31 Temmuz 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 5

31 Temmuz 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 5

dilerine bu yolda teminat verdiğini söylüyorlar! Halbuki Mısırda bu kapasitede bir sanayiin bulunmadığı herke- sin malümudur Hani, bazı ihaleler tertiplenmektedir. Öyle bir mal talep edilmektedir ve Öyle tafsilât verilmektedir ki açılan ihalede eksik olan sadece, kazandırılmak istenilen firma- nın açık ismidir. Mısıra krom ihracatı 10 bin tondan 45 bin tona çıkarılıyor ve hemen arkasından Ararat firması bu 85 bin tonu kapatıveriyor! Yumurtanın mı tavuktan, tavuğun mu yumurtadan çıktığını anlamak için bu mese- lede büyük bir dehaya ihtiyaç yoktur. Simdi, hikâyenin en inanılmaz tarafına gelelim. Bu Ara. rat firması kimindir? Kendinizi sıkı tutunuz: Bu Ararat firması, Kromit Dâvasının sanığı, ziyadesiyle meşhur, dâvası sırasında Şarol ve Zorlu ile noterden musaddak ortaklıklar kurdu- ğu sabit olan ve Ağaoğlunun gönlünü hoş ettiği iddiası dosyada yer alan Oğuz Akal adındaki müstesna kıymet- tir, Oğuz Akal geçen devirde işini yürütmüştür. Peki. Ama Oğuz Akal bu devirde işini yürütmektedir. Pes! Hadiseyi haber alan Fenni İslimyeli bu konuda ge- rekli tahkikatı hemen açmıştır. Tanıtma — "Susuz Yaz'ın Berlin Film Festivalinde kazandığı basan üzerine Türk filmciliğine yönelen dikkatler Hükümetin de bu konuda olumlu bir tutum ta. kınması ile meyvalarını vermeye başladı. Turizm ve Ta- nıtma Bakanı Ali İhsan Göğüş son İstanbul gezisinde özel- likle bu konu üzerinde durdu. Verdiği müjdelerde sevine yarattı. İstanbulda Türkiye Gazeteciler Sendikasında bir ba- ın toplantısı yapan Göğüş filmciliğimizin gelişmesi için Hükümetin alacağı tedbirleri açıkladı. Bu açıklamalar gazetelere -ne yazık ki- sadece pırıltılı tarafları ile ak- setti. Oysa Göğüş bu toplantıda Türkiyede güzel sanat- larla uğraşan irili ufaklı bütün sanatçıların yıllardan beri bekledikleri bir haberi vermiş, sansür sisteminin işleyi- şinde hata olduğunu bunun değiştirileceğini açıklamıştı... Göğüsün müjdelediği diğer haberler arasında, Türk sinema adamlarının devlet desteği ile yabancı memleket- lere gönderilerek yetiştirilecekleri, ünlü rejisör Dino De Lorentis'in İstanbulun Fethi konusuna da; çevire- ceği Siyah Melek filminin gerçekleştirilmesi için Bakan- lığı ile italyan sinemacıları arasında anlaşma sağlandığı ve türk filimcillğini geliştirici teklifleri bünyesinde top- layan ve Suphi Baykam tarafından Meclise verilen ka- nun teklifinin Hükümet tarafından da destekleneceği yer» almıştır. Dünyadan Akisler Almanya — Krutçefin damadı Acubeyin Bonn'da yap- tığı temasların sonunda Sovyet Başbakanı ile Erhard ara- sında bir zirve toplantısı yapılmasının kararlaştırıldığı açıklanınca, bütün dünyada çeşitli yorumlar yapılmaya başlandı. Batı Almanya Dışişleri Bakanlığının bir sözcü süne göre, bu zirve toplantısında iki ülke arasındaki ti- cari ve kültürel bağların sıkılaştırılması konuşulacak ama, bütün siyasi yorumcular, Erhardın iki Almanyanın bir- leştirilmesi için yol aramak istediği konusunda birleşi- r. İki hükümet başkam arasında yapılacak görüşmenin Almanyanın birleşmesine ne kai faydalı olacağı bili- nemez. Bununla beraber, Almanyanın birleşmesine giden yolun herşeyden çok Bonn ve Moskovadan geçtiği de kimsenin meçhulü olmayan bir gerçek. Bu takımdan, Er- hard ile Krutçefin yapacakları görüşme, şimdi bütün dünyada merakla bekleniyor AKİS/5