4 Aralık 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

4 Aralık 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

AKİS Cilt: XXXIV HAFTALIK AKTÜALİTE MECMUASI YURTTA OLUP BİTENLER Sayı: 598 4 Aralık 1965 Millet Ya, işler? Sayın milletvekillerimiz bir karar almış bulunuyorlar. tada üç gün, Salı, Çarşamba ve Per- şembe günleri toplanacaktır! Bunun, görünüşte hiç bir tuhaf- lığı yoktur. Yıllardan beri bütün Meclisler, normal devrelerde, haf- tada üç toplantı yapmaktadırlar. Bu, 1950'den önceki Mecliste de böyleydi. Bu, 1950'den sonraki Mec- liste de böyleydi. Bu, 1961 seçimle- riyle kurulan Mecliste de böyleydi. Demek ki şimdi de, haftada üç top- lantı yapmak usulü sürdürülmekte- dir. 4 Meclis haf- Milletvekilleri Mecliste Yeme de yanında yat Ama kazın ayağı biraz başkadır ve bu, sayın milletvekillerimizin bir kurnazlığıdır. Sayın milletvekilleri- mizin az çalışma ve bilhassa çok ka- zanma konularındaki "minareyi kılı- fina uydurmak" meharetleri hiç kimsenin meçhulü değildir. Bütün eski Meclislerde de, umu- mi heyet haftada üç gün toplanır- dı. Ama, neydi o günler? Pazartesi, Çarşamba ve Cuma. Hafta tatili, her- kesinki gibi, Cumartesi ve Pazardı. Halbuki yeni kararla, sayın millet- vekillerimiz Perşembe akşamı ser- best kalmaktadırlar ve bu Salı sa- bahına kadar devam etmektedir. Ya- ni, haftada dört gün. Haftada üç gün çalışılıp dört gün serbest kalınan işe, dünyanın her tarafında "mis gi- bi is" derler. Eski Meclislerin toplantı günle- ri olarak Pazartesi, Çarşamba ve Cumayı seçmiş bulunmaları sebep- siz değildir. e Aradaki günler, asıl komisyon Oo çalışmalarına ( ayrılan günlerdir. Pazartesiden Cumaya ka- dar umumi heyet toplantıları bulun- duğu için milletvekilleri oObir yere ayrılamazlardı ve komisyonlara de- vam ederlerdi. Bu yıl, bir kurnazlı- gın eseri olan yeni sistemde, millet- vekillerini arayınız ki, bulasınız. Za- ten çoğu bir de başka iş sahibi olan milletvekilleri artık Ankarada, haf- m sadece üç gününü geçirecek- lerdi 4 Aralık 1965