22 Ocak 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 13

22 Ocak 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 13

verecek niteliktedir. saca söylemek gerekirse. Çağ- layangilinki gibi, Topaloğlunun ge- zisi de hiçbir fayda o sağlamıyacak bir geziden başka birşey değildir. A. P. Gidiş ne yana? İçişleri Bakanı Faruk Sükan, haf- tanın başında Pazartesi günü Mecliste, bir sözlü soruya cevap vermeğe o çalışırken pek heyecanlı görünüyordu. CHP Konya milletve- kili ONazif Kurucuya ait bulunan sözlü soruda, son günlerde valiler, vali yardımcıları, emniyet müdürle- ri ve kaymakamlar arasında yapı- lan ve Cumhuriyet tarihinde görül- memiş çaptaki nakil ve tâyinlerin gerekçesi soruluyordu. Fakat, Sü- kanı heyecanlandıran, Kurucunun sözlü sorusu değil, gösterilecek ge- rekçeye AP Grupunun takınacağı tavırdı. İktidar Grupuna mensup çok sa- yıda milletvekilinin Hükümetin bu konudaki icraatına karşı çıktığını çok iyi bilen Sükan, heyecanını yen- meğe çalışarak şöyle dedi: "— Millete olan vaadlerimizi ye- rine getirmek için bu tayinleri yap- tık. Demokratik memleketlerde oldu- gu gibi bizde de bu işler yapılacak- tır. Meselenin polemik konusu ya- pılmamasını rica ederim." AP'li Hamido Tip: o 1966! 22 Ocak 1966 Bir Mektup Daha Gürültü koparan Johnson ve Tural mektupları Türk Hü- kümetlerine oyazılmış mektuplardı. e Aşağıdaki resmi mektup ise Demirelin bir Bakanı tarafından, Turizm ve Tanıtma Bakanlığı (aracılığıyla TRT'ye (o gönderilmiştir. Mektubun muhteviyatı, tamamiyle, bugün Türkiyeyi yö- neten Hükümeti ilzam etmektedir. Lâik bir cumhuriyette yaşadığımızı ve TRT'nin özerk bir anayasa kuruluşu ol- duğunu ilgililere hatırlatıyor ve mektubu aynen yayınlı- yoruz: T.C. DEVLET BAKANLIĞI Ankara Sayı : 798-6253 18 Kasım 1965 Turizm ve Tanıtma Bakanlığına Türkiye Hafiz-ı Kur'an ve Mevlithanları Cemiyeti Genel Başkanı Nusret Yeşilçay tarafından Devlet Bakanı Sayın Cihat Bilgehan ile Dışişleri Bakanı Sayın İhsan Sabri Çağlayangile çekilen ve mahiye- tinin dini olması hasebiyle Bakanlığımıza intikal ettirilen iki telgraf ilişikte sunulmuştur. Bu iki telgrafın mutaleasından da anlaşılacağı üzere 20-21/11/1965 Cumartesi - Pazar gecesi mübarek Mi'rac kandilidir. Geçmişte oldu- ğu gibi bu gece de radyolarımız Mevlid-i Şerif yayınlayacaklardır. Lâkin, uzunca bir zamandan beri Ankara ve İstanbul Radyoları ida- recileri "gürültü oluyor, heyecanlanıp bağıranlar çıkıyor" esbabı mu- cibesiyle mevlidleri bantlardan yayınlamaktadırlar. Bantlarsa, ya adı geçen radyoların sütüdyolarında eski bantlardan montaj yapmak suretiyle, yahut da cemaata kapıları kapatılan bir camii şerifte mev- lithanlara okutularak doldurulmaktadır. Halbuki, böyle mübarek geceleri, Müslüman Türk efkârı umumiyesi dini bir çoşkunluk içer- sinde ihya etmeyi istemektedir. Stüdyolarda veya cemaatsız bir ca- mii şerifte doldurulan bandlardan yayınlanan mevlit ise bu isteği karşılamamakta, üzülmelere, kırılmalara sebep olmaktadır. İşte, ekli iki telgraf, efkârı umumiyettin bu isteğine tercüman ol- makta ve önümüzdeki Mi'rac kandilinden başlamak üzere bundan böyle mübarek gecelerde yayınlanacak mevlitlerin camilerden nak- len verilmesini istemektedir. Bakanlığınızın delâletleriyle TRT Kurumu Umum Müdürlüğünce bu istek kabul edildiği takdirde yayınlanacak mevlid-i şeriflerin An- karada Ankara Radyosu Klâsik Türk Musikisi Korusunu idare eden Ruşen Ferid Kam ile İstanbulda İstanbul Radyosu Türk müsikisi mütehassıslarından Sadeddin Heperin nazaretleri altında, Dinayet İşleri Başkanlığının seçeceği mümessiller huzurunda, Ankarada ve İstanbulda münasip görülecek birer camii şerifte naklen verilmesi çok uygun ve halk efkârını tatmin edici olacaktır. Durumu yüksek takdirlerine sunarım. Refet Sezgin Devlet Bakanı İmza