22 Ocak 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 21

22 Ocak 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 21

AKİS mitlendirmiş; bu sebeple, kadınları eğitme ve uyarma kampanyasına bütün aydın kadınların katılmasını istiyor. Diplomatlar karargâhı Önemli merkezlerden gelen elçile- rimiz Bulvar Palasta karargâh kurdular. Hepsi orada kalıyor, sa- londa toplanıp konuşuyorlar. Arala rında sadece Mahmut Dikerdem ile Melih Esenbel yok. Onlar ayrı ka lıyorlar. Kahire Elçimiz Semih Gün- ver, grupun en esprili elçisi. Gün- ver, Cezayir hikâyeleri, Nasır hikâ- yeleri ve eski devrin hikayeleriyle arkadaşlarının önüne yakın tarihi- mizden yapraklar açıyor. Büyük Ek çileri görmeğe gelen eski diplomat- lar da az değil tabii. Bunlardan biri de Settar İksel. İksel, meslekten ay- rılıp politikaya yöneldiği için biraz pişman görünüyor. Doğrusu, haksız- da değil. (o Politikaya atılırken Ba- kanlık koltuğuna oturmayı da tasar- lamıştı, şimdi bu tasarı çok geriler- de kaldı. Alâmeriken iftar sofrası Türk - Amerikan Kadınları Kültür Derneği, ramazanda bir iftar ge- cesi düzenlemeyi gelenek haline ge- tirdi. Geçirdiğimiz hafta dernek ü- yeleri, Ankara Palasta bir iftar sof rasında buluştular. Amerikalılar böyle şeylere çok meraklı, pideler ve Arsebük ve eseri "Güneş ve Ben" 22 Ocak 1966 reçellerle donanmış sofralardan çok hoşlandılar. Dernek Başkanı Şaziye Kipere meraklı sorular yönettiler. Misafirler arasında Amerikan sefi- resi Bn. Hart da vardı. Cumhurbaş- kanının eşi Bn. Gürsel de bekleni- yordu ama, son dakikada gelemiye- ceğini bildirdi. O gün Mecliste John- son'un meşhur mektubunun tartış- maları yapıldığı için Bn. Gürselin gelmeyişini politik sebeplere bağla- yanlar oldu. Halbuki Bn. Gürsel, so- gukalgınlığından yatıyordu. Renk hasreti dindirenler Geçirdiğimiz hafta Ankara biraz da renklendi denebilir. Paris dö- nüşü Muazzez İpar ile evlenip bazı çevrelerde tepki yaratan ressam Ra- sin Arsebük, Fransız Kültür Mer- kezinde bir sergi açtı. Onsekiz tab- lonun yeraldığı serginin açılış kok- teylinde birçok gruplar renk hasre- ti dindirdiler. Gruplar arasında Or- ta Doğu Teknik Üniversitesi Rektörü Kemal Kurdaş, Prof. Bahri Savcı, Sıtkı Yırcalı ve eşi, Dışişleri Pro tokol Umum Müdürü Halük Kura ve eşi, Güneş Terem ve kızı, Yal- çın Kurtbay ve eşi, ankaralı samlardan Cemil Eren, Orhan Peker, Fahir Aksoy da varlar- dı. Rasinin tablolarında renkler ve konular kadar isimler de ilginç- ti. "Güneşve Ben", "Baudelaire'e saygı", "Evren" adlı tablolar önün- de hayli ilginç tartışmalar ya- pıldı. Ramazan eğlenceleri "Ramazan geleneklerine yabancı el- çilikler de uymuş olacaklar: An- karanın meşhur kokteylleri biraz yavaşladı. £ Kokteyl yerine şimdi, Meclis ve Senato Başkanları ile Dış- işleri Bakanı Çağlayangil şerefine yemekler veriliyor. Geçirdiğimiz haf- ta İran Elçisi Kafai ve eşi de bir yemek verdiler. Firuzende Çağla- yangil de ilk defa bir yemekte bu- -undu. Dışişleri Bakanının eşi, öteki Bakanların eşlerine benzemiyor; u- zun yıllar vali eşliği yapmış, görgü- lü, tecrübeli bir hali var. Uzun za- mandır Almanyada, kızının yanında kaldığı için gardırobunu da iyi ha- zırlamış. Sözün kısası, öteki Bakan eşlerini tenkit edenler (o Firuzende Çağlayangilde tenkit edilecek bir şey bulamadılar. Bu konu görüşü- lürken bir hanım şöyle bir fikir ile- ri sürdü: TÜLİDEN HABERLER KONSER — Devlet Operası sanatçılarından soprano Gü- ler Keskinkaya ve tenor Ce- mil Sökmen, piyanist Augusto Parodi eşliğinde, Türk - Ame- rikan Kültür Derneğinde, haf- tanın başındaki Pazar günü saat 16'de başarılı bir konser verdiler. Programda Scarlatti, Mozart, Schubert, Debussy, Ravel, Henri Duparc, Gersch- win, Ulvi Cemal Erkin ve Ad- nan Saygunun eserlerinden parçalar yer almaktaydı. Yu- karda sanatçı soprano Güler Keskinkaya görülmektedir. — Biz Bakan eşlerini tenkit e- ion yahut beğeniyoruz ama, b o kadar önemli değil. Bakanlardan ne haber? Çağlayangili. de eşi kadar beğenebiliyor muyuz?" Doğru söze ne* denir? Balo mevsimi açılıyor Ankarada balo mevsimi açılıyor ar- tık. Balo tertip komitelerinin ça- lışmaları hızlandı bile. Bir grup Ba- sın Balosuna hazırlanırken, başka bir grup da İran Elçiliğinde yapıla- cak Çocuk Bakımı Derneği balosu- na hazırlanıyor. Komite üyeleri ara- sında Turizm ye Tanıtma Bakanı- nın eşi Vedia Kürşad, Refia Çeliker, Lâle Kura, Mina Türkman, Tuna Köprülü de varlar. Bu çekirdek ko- mite çevresinde Ankara sosyetesi- nin birçok kadını, basını destekliyen çalışmalarla iyi bir balo hazırlama- ğa çalışıyor, geçen yıllardaki balo- ların başarısızlığını unutturmak is- tiyorlar. 29