20 Kasım 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 25

20 Kasım 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 25

AKİS Ankaradaki gecelerinden birinde Süreyya pavyonunda Kanat Gür or- kestrasıyla çiftetelli oynayanları gö- rünce onlar da aşka gelip ellerini şı- kırdatmağa başladılar. Kazan mülakatı Kpr nz hafta bir akşam, es- ki Başbakan Suat Hayri Ürgüplü- yü Süleyman Demirel ile Çankaya- daki Kazan Restoranda yemek -yer- ken görenler neye karar verecekle- rini bilemediler. Ürgüplü ve Demire- lin yaranda bir de yabancı vardı, ha- raretli hararetli bir şeyler konuşu- yorlardı. Ürgüplü biraz neşesiz gö- rünüyordu. Güvendiği dağlara kar yağdığındanberi zaten yüzü hiç gül- müyor. Ürgüplü neşesizdi de, Demi- rel keyifli miydi, derseniz, AP'li Baş- bakan da biraz sinirli görünüyordu. Tefoda defile İstanbuldaki defilelerin sonuncusu- nu - belki de sondan bir öncekini - Übeyde Hanım Tefoda yaptı. Bu de fileye en çok erkekler sevindi. Ka- dınlar elbiseleri seyrederken, onlar da bara oturup kadınları seyrettiler. Übeyde Haram, musevi gençkızlar- dan seçtiği mankenlerle ilgi topladı. Shirley Biçaço, İran Caino çok be- genildiler. Başta film yıldızlan, mo- daya ve böyle yerlerde görünmeğe meraklı kadınların hepsi, tabii, Te- fodaydı. Sosyetede parti modası İstanbul sosyetesinin, hürriyetini ve bir de kırmızı Jaguar arabasını çok seven, arkadaşlıkta da italyan arkadaşlardan hoşlanan kadınların- dan İnci Keçeci, Avrupa dönüşü ilk partisini verdi. Şimdi yeni bir moda var: Evler dar geliyor, partiler dı- şarda veriliyor. İnci Keçeci de par- tisini Hiltonda verdi. Misafirleri a- rasında çoğunluk Yeniköy grupun- aydı. "Beyaz At'lı yorumlar Faize ve Sevim kardeşlerin Bulvar Palas salonlarında yaptıkları de- file çeşitli yorumlara yol açtı. Önce, 'Beyaz At" hikâyesi... Ayten Kaç- mazın sırtında seyredilen "Beyaz At" adlı elbiseyi Gönül Yazar satın al- mış. "Bir şarkıcı böyle fırsatları ka- çırmaz, reklâm için herşeyden fay- dalanır" diyenler de var, "Şarkıcılar, 20 Kasım 1965 Faizenin defilesi "My Fair Lady" ' astronomik gelirleri yüzünden en şık ve pahalı elbiseleri giyebiliyor- lar" diye cevap verenler de... Evet, "Beyaz At"ı Gönül Yazar satın al- mış ama, bazı AP'li haramlar da ay- nı mealden sipariş vermişler. Baka- lım, AP'nin yeni sosyetesinde kaç ta- ne "Beyaz At" olacak... Defiledeki bir başka yorum da gelinlikler üzerinedir. Uzun zaman- dır hiç bir defilede gelinlik giyme yen manken Tülin Okanın bu sefer gelin oluşu biraz garip karşılandı. "Artık gelinlik çağı geçti" diyenler de var, "belki de yakında bir gelin- lik giyer" diye cevap verenler de... Ankaranın gözde mankeninin. Dışiş- lerinden biriyle evleneceği o ısrarla söyleniyor da... Hem damat, hem kaynata CKMP Çankırı senatörü Hazım Dağ- lı önce İstanbula, arkadan Bur- TULİDEN HABERLER saya gitti. Hazım Dağlı, Parlâmento- nun bekâr üyelerindendir. Bir ara evlenmeğe karar vermişti, fakat IV. Koalisyonda Milli Savunma Bakanı olunca evlenmeğe vakit bulamadı. Bu arada oğlu Yağız Dağlı babasın- dan daha çabuk davranıp, Evin Çe- likbaş ile evlenmeğe karar verdi. Ha- zım Dağlı şimdi hem evlenmeğe, hem de oğlunu nişanlamağa hazır- lanıyor. Yani hem damat, hem de kaynata olacak. Yağız Dağlı Evin Çe- likbaş ile evlenirse, sosyetenin güzel kadınlarından Leylâ Çelikbaş da kaynana oluyor. Bir söylentiye göre, Bayan Çelikbaş bir de çocuk bekli- yor. Böylece o da hem anne, hem de kaynana olacak. Bütün mutluluk- lar birarada!.. TRT'ciler başbaşa TRTden Adalet Ağaoğlu, geçirdiği- miz haftanın sonunda evinde bir yemek verdi ve arkadaşlarına Uzak Doğu intibalarıni anlattı. O akşam bir çok TRT'ci biraraya geldi. Başlı- ca konulardan birini de, tabii, AP- nin TRT'ye ait niyetleri teşkil etti. TRT'ciler rahat görünüyorlardı. Her- halde bu, niyetler ne olursa olsun, Anayasanın sağladığı güvenlikten do- gan bir rahatlık olsa gerekti. Rüzgâra tükürenler Milli Kütüphane Müdürü iken, kü- tüphanenin sanatçı memurların- dan ressam Münip Özbene hakaret ettiği için hakkında dâva açılan Ad- nan Ötüken -kendisi Cihad Bilge- han tarafından Kültür Müsteşarlığı görevine getirilmiştir ve halen bu görevdedir-. Mahkemece . mânevi tazminata ve masrafları ödemeye mahküm edilmiştir. Bu arada Nec- det Sançar, Abdülkadir Salgır ve Emin Arıkan gibi şahitlerin de ifa- deleri Mahkemece müteber görül- memiştir. Ressam Münip Özben, şu günlerde, açacağı serginin hazırlık- larıyla meşguldür. TRİO Metin, Gürel ve Rudi Diskotek Müzik Klüpte İlgililere duyurulur Adres: Tandoğan Meydanı, Bayramoğlu Apartmanı, Tel: 121360 (AKİS: 638)