5 Şubat 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

5 Şubat 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

Sayı: 565 Cilt: XXXII Yıl. 11 Sahibi ve Başyazarı Metin Toker Yazı İşleri Müdürü Bu sayıda Yazı Kurulu İç Haberler Kısmı: Kurtul Altuğ, Güneri Civaoğlu, Teoman Erel, E- gemen Bostancı (İstanbul) Seyfi Özgenel (İzmir) — Dış Haberler Kısmı: Halük Ülman — Magazin Kısmı: Jale Candan, Tüli Sezgin, Bihin Anter, Hüseyin Korkmazgil Tiyatro: Naciye Fevzi, Lütfi Ay — Radyo ve Sinema: Mahmut T. Ön- gören — Yayınlar: ilhami Soysal — Musiki: Daniyal Fttiç Resim Ali Parmakerli Fotoğraf Hüseyin Ezal Erdoğan Çiftler Klişe Birlik Klişe Atölyesi Tel Yazı işleri Rüzgarlı Sokak No 15/2 Tel: 1189 92 PK 582 Tel: 10 61 96 Abone Şartları 1 senelik (52 nüsha) 40.00 lira İlan şartları Santimi 20 lira 3 renkli arka kapak 1500 lira AKİS Basın Ahlak Yasasına uymayı taahhüt etmiştir. Dizildiği yer Rüzgârlı Mat Basıldığı yer Hürriyet Matbaası Ankara Basıldığı tarih : 12.1965 m HAFTALIK AKTÜALİTE DERGİSİ Kendi Aramızda Sevgili AKİS Okuyucuları, Bu hafta AKİS'i her haftakinden iki gün önce okumak £ fırsatını bulmuş olacaksınız. Elinizde tuttuğunuz bu sayı bayram arefesinde hazırlan. mıştır. Bayramın yaklaşması bile siyasi faaliyetlerin ayni tansiyon içinde de- vam etmesine engel olamadı. Nitekim A.P.'nin başı Süleyman Vm bir takım spektaküler temaslar yaparak, önümüzdeki günlerde A.P.'nin ne şe- kilde davranacağını ortaya koydu. A.P.'nin aklıevvel Genel Başkam şu günlerde iktidar peşindedir. Gerek Bölükbaşıyla, gerekse perde arkasında diğer parti liderleriyle yapılan temaslar, A.P.'nin bayramertesi yeni bir takım hareketlere girişeceğini ortaya koymuş bulunmaktadır. Ama bu ha- reketler, A.P.'nin hedefe varma çabasında faydalı olmakta mıdır? İşte, meç hul olan budur. İnönü ve onun Hükümetini düşürme balonları her zaman uçurulmuş, bu yolda her zaman gayret sarfedilmiş, fakat iş ciddiye binince kimse idareye sahip çıkma cesaretini kendinde bulamamıştır. Şimdi A.P. Genel Başkanı yeni hesaplar peşindedir. C.H.P. iktidarının devrilmesi halinde ne olacaktır? Bu sualin cevabını bu hafta, Metin Toker "Haftanın İçinden'inde vermektedir. Hikâyenin eğ- lenceli tarafım da Güneri Civaoğlunun kaleminden OLUP Bİ- TENLER kısmımızdaki "Partiler" başlıklı yazıda okuyacaksınız. Civaoğlu, çeşitli SR yaptığı temaslarının bilançosunu tam bir objektiflik içinde vermekte: a diğer bir ilginç yazısı da bir başka AKİS'çinin hazırladığı “Ticaret” başlıklı yazıdır. Teoman Eret, bu hafta AKİS okuyucularına, bi- zim için hayati önem taşıyan ihracatımız konusunda bilgi vermektedir. Za- ten kapak konusu olarak seçilen Ticaret Bakanı Fenni İslimyelinin AKİS Kurmay Heyeti tarafından incelenmesi u önemli konunun vuzuha ka- vuşmasmı sağlamak içindir. Myacaktazla ar görülmeyen bir rekor sağlanmış ve yekun yon dolarlık ihracat yapıl- mıştır. Bu başarının sırrı nedir ve bundan e nasıl bir sistem ve metod takip edilerek bu miktar arttırılacaktır? Bu konuda özel sektör. Devlet ve işi idare edenler neler düşünmektedirler? “Ticaret” başlıklı yazı bu soru- ların cevabını verecek niteliktedir. Bu hafta, Başyazarımızın Avrupa gezi intihalarının sonuncusunu sun. maktayı. Metin Toker bu yazısında Avrupaya genel bir bakış atfetmekte ve kendi müşahedelerini belirtmektedir. AKİS, okuyucularına muttu bayramlar temennisiyle. çindekiler Yurtta Olup Bitenler 4 Tüliden Haberler 18 Haftanın içinden s5 Sosyal Hayat 20 Dıs Gezil Radyo 23 bl 3. Musiki 26 Dünyada Olup Bitenler o j5 Tiyatro 29 Yayınlar 17 Sinema 32 3