14 Mart 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 21

14 Mart 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 21

Nortncliffe - de görmeye çalışacağım. Times'in ruhu, çok becerikli ve müthiş kültür sabitti bir adam olan Steeddir," Times, yunanlıların "çengel attığı" tek yer değildir. Mihalakopulosun Venizelosa mektubundan anlaşıldığına göre araya adamlar koyarak bizzat Lloyd Gorge üzerinde çalışılmıştır ve çeşitli çevrelerin eski yunana olan sevgi ve sempatileri bambaşka bir Yunanistan olan Venizelos Yu- nanistanı tarafından yatırım diye kullanılmıştır. Mihala- kopulos Venizelostan "Tarım Bakanı" sıfatının kaldırıl- mamasını istemektedir. Bakan sıfatı kendisine kapıları dana kolay açmaktadır ve bu sayede daha fazla itibar gö- rüp daha çok kimseyle temas edebilmektedir. e temsilcisi (o Başbakanına şu tavsiyelerde bulunmakta "Milli obaranlamz gündelik gazeteler ve şifai gö rüşmelerle yapılmalıdır. £ Kitaplar, o broşürler maalesef okunmamaktadır. Katı gerçek budur. Politikacılar ve ga- zeteciler bunlardan öylesine bıkmışlardır ki artık bunların sayfalarını bile kesmemektedirter. (Gazetelerde o çıkara mektuplar ve mülakatlar daha fazla okunmaktadır. Sami- mi ve dost toplantılarında verilen izahat ise daima ilgiy- le dinlenmekte, iyi tesir bırakmaktadır." Gençlerden bir ordu Şir enizeles bu fikirler ve bu tavsiyelerle, Dışişleri Bakanı Politisin de yardımıyla bir genç, dinamik, inanmış ve ateşli ekip kurdu, bu ekibi bilhassa batı başkentlerine sevketti. Ekipte büyük yeri gazeteciler ve kalem erbabı tutmaktadır. Ama bunlar ciddi kültür sahibi, dünya görü- şü olan ve koyu venizeloscu gençlerdir. Zira Venizelos yu- nan propagandası yanında kendisinin lehinde ve Kral Konstantinin aleyhinde de bir propaganda yaptırmakta- dır. Bu ekipten Kaklamanos 46 yaşındadır. e Parlak bi- gazeteci olarak işe başlamıştır. e Mihalakopulosun yaşı 43'dür. Lloyd Georgcun gözdesi olan ve ondan Sir paye- sini alan Stavridi 51 yaşındadır. Makkas ise henüz 26 yaşındadır. O da gazetecidir ve Pariste hukuk tahsili yap- maktadır. Bunlar ekibin ruhu omesabesindedirler. Hü- kümet bunların emrine daha da genç, ama kabiliyetli, sevimli ve tesir kudretine sahip yardımcılar vermektedir. İşte Mihalakopulosun Londradan Atinaya bir telgrafı: "Londra. 23 Ekim 1918. Dışişleri Bakanlığına - Atina. Ekipleri' kullanma tarzı hakkındaki fikirlerim (şudur: Londra için Varvaresos, Çapalos, Çakalotos, o Saropulos, Skaliyeris, Marku. Paris için Milonas, Ventiris, Zahari- ças, Soliotis, Çirimokos. Roma için Nikolayu, Kitsikis, Su- liyotis, Svoronos.. Londraya gönderilecekler derhal gön- derilmelidir ki Amerikaya hareketimden önce ben onları lan Romada Milonasa telgraf çekerek kendi eki- ni beklemesini ve onları yerleştirdikten sonra (o Parise GörnESiNİ bildirdim Bu ekiplerin isil çalışacakları da Mihalakopulos, Politis ve bizzat Venizelos tarafından tesbit edilmiştir. meklerde hususi konuşmalar üzerine ( teksif edilmiştir. Venizelosun Selaniğinde siki yönetin AKİS 21/15