10 Temmuz 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 20

10 Temmuz 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 20

Tüli'den Anlaşanlar buluşurlar İstanbul un güzel sayfiyesi Çiftehavuz- lar, bu büyük şehrin en politik köşe- lerinden biridir. Papatya sokağındaki pembe evin- önünde her gün birkaç o- tomobil duruyor, eski Demokratlar, ye- ni AP'liler Celâl Bayarı görmeğe geli- yorlar. Bayar, Ziyaretçilerini herza- manki "şıklığı ile, spor üzerine gömlek- ler giyerek, boynuna fularlar takarak karşılıyor. -Evin geniş terasında saat- lerce süren seminerler yapılıyor. Sokak- tan geçenler de bu manzarayı hafif bir şaşkınlıkla seyrediyorlar. o Fakat asıl şaşkınlığı ogeçende, Süreyyanın Be- bekte açtığı restoranda yemek yiyenler duydular. Masalardan birinde kim otu- ruyordu, biliyormusunuz? Zeki Rıza Sporel ve Celâl Bayar!. Bu masayı seyredenler takvimlerden hiç bir yap- rak kopmadığını zannettiler. “Yuva"larda hareket Eski Demokratlarla yeni AP'lilerin bir başka toplantı merkezi de Beyoğ- lunda Mısır apartmanının altında açı- lan Avlu Klüp Sazmaşçıların açtığı bu klübün gediklileri arasında Samet Ağaoğlu başta geliyor. Havuzlu loka- lin sağ köşesine oturup, geçmiş ve ge- leceğin âşinâ yüzlerini anlatıyor. Sü- leyman Demirelin kulakları çınlıyor haberler mu acaba? Şu günlerde kulakları çın- lıyanlardan biri de İhsan Çavuşoğlu olacak, DP'li Bakanlardan Muammer Çavuşoğlunun artık çok genç sayılma- yan, ama şimdi her zamankinden şık olan eşi, çok ateşli ve hırslı bir poli- tikacı rolünde. Birçok toplantıda er- keklere ders veriyor. Ortada dolaşan söylentilere göre. o İhsan Çavuşoğlu, seçimlerde AP'nin adayları arasmday- mış. Eski Demokratlar bu işten hoşlan- mamışlar, Bayan Çavuşoğlu ile dost- luk bağlarını gevşetenler bile var. Ama onun yeni dostları pek çok!.. Dedikodu çevrelerinden rivayet Tanca dönüşü Tevfik Kâzım Kemah- lıdan ayrılan Abbase Kemahlının Ankaraya gelişi, Dışişlerinin dedikodu- yu seven çevrelerinde bazı yorumlara uğradı. "Eski kocası Sadi Kavur ile barışacak mı?" diye soranlar, "Şad! Kavur ancak onunla evlenebilir" diye iddia edenler ortalığı iyice karıştırdı- lar. Söylentiler bir yana, Abbase Ke- mahlı kısa Ankara yolculuğundan çok hoşlandı. Hikmetinden sual olunmaz! Servet Sürenkökün İstanbul il baş- kanlığına gelişi, CKMP'deki AP'li avcılığının yeni bir örneği olarak gös- teriliyor. Yalnız bir nokta aydınlığa Necdet Calp ve eşi nikah törenlerinde Sözünün eri çıktı kavuşmuş değil: Özel teşebbüsün şam- piyonluğuna inanmış eski bir DP'li. acaba Alpaslan Türkeşin meşhur slo- ganlarıyla nasıl bağdaşacak? Bu soru- yu başka şekilde soranlar da var: Partiye yeni bir ruh, dinamik bir hava getireceklerini söyleyenler bu ruhu es- ki DP'lilerde mi buluyorlar? Şirin bir figüran İstanbul Şehir Tiyatrosu a bar Hisar Tiyatrosuna taşınmağa baş- ladılar. Güneş altında mile Corea- lanus provası yapıyorlar. Bu defa oyu- nun figüranları arasında aktris Şirin Devrim de yer alıyor. Şirin Devrim, tiyatro için yaşayan bir kadındır. Şim- diye kadar aktrislik, o rejisörlük çok yaptı ama, figüranlığa ilk defa çıkıyor. Bakalım, figüran olabilecek mi? Hisar Tiyatrosunda Hamlet oyunu da tekrarlanıyor. Hamlet rolü için ön- ce Genco Erkal düşünülmüş, ama O is- tememiş. Sonunda yine Kerim Af şarın oynamasına karar vermişler. Ti- yatroseverler, Kerim Afşarın bu oyunu bir defa daha oynamaya nasıl yanaş- tığına akıl erdiremiyorlar. Hani, ilk de neme iki taraf için de pek parlak ol- mamıştı da... Söz sanatçılardan açılmışken biraz da Algan çiftinden bahsedelim. oAl- ganlar yaz tatilini Hisarda geçiriyor- lar ama, yalıda oturmağa henüz vakit bulamadılar. "Karanlıkta Uyananlar" filminin İzmirde gösterilmesi müna- sebetiyle İstanbul - İzmir - Ankara ara- sında mekik dokuyorlar. Söylendiğine göre, İzmirde bu filmi protesto için ge- ricilerin yaptığı hazırlıklar para et- memiş, tersine, "Karanlıkta Uyanan- lar"! Egeliler çok sevmişler. Nihayet vakit bulabildi Calp, İnönünün özel kalem müdürlüğünü yaptığı sırada, evlen- mesini tavsiye edenlere, vakit bulama- dığından, Başbakanlıkla nikâhlı oldu- gundan bahsederdi. Ama, Başbakan- lıktaki görevinden ayrılınca, İnönüye verdiği sözü tuttu, geride bıraktığımız hafta içinde evlendi Nikâh töreni ka- labalık yüzünden oOÜçüncü Tiyatroda yapıldı. Bu, Calpın dost sayısını belir- ten çok kalabalık bir törendi. 10 Temmuz 1965