10 Temmuz 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 21

10 Temmuz 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 21

AKİS Bitmeyen filmler Sıcak Temmuz günlerinde İstanbul Sosyetesi Boğazda. Adada.,Modada güneşin ve denizin tadını çıkarırken, Başkent sosyetesi de Gölbaşında Mo- gan Klüpte serinliyor, özellikle hafta sonlarında bu klüp çok kalabalık olu- yor, "Havuz başında güzel kadınların, renk renk bikinilerin defilesi seyredili- yor. Mogan Klübünün gediklilerinden biri, Nur Vergin. Merkeze dönen El- çilerden Nurettin Verginin kızı. Güzel, şen bir dul. Yakın günlere kadar İran Elçiliğinde çalışıyordu, şimdi çalış- maktan vazgeçti, havuz başında yanıp İstanbula gidecek. Mogan Klübünde akşamlar da çok güzel oluyor. Bazı genç ve bekar po- litikacılar burada çok romantik film- ler çeviriyorlar. o Etraftakiler de bu filmler nasıl bitecek, nerede kopacak, diye merak ediyorlar. İran hatıraları Senato Başkanının eşi Bayan Aka. İ- ran dönüşü çok ilginç hikâyeler an- latıyor. Geçen geçe Hollanda Elçili- ğinde şereflerine verilen yemekte en çok Bn. Aka konuştu ve tahmin edi- leceği gibi, yalnız İrandan bahsetti. Gülsüm Aka da güzel konuşan bir kız, ama konulan annesininkinden çok baş ka. Yalnız, evlilik bahsinden hiç hoşlan mıyor. Oysa birçok delikanlı, bu ara- da bazı genç diplomatlar, bu güzel gençkız için çok güzel hayaller kuru- yorlar. "Geçelim güzelim.." Geride kalan hafta, Çankayanın Ka- zanına Behiye Aksoy geldi. Tanın- mış şarkıcı, patronu ve Ercüment Ba- tanay ile beraberdi. Uzun uzun otur- dular, yediler, içtiler. Çevredeki masa- lar da onları seyrettiler, Bölükbaşının kulaklarını çınlattılar. (o Sonra efen- dim. "Geçelim güzelim" şarkısını mı- rıldandılar. Söylendiğine göre, Behiye Aksoy Ooo şimdi başka politikacılara başka şarkılar okuyormuş. Bölükbaşı da Trt teraneleri arasında bütün şar- kılardan vazgeçti herhalde. Klübün damatları Başta Arif Rıza Sporel, Halük Ber- ker ve Aydın Ermana "Moda Klü- bünün damatları" diyorlar. Aydın Er- manın Almanyadan bir gelin getirme- sine bazı gençkızlar biraz içerlediler ama, ellerinden bir şey gelmedi. Geçen hafta Moda Deniz Klübünün en roman 10 Temmuz 1965 TÜLİDEN HABERLER Zeki Müren ve hayranları Eskimeyen tik çifti, Arif Rıza Sporel ile nişanlı- sıydı. Yeni aya karşı kadeh kaldırıyor, yeni hayatlarına ait hayâl kuruyorlardı. Bu ne toto? Birkaç ay önce hürriyeti seçen Ni- hat Çavuşoğlu, yaz tatilini İstan - bulda geçiriyor. Güzel motörüyle Mar- marayı, Adaları ve Boğaz kıyılarını arşınlıyarak hürriyetin tadını çıkarı- yor. İstanbul sosyetesi Nihat Çavuş- oğlunu yeniden başgöz etmeye hazırla- nadursun, ortada başka söylentiler do- laşıyor, tanınmış işadamının ayrıldığı eşine yeniden döneceğine ait totolar oynanıyor. Spor-toto, seçim-toto der- ken, bir de bu toto çıktı ortaya!., Keçi can derdinde.. Kuruçeşmedeki Galatasaray adası a- çıldı. Sarı-kırmızılılar denize başla- dılar. Boğazlçine karşı oturup dediko- du yapanlar, açılış gecesinin falsola- şöhret rını bir türlü unutamıyorlar. Bu yılki açılış beğenilmemiş, birçok Galatasa- raylının bu geceye çağrılmayışına her- kes çok içerlemiş. Dertlerini anlatmak için Suphi Baturu arıyorlar ama, Ba tur seçim havasında Kuruçeşmeye çok uğramıyor, vakit buldukça seçim böl- gesine gidiyor. Bir elde kırkbir hüner Zeki Müren, sayılamayacak kadar çok yönlü yaşayan sanatkârlardan bi- ridir. Şarkıcılığı, filmciliği, tiyatrocu- luğu, ressamlığı obirarada yürütüyor. Bunlara bir de modacılık oekleneceğe benzer. Sonbaharda, şarkı (söylerken giydiği elbiseleri gösteren bir sergi a- çacakmış. "Gurbet Kuşları", "Bitme- yen Şarkı" diye adlandırdığı allı - pul- lu, sırmalı elbiseleri Zeki Mürenden başkası giyerse nasıl olur, diye merak edenler var. 21