14 Mart 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

14 Mart 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

TARIM mamakta, değerin ortalama verim esa- sı üzerinden hesaplanması gerektiğini ileri sürmektedir, İşte toprağın kamu- laştırılması ve bilâhare topraksız köy- Tüye dağıtılmasında Hükümetin kargı kargıya bulunduğu en büyük güçlük AKİS/26 Cavit Oral Bir başka, selef budur. ye istimlâk bedellerinin ve değer ü ödenmesi" halinde Ta- rım Reforrilimiği mali portesi en azın- dan dört - beş misli yükselecektir. Me- seleye nasıl bir hal çaresi bulunacağı henüz bilinmemekle beraber genel ka- naat Anayasadaki gerçek değer deyi- minin özel bir maksatla ( kullanıldığı ve herhalde rayiç değerden bahsedil- mek istenmediğidir. Bakanı düşündüren bir diğer hu- gerekli değişikliklerin (o yapılmasından sonra kanunlaşmasını tercih etmekte- dir. Turhan Şahin kimdir? 1 926 da Muğlada doğan Turhan ga- bin, İlk, orta, lise ve üniversite öğ- renimini, sınıflarını daima birincilikle geçerek tamamlamıştır. Şahin, Orman Fakültesi Meannudur. ilk. görevini Or- man Genel Müdürlüğünde almış ve 1953 yılında orman ürünlerini değer- lendirme fcomısunda ihtisas yapmak fi- acre Amerdfeaya gitmiştir. Bir yıl son- ra “döndüğünde, Trendini tahammülü zor bir çalışma ortamı iğinde bulmuştur. Artan hastası ve partizanlığı "o devirde devlet dairelerine de »fitim a- gırlığıyla çökmüş bulunmalrtaydı. ŞaMn bu anormal şartlar içinde ancak üç yıl çalışabildi. 1957 seçim- lerinden sonra görevini?'- istifa <«de- rek politikaya atıldı. Kısa bir süre Muğlada CHP. nin en genç İl başkanlarından biri olarak görev al- mış bulunuyordu. 1961 de Şahinin Muğ la Milletvekili olarak Parlâmento ha- yatı başladı. Millet Meclisindeki çalış- maları ile dikkati çeken Şahin kısa bir süre sonra CHP. Grup İdare Heye- tine seçildi.