10 Temmuz 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 6

10 Temmuz 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 6

AKİS Yıl: 12 Sayı: HAFTALIK AKTÜALİTE MECMUASI YURTTA OLUP BİTENLER 577 10 Temmuz 1965 Cilt: XXXII Cumhurbaşkanı Gürsel gazetecilerle konuşuyor "Söz gümüşse, sükut altındır" Millet Bekleyen görev (Kapaktaki o Başkan) Seçimlere üç ayın kaldığı şu sırada, eğer bunların bir "normal sükü- net" içinde geçmesi bekleniyor ve ar- zulanıyorsa Devletin başında bulunan sayın Cemal Gürsele bir kaç görev düş mektedir. Bunların birincisi, sayın Cumhurbaşkanının Allah aşkına ko- nuşmamasıdır. Buradaki "Allah aşkı- na" sözünün yadırganmaması lâzımdır. Zira sayın Cemal Gürselden konuşma- masını istemek için kullanılacak başka tabir kalmamıştır. Sayın Cumhurbaş- kanının konuşma, çok konuşma, mü- 4 temadiyen konuşma merakı nereden gelmektedir, galiba bunun teşhisi ar- tık devlet adamlarının ve politikacıla- rın, sorum taşıyan omakamları işgal edenlerin yetkisinden çıkmıştır. Sayın Cemal Gürsel, İhtilâli takiben bu ih- tilâli yapanlar tarafından Devletin ba- --na getirildiğinden bu yana, fazlı ko- nuşmasıyla sorum sahiplerini hemen daima rmmüşkil oOmevkide ( bırakmıştır. Bundan dolayıdır ki M.B.K. devrinde bir ara gazetecilerin Başbakanlık önün den uzaklaştırılmaları olüzumu hasıl olmuş, fakat konuşmadan duramayan Cemal Gürsel muhabirleri, gazetelere telefonlar ettirterek çağırmıştır. Sa- yın Gürselin bu huyu, Parlâmento ta- rafından sorumsuz Cumhurbaşkanlığı makamına seçildikten sonra da de- vam etmiştir. Üç ay sonra Türkiye, belki de ta- rihinin en önemli seçimlerinden birini yapacaktır. Bu önem, İlk defa olarak bir takım iktisadi ve sosyal görüşlerin seçim platformunu teşkil etmesinden ileri gelmektedir. Sayın Cemal Gürsel her gün bir başka tonda yaptığı mü- dahalelerle ortalığı inanılmaz derece- de karıştırmaktadır, Türkiye Cumhu- riyetinin Anayasası sayın Cumhurbaş, kanına böyle bir yetki overmemekte- dir. Sayın Cumhurbaşkanı her türk vatandaşı gibi bu Anayasanın hudutla- rı içinde kalmak zorunluğundadır. So- rumsuzluğun bir sorumluluğu bu- lunduğu sayın Cemal Gürsel tarafın- 10 Temmuz 1965