4 Aralık 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 22

4 Aralık 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 22

Tüli'den Babalar ve çocuklar Eski Milli Savunma Bakanı, Çan- kırı senatörü Hazım Dağlı niha- yet kayınbaba oldu. Gelini, vaktiyle Ankaranın -şimdi de İstanbulun en güzel kadını olarak tanınan Leylâ Çelikbaşın üvey kızı. Geçirdiğimiz hafta Bebekte, Süreyyada yapılan nişan kokteylinde Evin Çelikbaş da, Yağız Dağlı da sevinçten uçacak gi- biydiler. İki gencin, geçmişi epeyce uzun olan gönül hikâyesini yakın- dan bilen arkadaşları, nişan olayını büyük bir sevinçle paylaştılar. Evin Çelikbaş güzel topuzu, pembe şifon elbisesiyle güzel bir gelindi. Genç kaynata Fahir Çelikbaşın da ağzı kulaklarına varıyordu. Nişan bolluğu Geçirdiğimiz hafta, nişan törenleri bakımından hayli zengin sayılır. Dışişleri Genel Sekreteri Halük Ba- yülkenin özel kalem müdürü İzzet Zincir de nişanlandı. Onun nişanlısı da Kanada Elçimiz Mehmet Bay- durun üvey kızı. Kanada sefiremiz Melâhat Baydur, bu nişan olayını kutladıktan sonra Ottava'ya uçtu. Solmaz Dinçer, Başbakanlıkta ter- cüman olarak çalışıyor, ilerde belki Dışişleri kadrosuna geçer. Çünkü Amerikada siyasi ilim tahsili yap- mış, iyi yetişmiş, hoş bir gençkiz... zzet Zincir, yalan günlere ka- dar, kokteyl ve yemeklerde pek mahzun görünürdü, parmağına ni- şan halkasını taktığındanberi başı göklere ermiş bir hali var. Vaktiyle Ankarada Gürsele gelin olacağı söylenen bir gençkız vardı: Ankara Radyosunun emekli sanat- kârlarından oMuzaffer İlkarın kızı Pelin Ilkar... Pelin İlkar, gerçi Cum- hurbaşkanına gelin olmadı ama, ge- çirdiğimiz hafta, yine İzmirden bir delikanlıyla nişanlandı. Muzaffer ve Zeynep İlkar hayatlarından çok memnunlar. Biraz geç de olsa, bi- ricik kızlarının mürvetini görmüş sayılırlar. İlginç bir wv -Türk OoMatbaası tarafindan memleketimizde ilk defa renkli 30 haberler orijinallerine uygun o kabart- ma ve altın yaldız nie basılan türk halı, kilim ve seramik baskıla- rı İsviçre ve Almanyada büyük ilgi görmüştür. Turizm ve Tanıtma Ba- kanlığımızın Bern şehrinde, Spital- gasse'daki İnformation bürosunun vitrinlerinde teşhir edilen Topkapı ve Hürrem Sultan seramikleri is- viçrelilerin hayranlığını üzerine çek- miştir. Almanya ve İngilterede de aynı ilgiyi gören türk baskılarının dış ülkelerde satılması için tanınmış iki firma Ajans-Türkle anlaşmaya varmıştır. Dostlar basına Gülhane Askeri Tıp Akademisi |, Dahiliye Kliniği müşavir uzma- nı Dr. Yüzbaşı Cevdet Demirkol, ba- şarılı bir sınav sonucu Dahiliye Do- çenti ünvanını kazandı. Olay, Dr. Demirkolun dostları arasında se- vinç ve memnuniyetle karşılandı. Kavgadan uzak başarılar Devlet Opera ve Tiyatro sanatkâr- ları memur ve işçi meselesini çö- zedursunlar, Sevda Aydan, davetli olarak gittiği Rumanyada büyük ba- şarılar kazanarak döndü. Söylediği operalar çok alkışlanmış, (Bükreş Elçimiz Mardin de şerefine büyük bir parti vermiş. oSanatkârlarımız yurt dışına çıktıkları zaman orada- ki temsilcilerimizden çok az ilgi gö- rürler. Bu bakımdan, Sevda Aydan, Bükreş Elçimizin aslında normal sayılabilecek ilgisini anlata anlata bitiremiyor. Dağ dağa kavuşmaz ama.. Su "147'ler” o hikâyesindenberi İs- tanbul Üniversitesinin Tıp Fakül- tesi klinikleri ne garip olaylara sah- ne oldu, malüm. Kırk yıllık dostlar kanlı bıçaklı olmuş, koridorda rast- laşınca başlarını duvara çevirmiş- Ajans - Türkün Bern'deki sergisinden bir köşe İyi emek, iyi takdim 4 Aralık 1965