14 Mart 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 30

14 Mart 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 30

Tüli'den Mediis Başkanının önceki hattaki yemek davetinden sonra, geçirdi- gimiz hafta içinde de Senato Başkanı ve eşinin büyük daveti vardı. Bu de- faki daha güzel ve zengin oldu. Ye- mek çok iyi tertiplenmişti. daha iyi idare edildi. Ancak, bütün gayretlere rağmen, lisan bilen misa- firlerin yabancılarla kaynaşması sağ- lanamadı. Yemek, gene ayrı ayrı top- luluklar halinde oldu. Birçok misafir, toplantının resmi o havasından sıyrı- lıp gecenin sonunu o Süreyya pavyo- nunda tamamladı. Başkanın davetinin en önemli ola- yını. Kasım Gülekin İsmet İnönünün elini öpmesi teşkil etti. Bayan Aka uzun, gri-mavi, çiçekli bir tüyler giymişti Çok iyi bir ev sahibesi idi. Km Gülsüm Aka da ge- cenin en m iğ eyer biriydi, Fuat Sirmi n Sirmenle gel- mişti. Kizlari Gelinen BEİ Ba- SERGİ Hazineleri" adı altında tertiplemiş olduğa sergi Pariste yapılan bir törenle açılmıştır. Sergide arkeolog Mübin Beher ve Nâlan Afet Kuşçunun Anado- lunun çeşitli uygarlık eserlerinden derledikleri tablolar büyük ilgi topladı Sergi bir ay müddetle açık bulundurulacaktır. AKİS/30 Turizm ve Tanıtma Bakanlığının yan Sirmen geçen seneki tuvaletini giymişti. Lale Kura bermutâd çok şık- tu o da uzun bir tuvalet giymişti. Kardeşi Jale Eralpın Amerikaya gidi- şine memnun olmakla beraber, hiç bir zaman aynı şehirde bulunamamak- tan yakınıyordu. Semih Akbilin karısı Algın Akbil gene çok zarif ve şıktı. Yeşil uzun bir tuvalet ve siyah ağır bir şal vardı üzerinde. Tabii sena- törlerden Haydar Tunçkanatın eşi u- zun, incilerle işlenmiş, gayet şık bir rubi tuvalet giymişti. e Şevket Köksal ve siyah lâme karışık kısa elbisesi si- yah saçlarına çok yakışmış olan eşi Jale Köksal, Azmi Sorgun Ve eşi, Se- zai Okan ve eşi, Kemal Satır ve uzun siyah elbisesi, beyaz kürk etolü ile son derecede zarif ve yerini dolduran eşi Memduha Satır, Özdemir Benler ve kırmızı elbiseli eşi davette hazırdılar. Senato sekreterlerinden Sevim Akman siyah bir elbise ve dore bir hint şalı "Türkiyenin o Arkeolojik haberler ile ismi gibi sevimli ve hoştu Ahmet Yıldız ve minyon eşi, Cevdet Sunay ve eşi, Nasır Zeytinoğlu ve eşi, hemen men bütün kordiplomatik, Wan Dyck ve eşi gecenin misafirleri arasın - daydılar. Amil Artüs ve eşi de ora- daydılar, fakat Artüs, bir ara, uzun- ca bir müddet eşini yalnız bıraktığı i- çin, aralarında epeyce şiddetli bir mü- nakaşa çıktı. Uzun boylu Senatör her ne kadar aşağıdan aldıysa da Bayan Artüsün öfkesi kolay yatışacağa ben- zemiyordu KÖY Öğretmenleri ile Haberleşme ve Yardımlaşma Derneği (o aylık mü- tad toplantısını gene Sanatsevenler Kulübü salonlarında, bu ayın ilk çar- sambasında, yaptı. Hami ve asil üye- ler, Ankara kolu adına himayeye alı- nan Çubukun Güldarlı köyü okuluna yardıma başlıyabilmenin heyecanı, İ- çindeydiler. Ancak köyü onbeş gün- de bir ziyaret etmek ve ders araçları- nı götürebilmek için vasıta temini bir mesele olarak karşılarına dikilmekte- dir. Bu müşkülü halledecek bir te- şekkül veya kimse çıktığı zaman yar- dımlar çok daha süratle yerine ulaşa- cak ve Ankaranın pek yakınında oldu- gu halde çok geri kalmış olan bu kö- yün de elinden tutmak mümkün ola- caktır. Haftanın başındaki pazar gecesi, An- kara Koleji İlk kısmının Ankara Palas salonlarında toplantısı güzel ve eğlenceli geçti. Gece yarısın- dan çok sonralara kadar kalan da- vetliler çok memnun ayrıldılar. Da- vetiyelerde yemeğin 20.80'da başlıya- cağı yazılıydı, fakat saat 20.00'de gi- denler, ilk büyük salonda boş masa bulamadılar. Sonra o katın bütün sa- lonları da aynı şekilde doldu. Toplu- luk tahminen bin kişi kadar vardı. İçişleri Bakam Orhan Öztrak ile, siyah elbisesi kendisine opek yakışan eşi oOAyten Öztrak, eniştesi (Metin Baskut ve eşi ile birlikte gelmişlerdi. Eski Toto Bakanı Necini Öktem ve e- şi, OoKâmil Kiper ve Mehlika Kiper.