5 Şubat 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 18

5 Şubat 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 18

Tüli'den haberler Ga haftanın başında Pazar- tesi akşamüzeri (o Yenişe hirde, Wa- shington Restoranda Tür Ruh Sağlığını Koruma DEMELİ Bil ta- nışma kokteyli verildi. Saat 20'ye ka- dar devam eden kokteylde pek çok ka- labalık vardı. Derneğin esas üyelerin- ilgili misafirler de çoktu. bunlar oarasında. Sağlık Ba- kanlığı Müsteşarı Dr. Nusret Fişek, ve siyahlar giymiş eşi Perihan Fişek, İşçi Sigortaları Genel Müdürü Dr. Fikret Pamir -eşi Türkân Pamir nedense son zamanlarda davetlerde pek görünmü- yor?-, Mr. ve Mrs. Lasky, Mitat Enç ve eşi Sabahat Enç, Orhan Çaplı ve eşi Mualla Çaplı, Doç. Rezzan Şahin. kaya ve eşi, İffet İnan. Güzin Ünsal. Dr. Mediha Eldem. Dr. Osman Yaşar , Selahattin Babüroğlu, İnci İlk- len, Galip Karda m ve eşi Beyza Kardam Dr. Halit Özkut ve eşi Edibe Özkut, Dr. Engin Geçtan, Sait Terzioğlu. Ha- cettepe Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Do- gan Karan ve güzel, zarif eşi (oAysen Karan, Derneğin Genel Sekreteri bu- mal Aktan. Dr. Recep Heybeli ve eşi, danimarkah Sosyal Hizmetler öğretim üyesi Mrs. Maria Von Pocker, İzzet Sedes ve eşi, Faruk Kırkbir ve eşi Na- zan Kırkbir. Dr. Nevres Baykam ve eşi bulunuyorlardı. (AKİS —21) Ankaralı müzikseverler, geçen hafta içinde Devlet Konser Salonunda, Cemal Reşit Rey idaresindeki Şehir Orkestrasını dinlemek fırsa buldular ve büyük bir aritmi, orkestrayı ve solisti uzun uzun alkış ladılar. Sibelius'un 100. doğum yılı do- layısıyla tertiplenen konser programı hep bestecinin eserlerinden müteşek- kildi. Cevat Memduh Altarın pek he yecanlı bir konuşmasıyla açılan konser başarılı oldu. Ayla Erduran. kendisine pek yakı- nuyorlardı. "Nurşen ve Hilmi Girginkoç yakında bir bebek bekliyorlar. Bariton Gir- ginkoç, yeniden baba olmanın, heyecanı içinde imiş Devlet Tiyatrosunun genç sanatçıla- 1 i rumlu, Oda Ti yatrosundaki "Düşman Çiçek Gönder- isimli piyeste çok başarılı bir o- yunla dikkati çekiyor. Adeta, Macide Tanırı aratmıyor. Ruh Sağlığı Derneğinin kokteylinde sohbet Ruhu san kırmızı tuvaleti kadar duygulu ic- epeyce alkış topladı ve Konser Sonunda İnönü ta- rafından tebrik edildi. nun daimi dinleyicileri arasında Milli Eğitim Bakanı Dr. İbrahim Öktem, Çalışma Bakam Bülent Ecevit ve eş- leri ile nadiren konsere gelebilen Sa- nayi Bakam Muammer Erten ve eşi Feride Erten dikkati çekiyorlardı. Ay- rca Finlandiya Büyük Elçilik erkanı, İngiltere Büyük Elçisi ve eşi. Büyük Elçisi ve eşi ile çok sayıda ya- bana dinleyici rası ile de haklı olarak Konser Salonu- Fransa konserde hazır bulu- Jerahlatanlar AST topluluğunun sahneye koyduğu "Sultan Gelin" piyesinin eleştirisi, geçtiğimiz hafta içinde Sanatsevenler Kulübünde yapıldı ve değişik bir hava içinde cereyan etti. Salim Şengilin baş kanlığında açılan eleştiride. Özdemir Nutku ve Attila Sav gibi o aşılmış e- leştiriciler yoklardı. Eser, reji ve oyun hakkında yalnızca tiyatrosevenler ko- nuştular. Eserin oyuncularından da sa- dece Anne rolündeki Serap Tayfur var dı. Devlet Tiyatrosundan Bozkurt Ku ruç bu tıp eserlerin moda haline gel- diğine temas etti. Yılmaz Onayile Feh nü Özçelik içli ve özlü konuşmalarıyla köy davalarım dile getiren bu eseri be- AKİS, 5 Şubat 1965