31 Temmuz 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 9

31 Temmuz 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 9

gan'ın Asalı küçümsediği ve Tekin- eli tuttuğu pek belliydi. Oylama, ortalığı e iki grup, ilk kuvvet denemesine oylamada geçtiler. Usulen enin Tekinelin kazandığı gerçeği ufukta görününce kızılca kıyamet koptu. Hayır, Tekinel değil Asal kazanmış- tı, bir başkanlık secimi için misa- bul milletvekiliydi ve misafire hür- meten feragat etmeli, yerini Asala bırakmalıydı. bulutlar kaplamış, fırtına leri başkanlık kürsüsünün çevresin- de dolanmaya başlamıştı. eo Mağdur Eroğan, bunu da göremedi. Kelle İs- teyen kongreden omuzları üstünde sağlam bir başla çıkmak (kaygısını herşeyin üstünde tuttuğundan, Te- kindi kürsüye buyur etti. Etti ve ayni anda da fırtına - dört başı ma- mur - patlak veriverdi. Eroğanın kötü taktiği sonucun- da silah geri tepmiş ve delegeleri gazaba getirerek ayaklandırmıştı. Delegeler önce bağırıp oçağırmaya, kürsüye ve başkanlık divanına gelip oturmuş Tekinele yumruklar salla- maya başladılar. Tekinel ve Eroğan ne yapacaklarını şaşırmışlardı. «Ma- dem seçimi kazandık, işe başlaya- lım» la kürsüye gelen Tekinel ye iki yardımcısı - Artvin milletvekili Os- man Sabit Avcı ve Giresun millet-- vekili Ethem Kılıçoğlu - şaşkın şaş- kın birbirlerine bakıyorlardı ki, «Bi- zim Liste» grubu yerlerinden uğra- yıp başkanlık divanının üzerine yü- rüdüler. «Bizim Liste» nin bu saldı- rışı, karşısında «Halkın Çocukları» piyonlarını bulunca, Mike Hammer romanlarına taş çıkartan bir küfür ve itişip kakışma başladı. Gerçi, çev rede AP Genel İdare Kurulu üyele- Ti milletvekilleri, senatörleri ve ba- sın vardı ama o anda kimsenin kim- seyi gördüğü yoktu. Ortalık yerde oynanan büyük o- yuna bu defa dinleyici sıralarında o- turan ve delege olmayan AP liler de karışınca, şenlik, bir tamam oldu ve millet" birbirine girerek okenetlendi, kaldı. Halk Oyu Genel idare kurulu, kan gövdeyi götürmeye ramak kalmışken, işe vaziyet etmeyi her nasılsa akıl etti ve mikrofona gelen AP Kurmay Başkanı Seyfi Kurtbek, oo ortalığın yatışmasını sağlamak amacıyla, kon greyi bir saatliğine tatil ettiğini bil- dirdi. Tatil ile birlikte sinirlerde bir gevşeme başgösterdi. Gruplar bir- Sıkıdan SONLA... Talât Aydemir Sıkı Yönetimin kalkmasından sonra, A. P. gazilerinde bir kahraman be- lirdi : Talât Aydemir. Şimdi, Talât Aydemirin kendisini savunmak için Mamak Duruşmaları sırasında söylediği iri iri sözler, etrafa bulaştırmaya çalıştığı rinde yaptığı tahrifler çarşaf, çarşaf yayınlanıyor. çamurlar ve kendi başını kurtarmak maksadıyla hâdiseler Üze- Bununla, memleketin süküna kavuşmuş havasına zarar verilip verilmeyeceği biç düşünülmeksizin, hiç kaale alınmaksızın. . Ama, Resmi ilânların bir türlü kaldırılmamış, kal- dırılamamış olması sayesinde devletin parasıyla çıkan bu varakparelerden böyle bir düşünceyi de hiç kimse zaten beklememektedir. Temenni edile- cek husus, bu gayretin de gelip geçeceğine memleketin sağlam kuvvetleri- nin inanması ve, herkese notunu vererek, sabır, itidal göstermesidir. Za” ten, yol olarak bu yolun tutulacağı anlaşılmaktadır. Daha azıtanların kar- şısına ise Adaletin çıkacağı ve elindeki imkânlarla hak ve hukuk ölçülerini koruyacağı şüphesizdir. Ama, Talât Aydemiri AP organlarının benimsemiş olmasındaki hazin noktayı görmemenin imkânı var mıdır? Gerçekten de Talât Aydemir, pe- şinde sürüklediği kimselere bir şarkıyı söylerken, hareketinin asıl sebebini teşkil eden şahsi ihtirası bakımından başkalarına bir başka şarkıyı söy- lemekten çekinmemiştir. Bu, serg üzeştin, insanları nereye sürüklediğinin ve kimlerin eline teslim ettiğinin acıklı bir delilini teşkil etmektedir. A.P. ye fazla tâviz verildiği bayrağıyla yola çıkan bu bahtsız albay, hayatım A.P. rın bir kahramanı olarak tamamlamıştır ve şimdi A.P. organları onun bu tarafını tescil etmektedirler Gerçekten hazin ve ibret alınması gereken bir son! birlerinden ayrıldılar ve sahneyi po- litika oyunlarında daha pişkin o sa- natçılara bıraktılar. İlk gösteri, «Halkın Çocukları» listesinde 4 nu- maralı sırayı işgal etmiş (gazeteci Mehmet Ali Yalçından geldi. İs- tanbulda AP ni sıkı sıkıya tutan üç gazeteden - öbürleri, Beg Gökhan Evliyaoğlu'nun misafir başyazar bu- lunduğu Yeni İstanbul, Mümtaz Fa- ik Penikli Son Havadis ve M. Ali Yalçının Haber'i - yalnız Yeni İs- tanbul ile Haber, kongre salonların- da boy göstermiş, Yalçın, Evliyaoğ- lundan daha İleri geçebilmek "için son bir hamleyle gazetesini delege- lere bedava dağıtmıştı. Pek fıkara bir gazete olan Haber'in o günkü sa- yısında aday M. Ali Yalçın, kendi propagandasını yapıyordu. Beg Ev- liyaoğlu ise. bütün gücünü ertesi güne saklamıştı. O gün, gazetecile- rin masasına gelip sık sık oturmak ve bir çoklarına mavi boncik dağıt- makla yetindi. Salonda iki grup piyonları hali tartışıp «Senin adayın» «Benim a- dayım» diye çekişirlerken, bir köşe, dede 11 idare kurulu ile ilçe başkan- ları duruma bir çözüm yolu ara- makla meşguldüler. Uzun süren bir görüşmeden sonra, nihayet selâmeti AKİS/9