31 Temmuz 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 6

31 Temmuz 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 6

© A K İ < Yıl : 11, 31 Temmuz 1964, Sayı: 528 Cilt: XXX HAFTALIK AKTÜALİTE MECMUASI YURTTA OLUP BİTENLER Hürriyet gazetesinde iktisadi durumla ilgili haber Millet Kasap Süngeri Bu haftanın başında, satışı oçok Hürriyet gazetesinin tepesinde yayınlanan bir başlık çok kimseye, unutulmuş bazı gerçekleri hatırlat- tı. Manşette, gelecek senenin Tür- kiye için zorlu geçeceği belirtiliyor- du. Başlıkta bildirildiğine göre 2002 yılına kadar borç ödeyecektik o ve 1965 yılında 2 milyar 100 milyon li- ra borç taksidi ödememiz gerekiyor- Bu, on yıllık D. P. devrinin, o "Görülmemiş Kalkınması" nın «Türkiyenin Büyük Mimarı» nın biz- lere, çocuklarımıza bıraktığı hatıra- dır. Bunu hatıra getirdikten sonra AKİS/6 Aynaya o kızmayalım böyle bir neticeyi elbirliğiyle yara- tanların uğradıkları âkibeti pek mi acıklı bulmak lâzımdır, yoksa insa- nın içinden bunu az bile mi görmek gelmektedir, herkes buna karar ver- mekte serbesttir. Ama, bin emek ve gayretle, niyazla Konsorsiyumdan a- lınacak kredinin ancak 1965'in borç taksidini karşıladığını bilmek, her halde bir devrin sorumlularını bu milletin rahmetle veya hayırla an- masını kolaylaştıracak değildir. Sa- dece bu güzelim memleketi bir ih- tilale sürüklediklerinden letin ebedi lanetine olanlar, görülüyor ki Türkiyeyi uzun sürecek bir hastalığın da içine at- mışlardır. Hiç bir fütur duymaksı- zın, devlete olan vergisini devletin kendisine emanet ettiği örtülü ö- denekten verdiren bir adamın idare- sindeki o devrin, bugün sırtımıza yüklediği dayanılmaz ağırlık, omil- letçe kimlerin eline düşmüş olduğu- muzu ortaya, koymaktadır. Bugün, o takımın şakirtleri, us- talarının yarattıkları bu durumu memleketin bugünkü idarecilerinin suçuymuş gibi Ğ kesif propagandasını tekrar geleceklerine kendilerini (o ve taraftarlarını inandırmaya çalışmak- tadırlar. Her halde, 2002 yılından sonra bir yarım asır daha borç öde- memizi muvaffakiyetle sağlamak i- çin! Ama, buna lardır, imkân bulamayacak.