14 Mart 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 31

14 Mart 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 31

Semih Sence ve eşi, Okul - Aile Birli- ği Başkanı avukat Erdoğan Bigat ile eşi Erdem Bigat ve annesi, Bedri Gür- soy ve eşi, Celal gardan Ve eşi, Nadir Uluç ve eşi, Celâl Dinçer ve eşi, Şakir Alp, eşi ve baldızı, ayrıca Ankaranın daha bir çok tanınmış ailesi, davet- liler arasındaydılar. Velilerden birçok hanım, teşrifat görevini üzerlerine almışlardı. Bu ara- da, bej tül üzerine dantel elbiseli sa- rışın bir hanım, başgarsonun koluna girmiş, ricalarla dostlarına yer te- min etmeğe çalışıyordu. Biraz geç gelen Dr. Alaettin Orhon ve yeşil dantel bir döpiyes giymiş olan genç eşine bir masa getirtilip, orta bir yere yerleğiirildi. Çok sevilen mütevazı Ba- kan ei ile ailesinin, özel bir mu- meyip en arka salona ge- çişleri gözlerden kaçmadı. Bu sırada Nezahat Bayram ve saz arkadaşları geldiler, güzel birkaç şarkı ile epeyce alkış topladılar. Sıra Ankara Palasın atraksiyonuna gelince epeyce ilginç o- laylar geçti. Okul-Aile Birliğinden Celal Şardan mikrofonda, atraksiyo- nun başlıyacağını, yalnız ilk gelecek sanatkarın bir âdeti olduğunu, dan- sederken kimsenin dolaşmamasını ve kendisini rahatsız etmemesini bildirdi! Biraz sonra da siyah elbisesi ve elinde şapkası ile, dövizlerimizin bir kısmı- nın Ziyanı pahasına getirtilmiş olan Pedro dö Cordoba salona geldi. bir müddet etrafına bakındı, ışıkların a- yârlanmasını bekledi. (Dansa başla- mak üzereyken, birden -sanki ken- disine gülünmüş veya aleyhinde konu- şulmuş gibi- dansı yarıda bırakaras salonu terketti! Herkes evvelâ şaşırdı, sonra, olaya zerre kadar kıymet ver- TÜLİDEN HABERLER emediklerini belirtmek üzere hep bir- likte şarkılar söylemeğe başladılar. Az sonra, sayın dansörün tekrar geleceği bildirildi ve nazlı dansör ar- z-ı endam etti. Fakat daha dansa başlamamıştı ki, bütün salonu "yuh!" sesleri doldurdu. Bir yandan da ma- salara vuruluöordu. Nazh dansör du- raladı. O sırada arka masalardan oir bey geldi ve.salondakilerin hislerine tercüman olarak, sayın Cordoba'yı o- muzundan hafifçe itti ve "istemiyo- ruz" dedi. Bütün salon bu sefer, iste- miyoruz!" sesleriyle doldu. Dansör çe kilip gitti. Ondan sonra, yine Okul-Aile Birli ği üyelerinden Şehner Bilginer ve bir arkadaşı mikrofona geçtiler, herkesin hatıralarını canlandıran eskit tangolar söylediler ve dansedildi " AKİS/31