5 Şubat 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 19

5 Şubat 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 19

gendiklerini ileri sürdüler. Metin Gü- venin pek fazla uzun konuşması ilgiyi dağıttı. Geçen hafta Hindistan Büyük Elçili- ğinde, Çocuk Bakım Derneği tara- fından bir oyun günü tertiplendi. Bir- çok başkentli hanım, muhtelif masa- larda oyun oynadılar. Böylece Derneğe gelir temin edilmiş oldu. Meselâ bir briç grupu içinde Rezzan Tabar, Leylâ Çelikbaş, Azer Heyat ile Günseli Fen- men varlardı. Diğer masalarda ise İn- ci Oskay, Parvin Ardalan, Zerrin De- mirağ, Nevin Bursalı, Melek Güz, Be- raat Renda, Yeta Sılay, Nilüfer Berkem. kahverengi saten bir tayyör ve aynı renk bir şapka giymiş olan, Ankara- ranın tanınmış terzilerinden Belkıs Yalım, Necla Öney, Ensin (Eyüboğlu ve Nilüfer Özlen varlardı. Ankaradaki hava şirketlerinde çalı- şanlar "Air Lines" grupu kurmuş- lar. Her hafta birinin evinde topla- nıp, oyun oynuyorlar.Fakat son Za- manlarda oyunlar epeyce obüyümeğe başlamış ve tabii, tatsızlıklar da baş- göstermiş "Renan Yaman, geçen hafta Pazar akşamı Galatasaray Kulübünde bir ziyafet vermiş. Yemekte bol bol hindi ve tavşan yenmiş, çok miktarda da şarap içilmiş. Gecede bazı tatsız kar- şılaşmalar da olmuşama, taraflar olgun davranmışlar. İran Büyük Elçiliğinde, Çocuk- Bakım yararına 12 Mart için bir balo hazırlanmakta. Dernekle ilgili hanımlar, daha şimdiden; balonun gü- -el olması için harıl harıl çalışıyorlar. Bonn'a tâyin olunan genç hariciyeci, lerimizden Turgut Çoratekin geçen haftanın başında Süreyya Pavyonunda dostlarına bir veda kokteyli verdi. Salı akşamı da yataklı ekspresle Ankara - dan ayrıldı. İstasyonda kendisini ka- labalık bir arkadaş grupu uğurladı. Si- (AKİS: 90) AKİS, 5 Şubat 1965 yah, güzel astraganı ve kendisine çok yakışan mor eşarpı ile annesi Âbide Çoratekin de, birkaç ay sonra oğlusun yanına gideceği halde, ayrılığın he- -ecanı içindeydi. Çoratekini uğurlıyan lar arasında Ulvi Cemal Erkin, Yüksel Söylemez ve eşi, Necdet özmen ve eşi Emel Özmen ile çok sayıda genç ha- nım vardı. Kanser Hastahanesinin düzenlediği aftalık seri konferanslardan biri, geçen hafta Cumartesi saat 10'da, An kara Tıp Fakültesi Dahiliye Profesörü Dr. Fevzi Renda tarafından, "Lösemi- lerin tedavisi" konusunda verildi. Kon- feransı kalabalık bir (dinleyici grupu ilgi ile izledi. TÜLİDEN HABERLER Muallâ da Ankaraya gelmişti. Gelinlik çok şık ve değişikti. Saten üzerine e- tek ve kollar işlemeli idi. Duvak, tül üzerine pek çok küçük fiyonkla süs- enmişti Memdhilin Satır, vizon rengi, üst kısmı taşlarla işlenmiş şık elbisesiyle cidden çok zarifti. (Diğer kayınvalde de siyah dantel, güzel bir elbise giy- misti. Bütün hanımların çok şık oldukları düğünde en çok kullanılan renk, yeşil- di. Fuat Sirmenin eşi n Sirmen, kol ve yakası vizon kürklü, yeşil bir ei giymişti. Sağlık Bakanı Dr. Ke- Demirin eşi de yeşil odantel bir elbiseyle gelmişti. Zeki Baltacıoğlunun eşi Necla Baltacıoğlu, üzerinde, bütün Beril Satırın düğünü İyi günlere, mesut günlere Geçtiğimiz hafta Perşembe Ankara Palas salonlarında. oDev- let Bakanı ve Başbakan Yardımcısı Dr. Kemal Satırın Kızı Beril Batar ile Yüksek Mimar Güngör Kabakçıoğlu. akşamı Bine yakın davetlinin bulunduğu düğünde nun nikâh ve düğünleri yapıldı. büfe çok zengindi, beş katlı düğün pas- tası ve içkiden başka her şey Misafirler limonata ve portakal suyu içerek serinlediler. vardı. Genç çiftin şahitliklerini (Meclis Başkanı Fuat Sirmen ile Dr. Ahmet Hamit Selgil yaptılar. Berilin gelinli- gi, İstanbulda Terzi Muallâ taraf ından dikilmişti ve gelini giydirmek (üzere, lâse ile yapılmış şahane bir elbise taşı- yordu. Zekiye Baban, kolları kürklü, beyaz - san brokar tayyörü ile çok za- rifti. Sanayi Bakanının eşi Feride Er- ten de yeşil giyenler arasındaydı... Ba- yan Erten bu rengin kendisine çok ya- kıştığım biliyor herhalde. Maliye Ba- kanı Ferit Melehin eşi de zarif bir gu pür dantel tayyörle gelmişti. Refik Tul ga ve eşi Jale Tulga da düğündeydiler. Bayan Tulga giyiminde fazla muha- fazakâr. Geçen hafta Cumartesi sabahı, Sahir luoğlunun eşi Avniye K n ne bir insan olduğunu gösteriyordu.