20 Kasım 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 8

20 Kasım 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 8

YURTTA OLUP BİTENLER disinin olmayan fikirlerin dahi ser- bestçe söylenmesi, kürsüden tartı- şılması için canla başla mücadele edecek, TİP'e karşı' AP'den gelecek her kısıtlayıcı tedbirin önüne dikile- cektir. Ama bunu yaparken kendi gerçek fikrini ne kadar meharetle belli ederse ve iki tarafın aşırılığı- na karşı doğru yolu gösterebilirse başarısı o kadar büyük olacaktır. Buna mukabil bir his fırtınası için- de, inanmadığı görüşlerin savunu- culuğu durumuna düşürülürse, me- selelerde esas ile şekli birbirinden ayıramazsa CHP Grupuna hâkim olamayan idarecilerin günahları ko- lay tamir edilemeyecektir. Açılan dönemde, CHP hayati ö- nemde bir role adaydır. A. P. Akrabanın akrabaya ettiğini... Bu hafta AP'nin Ankaradaki Ge- nel Merkezine gidenler veya Meclisin AP koridorlarında dola- şanlar bir takım AP'lilerin başka AP'lilere kızgın, dargın veya şüpheli baktığını kolayca farkettiler. Eller- de, Necip Fazıl Kısakürek tarafın- dan çıkarılan Büyük Doğu dergisi dolaşıyordu. Büyük Doğu, son-sayı- sında, Saadettin Bilgiçin etiketi al- tında Demirele ve Hükümetine kar- şı cephe almıştı. Saadettin Bilgiçin ismi verilerek anlatıldığına göre De- mirel Bilgiçi çağırmış, ona 22 kişi- lik bir Hükümet listesi uzatmış, Saadettin Bilgiç Kahve dönücüsü oo ve... Kulağa Küpe Transfer Şu, İktisadi Devlet Teşekkül- lerini özel sektöre odevret- mek hikâyesi var ya» Hani, bundan onbeş yıl önce D.P. de iktidara o vaadle gelmişti. D.P. İktidarı on yıl içinde dev- let sektöründen özel sektöre ne devredebilmiştir, bilir mi- siniz? Sadece bir çırçır fabri- kası! Hiç merak etmeyin, bu se- fer de A.P. İktidarı devlet sek- töründen özel sektöre mutla- ka bir şey devredecektir: Gır- gır fabrikası! Süleyman Demire!, Başba- kanlığın çocuk ooyuncağı ol- madığını oanladığında Morri- son'un temsilciliğine dönecek- tir de.. kendi adını da istediği (oBakanlığın karşısına yazmasını istemişti. Fa- kat Bilgiçin takımı, daha Önce, li- derine şu telkini yapmıştı: "Ya şâ- mil ve istikbale hâkim mânada Başbakan Yardımcılığını üzerine a- lacaksın, yahut şu veya bu Bakan- lıkta tecrit edilmeye razı olmaya- rak hiç bir makam kabul etmeye- ceksin!" Bilgiç, bu direktif üzerine Demi- rele mukabil teklifini yapmış, kad- rosuyla birlikte ve kendisine Baş- bakan Yardımcılığı verilmek şartıy- la Hükümete gireceğini bildirmişti. Fakat Demirel bunu reddetmişti. Büyük Doğu şöyle diyordu: "Neti- cede eski Umum Müdürün yeni ka- binesi, kendi tarafından 22 şube mü- dürünün tayiniyle kuruldu". Bilgiç- ci ekibin dilindeki bu "eski Umum Müdür" tâbirinin, Celâl Bayarın da kullandığı tâbir olduğu o dikkatler- den kaçmadı. Büyük Doğu Bilgiçci ekibe dahil olarak şu isimleri veriyordu: Et- hem Kılıçoğlu, Hasan Aksoy, Arif Hikmet Güner, Ahmet Nihat Akay, Şerafeddin Paker, Cemal Külâhlı, İsmail Hakkı Yıldırım, Önol Şakar, Ömer Öztürkmen, Hasan Fehmi Boztepe, Osman Yüksel, Şadi Peh- livanoğlu, Sait Sina (Yücesoy, Ab- bas Ali Çetin, Vedat Ali Özkan, Os- AKİS man Turan, Hüsnü Dikeçligil, Ala- eddin Çetin. Ekip, kırk kişilikti. AP nin Genel İdare Kurulunda Bilgiçci ekibi tutacak olanlar da şunlardı: Ethem Kılıçoğlu, Kadri Eroğan, Er- tuğrul Akça, Talât Asal, Orhan Süer- san, Vedat Ali Özkan. Dergi, Cevat Önder ile Osman Turanı "biraz ka- rışık" buluyordu. Büyük Doğu aynı sayısında, İh- san Sabri oÇağlayangil (hakkında, Antalya valiliği (odevrinden bir de çok eğlenceli hikâye anlatmaktaydı. Temeldeki ruh haleti Bu yayın üzerine, AP'nin Demireli tutan organları derhal hücuma geçtiler. Bunlar Zafer ile Adaletti. Zafer "AP'ni hiç kimse parçalaya- maz" ve "Münafıklar" adlı iki yazı- ya aynı gün birinci sayfasında yer verdi. Bunda, "kendilerine milliyet- çi süsü veren münafıklar "a şiddetle hücum ediliyordu. Diğer taraftan Demirelci oOAdalet ile Bilgiçci Yeni İstanbul da, kendi aralarında bir mahalle kavgasına tutuştular ve birbirlerinin cemaziyülevvellerini a- çıklamaya koyuldular. Necip Fazıl gibi, mahiyeti ziya- desiyle bilinen bir şahsın, Bilgiç a- dına diye dahi olsa, vaziyet almasıy- la AP içinde bu kaynaşmanın doğ- ması, hadisede esaslı bir temelin bulunmasının neticesi oldu. AP'de, bugünlerde, Süleyman Demirele ve takımına verilen isim "Beleşçi- ler"dir. o Gerçekten da bu takım, kaptanıyla birlikte, AP'nin başına Necip Fazıl Kısakürek hınk — deyici 20 Kasım 1965