14 Mart 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 22

14 Mart 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 22

Bu adeta, adam adama bir en Venizelos temsil- cilerinden mümkün nisbetinde "nüfuzlu adam" tanıma- larını istemektedir, Mihalakopulos Şöyle demektedir: "Münasebetler sık öğle ve akşam yemekleri vasıtasıyla yaratılmakta, öyle kuvvetlendirilmektedir. Ben Londrada, bu metod sayesinde başarı kazandım. Bizim hariciyecilerimizden çoğunun, 1964 yılında da- hi, bulundukları başkentlerde bir alt komşularıyla bir üst komşularından başka hemen hiç kimseyi tanımadıkları ve ellerine geçen parayı Ankaraya döndüklerinde satıp nak- te tahvil edecekleri eşyaya yatırdıkları düşünülürse türk propagandasının perişan hali hemen ortaya çıkar. Mamafih 1920'lerde de Venizelosun açtığı bu çığır ve dinamik çalışma usulleri Dışişleri Bakanlığının koda- manlarından mukavemet görmüş, ika ee devlet ada- mı bunları yenmesini bilmiştir. radaki, Paristekti Romadaki oturaklı elçiler bu ala ii bir top- lantıdan ötekine koşan, yemeklerden, davetlerden eksik olmayan gençleri fena halde yadırgamışlar, onların fiş- lerine sekte vurmaktan çekinmemişler, kendi klasik me- todlarını kullanmakta devam etmişlerdir. Genç venize- loscular resmi temaslarda bile karşılarındaki memurlar- la dostluk, şahsi münasebet kurmakta gecikmemişler, bu- nu temin etmek için hiç bir silahı kullanmaktan çekin- memişlerdir. Böylece, merkezi Venizelosun ilk düşündüğü gibi Pa- Lloyd George komutanlarla ris değil de Londra olan zira Yunanistan İngiltereyi av- lamayı kendisine asıl hedef bilmiştir -, taze kuwvetlerin kullanıldığı bir propaganda makinesi Venizelosun direktifi Politisin İşaretleri ve Mihalakopulosun idaresi (o altında kurulup işletilmeye başlanmış ve bu makine daha bun- dan yarım asır önce yunan davalarını dünya umumi ef- kârına benimsetmiştir. Vilson ve Kabinesi AKİS 22/16