Fakat Dior bu pratik ve değişmez modaya bir eski zaman havası, bir hava vermeye çalışmıştı. Meselâ kolları ele almış, Omuzları biraz besleyerek veya kollara önem vererek, saatin ibresini yirmi yıl ön- ceye getirmek istemiştir. Şık kol ka- paklan ve şık kol düğmeleriyle süs- lenmiş uzun kollar bu mevsim çok görülecek ve yarım kolların, küçük kolların yerini bunlar alacaktır. Ge- ne yirmi yıl önceki gizli küçük ma- dalyon modası ortaya atılmıştır. Sev— gilinin ismini veya resmini taşıyan küçük bir madalyonun yalnız zinciri görülecek ve bu, klâsik, ciddi şömiz- ye kıyafetlere bir yumuşaklık vere- ir. Gündüz başka gece başka... yz kıyafetleri için gene pratik, hafif, ısıtıcı, geniş, mesamatlı