20 Kasım 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 10

20 Kasım 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 10

YURTTA OLUP BİTENLER süre sonra, Sguires ile Amerikan Kültür Ataşesi Walter Bastian, Yö- netim Kurulu üyeleriyle ortak bir toplantı düzenlediler. Toplantıdan maksat, Derneğin çalışmaları hak- kında bilgi edinmek ve iddiaların doğru olup olmadığını araştırmak- tı. Toplantıda, Başkan Mimaroğlu- nun ÜSIS Müdürüne anlattıkları diğer üyeler tarafından da dile ge- tirildi. Yönetim Kurulunun ameri- kalı üyelerinden Miss. Stacey ile Mr. Rethemeyer de .Gilkey'in bazı usulsüz davranışlarda bulunduğunu öne sürünce, USIS Müdürü çaresiz kaldı ve: — Madem istemiyorsunuz, Mü- dürünüzü bir süre sonra değiştiri- riz" dedi. USIS Müdürünün verdiği temi- nat, bir süre sonra gerçekleşti: Yö- netim Kurulu üyelerinin bazıların- a "İstenmeyen Adam" ilân edilen Gilkey görevinden alındı, fakat da- ha bir üst kademe olan Kültür A- taşeliğine getirildi!.. Bir trafik ka- zasında yaralanan eski oAtaşenin yeri de böylece doldurulmuş oldu. Gilkey'in yerine ise, Yönetim Kuru- lunun onayıyla, Mr. Benno Selcke tâyin edildi. Robert Gilkey'in Kültür Ataşeli- ği görevine getirilmesi, Dernekte oynanan oyunların gelişmesine yol açtı: Gilkey bu defa da kendisini "İstenmeyen Adam" ilân eden Yö- netim Kurulu üyelerini kongrede değiştirebilmek için faaliyete geçti ve Ankaradaki yakını amerikalıları, oylarından yararlanmak için, Der- neğe üye kaydettirdi. Günler ve aylar geçiyor, yakla- şan kongrenin heyecanı gittikçe ar- tıyordu. Gilkey ve OUSIS Müdürü, Büyük Elçilik, USIS, Tumpane, Jusmmat ve Tuslog'da çalışan Der- nek üyelerinin kongrede bulunma- larını ve kendilerinin hazırlayacak- ları listeye oy vermelerini tenbih et- tiler. Karlı bir kış gününde topla- nan Genel Kurul hayli elektrikli geçti. Toplantıda, Gilkey'in usulsüz davranışları ortaya konuldu. Ancak toplantıda, amerikan ve onların ya- nında çalışan türk üyeler çoğunluk- ta oldukları için, Gilkey'e karşı o- lan türk üyelerin Yönetim Kurulu- na seçilmelerine oengel olundu ve AKİS hazırlanan listedeki isimler, çok az bir değişiklikle oy aldılar. Yoğun bir kulis faaliyeti sonun- da seçilen üyelerin okimlikleri ilgi çekicidir: Üyelerin çoğunluğu, Ame- rika Büyük Elçiliği mensubudur. Türk üyeler ise, amerikanlara ya- kın, amerikan propagandasını tam amerikanların istediği şekilde ya- pabilecek, usulsüz davranışlara kar- -ı çıkmayacak kimselerdir. Aynı seçimde gene amerikalıla- rın hazırladığı listeyle işbaşına ge- len Haysiyet Divanının ilk icraatı, Gilkey'e karşı çıkan eski Yönetim Kurulu üyelerinden bazıları için bir misilleme şeklinde oldu: (Yönetim Kurulunun eski Başkam Cevat Mi- maroğlu, aidatını ödemediği gerek- çesiyle Dernekten ihraç, Sabahat- tin Kazanç ise, savunması dahi alın- madan ihtar cezasıyla taltif edildi. Dernek yöneticilerinin şimdi en AMMA DA İŞTAHLIYMIŞ — Türkiyenin en kahraman ve gözü pek iki adamı kimdir bilir misiniz? İsmet İnönü ile Suat Hayri Ürgüp- lü. Nasıl mı? Başbakanlığın Buick arabasına binerek. Meğer, Sü- leyman Demirel Başbakan olur olmaz alınan bir rapora göre bu Bu- ick'e binmek son derece tehlikeli değil miymiş? İsmet İnönü ile Suat Hayri Ürgüplü demek aylarca bu Buick'e binerek hayatlarını istih- kar etmişler. Ama, onlar bunu yapabilirler ve, bu memleket AP'lilerin Muhteşem Süleymanı öyle- İnönü, bir Ürgüplü bulabilir. her zaman bir midir ya? O giderse, yenisi nereden bulunur? Bundan dolayıdır ki Süleyman Demirelin Başbakan olunca ilk işi, Buick'i bir kenara itmek ve kendisi gibi muhteşem bir Cadillac'ı altına çekmek olmuştur. Şimdi, bu Cadillac, içinde kıymetli sahibi olarak Ankara caddelerinden geçerken vatandaşlar, "Tu.. tu.. maşal- lah" diye kem gözleri uzaklaştırmaya çalışmaktadırlar. Demirelin iktidarından sonra gelişen başka bir ticaret de, satmaktır. leyman Demirel Resmi “Sü- cak nedense bunları, daha zi- yade, Milli Piyango Bayileri satmaktadırlar. 20 Kasım 1965