20 Kasım 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 24

20 Kasım 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 24

Tüli' Yaşasın Kral! 12 Kasım, İsveç Kralının doğum günüdür. Bu münasebetle, Büyük Elçi Sternström ve eşi, Ankarada bir resmi kabul verdiler. Yabancı diplomatlar, (o Dışişleri (o Bakanlığı mensupları ve bazı politikacılar İs- veç Kralına uzun ömürler diledi- ler. Misafirler arasında AP'li Prof. Aydın Yalçın da vardı. Biraz kası- larak yürüyordu. Görenler, bu ka- sılmanın nekadar süreceğini, Aydın Yalçının AP'lilikte karar kılıp kılma- yacağını münakaşa ediyorlardı. Fo- rum dergisindeki yazılardan, Siya- sal Bilgiler Fakültesinden ( ayrılıp Amerikaya gidişten, 27 Mayıstan son- ra Ankaraya dönüp MBK'ya yaklaş- maktan, sonra Alpaslan Türkeşin i- deal arkadaşı olup birlikte bir gaze- te çıkarmaktan, sonra efendim, YTP'de Ekrem Alican ile ideal ar- kadaşlığına başlamaktan AP'nin ik- tisadi müşavirliğine gelinceye kadar geçen zaman çok uzun değil, fakat den haberler Aydın Yalçının grafiği hayli dalgalı. Bundan sonra nereye yöneleceğini soranlar pek haksız değil doğrusu! İsveç Kralına uzun ömürler dile- meğe Dışişleri Bakanı İhsan Sabrı Çağlayangil de geldi. Fakat, Hariciye Köşkünde Venezuella Elçisi şerefi- ne bir yemeği varmış, bu yüzden u- zun kalmadı. İhsan Sabri Çağlayan- gil, el öpmeğe meraklı bir devlet a- damı. Eİ öpmesi de bir dışişleri ba- kanına yaraşır zariflikte!. O akşam İsveç Elçiliğinde Neri- man Ağaoğlunun da adı geçti, ne- dense. Galiba, Dışişleri oKomisyo- nunda çalışacakmış ve milletlerara- sı bazı toplantılara katılacakmış.;. Haydi hayırlısı!. Başkent sosyetesi gittikçe şıkla- şıyor. İsveçlilerin partisinde bütün kadınlar birbirinden şıktı. (o Eski Madrid sefiremiz Müşerref Vergin ile kızı Nur Vergin, Güneş Terem, Tuna Köprülü, Suna Mardin, Mual- lâ Abut ilk anda göze çarpanlar ara- sındaydılar. Tuna Köprülü bugün- lerde kanatlı bir elbise giyse iyi o- lacak, AP'nin başarısıyla daha ko- lay havalanırdı... Geçmiş olsun Devlet Balesinin güzel kuğusu Me- riç Sümen bademcik ameliyatı olmuş, bir müddet dansedemiye- cek. "Kuğu Gölü"ndeki danslarını Gülcan Tunççektçe bıraktı. Meriç Sümen bir yandan da düğün hazır- lığında, bir kaç haftaya kadar evle- niyor. Galiba, 1966 yılına değişik bit soyadıyla girecek... Çiftetelli Faize Moda Salonunun defilesi için Türkiyeye gelen norveçli man- kenler, İstanbul, İzmir ve Ankara- da hediyeye boğuldular. Nereye git- tilerse, küçük-büyük bir hediye ala- rak, Norveçe hayli yüklü döndüler. Başta Avrupa güzeli Mette Stenstern, norveçli mankenlerin dans repertu- arları da hayli zenginledi. Türkiye- de göbek atmasını bile öğrendiler. İsveç Büyük Elcisi ve eşi, İhsan Sabri Çağlayangil ile şerefine! 30 Kralın 20 Kasım 1965