14 Mart 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

14 Mart 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

SOSYAL Moda Herşey değişti üyük terziler son modellerinin fo- toğraflarını basına verir vermez, birden bütün kadınların kalbi yerin- den oynadı,: Moda bu defa gerçekten değişmişti Il Geçen yıllarla omüşterek kalan şey hemen hemen yalnız etek- lerin kısalığı idi. Bu modayı, eleştiri- ciler, erkeğin zaferi olarak kutladı- lar, Beatniks denilen erkek kıyafetini taklit, modası, kovboy modası, bluzu modası gitmiş ve yerine, ği cezbetmek amacı ile onu çekecek, çok kadınvâri bir moda hakim olmuş- tu. Bazi modellerde ise bu iki cere- yan tuhaf şekilde karışmıştı. 1964 ilkbahar ve yaz modasını, tümü itibariyle şöyle anlatmak müm- kündür: Genel olarak elbiselerin u- mumi hatları, kol evleri vücuda ya- kın biçilmiştir. Cardın ile Dior'un in- ce hatlı elbiseleri, özellikle ilgi top- lamış ve tutunacak modanın bu yol- da gelişeceği anlaşılmıştır. Gabardin, alpaga, krep jerse gibi ince kumaşlar tekrar sahneye çıkmış ve kaba doku- lu kumaşların yerini almıştır. çok pliseli zengin etekler bedene ya- pışık tipe bir değişiklik getirmiş ve bol eteğe doğru yeniden ilk adım atıl- mış, birçok tayyör etekleri de kanon- lar, piller ve çeşitli şekillerle zengin- leşmiştir. - Laurent'ın tipi tayyörlerinin ne kadar tutunaca- ğı belli olmamakla beraber, bunlar beyaz yakaları, beyaz kol kapakları, beyaz düğme dikilecek ön bandları ve pliseli etekleri, «uslu görünüş» leri i- «küçük kız» yakalarla gençleştirilmiş siyah veya lâcivert tayyörler, bej ve açık kahve rengi elbiseler çoktur. Renk modasın- da m fakat daha, çok pembe ile kırmızıy: yer verilmiştir. Tünikler B aharın büyük özelliği, (o tünikler olacaktır. Tünik boyu uzatır, emprimeden yapılmış tünik kıyafet- ler de çoktur. Tünikten maksat, vücu- da yakın biçilmiş ve truakar şeklin- de biterek, alttan üç - dört parmak veya birkaç" karış halinde başka bir etek gösteren kıyafettir. Manto tü- nikler önden düğmeli, o diğerleri ise yapılmış etek görülmiyecek şekilde, bir astarın üstüne dikilmiştir. Bu yıl beyaz tünikler, özellikle siyah kılıfla- AKİS/28 HAYAT Herşey değişti Göğüslerin o hatırı için.. rın üzerine giyilecek, alttan ve açık yakadan bu siyah kılıf görülecek, be- yaz tünik bir kısa kollu pardesü his- sini verecektir. Tweed'den, gabardin- den, emprimeden yapılmış o tünikler de tur. Mevsimin tayyörü, çok o eskiden olduğu gibi li, fakat b bir yaka ile gençleşmiştir. Siyah alpaga Kamelya modası Çiçeğe çiçek tayyör ve beyaz organdı bluz en çok rağbet gören kıyafet olacaktır. Bu siyah tayyörden başka redingot tay- yörler, yani uzun, çok düğmeli ve bel- de vücuda yakın tayyörler çoktur. Kı- sa ceketli tayyörler ise, daha ço lero ceket hissi vermektedir. Bu bolero hissi veren tayyör ceketlerinin altından genel olarak plili, kanonlu etekler giyilmekte, uzun ceketlerle ise dar etekler kullanılmaktadır. Kı- sa ceketlerle giyilen bazı elbiseler dü- şük belli olup, piller ve kanonlar kal- ça altından başlamaktadır. Kısaca, tayyörler ya tam tayyör olup, uzun etekli, düğmeli, bacan kemerlidir, ya da hafif tayyör olup, yakasız, o kısa bolero tipi ceketlidir. Kollar bunlar küçük eldivenle giyilmekte, yaz gelmeden kolların bahar güneşi ile yanmasını sağlamaktadır Şeffaf teferruat irçok şapkalar muslin gibi ince kumaşlarla (süslenmiş ve birçok yaz akşamı elbiseleri de ya emprime muslinlerden, şifondan, şeffaf e lardan yapılmıştır, ya da yün ve ke- ten, krep elbiseler büyük, Şefler kol ve yakalarla kadınlaştırılmıştır. En büyük yenilik, bu konuda. Car- dın tarafından ortaya atılmış ve vü- cuda az yakın olarak biçilmiş bir dümdüz torba krep elbise, içten giyi- len uzun kollu muslin bir bluzla bir- den çok abiye olmuştur. Tabii, bu tor- Gene bu tip bol kollu muslin bluzlar yelek eteklerle de giyilmekte ve bunlar derhal abiye tayyör olmakta- dır. Büyük terziler, erkekleri cezbet- menin bir yolunu da yakaları, kolları alabildiğine açmakta bulmuşlardır. V şeklinde bir yaka, özel bir sutiyen sa- yesinde, tam bele kadar, gittikçe da- ralan bir bıçak darbesi ile önde kalın bir kumaşla astarlanmış bir muslin bolero, sırtta tek kat ola- rak bırakılmış ve çıplak beden üstü- ne imdi Dekolteler! oanlat- mümkün değildir. Tabii tatbik et me ek de.. Kamelyalı kadın çıt veya kapalı, abiye veya spor, hemen hemen bütün elbiselerin decek, kolay kullanılır, kibar bir çi- çek olarak da çok tutunacaktır. Be- yaz kamelya kadar renklileri, o spor kumaşlardan yapılmışları da modadır. Siyah bir gece elbisesinin çok açık de- koltesi bir beyaz kamelya ile süslen- miş, bir spor tayyör yakasındaki ay- nı kumaştan yapılmış kamelya ile ka-