26 Şubat 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 10

26 Şubat 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 10

YURTTA OLUP BİTENLER ren işlerdir! Sadece tüzüklerin hazırlanması ve uygulanacak hale konulması bile dev bir çalışmayı gerektirmektedir. Devlet kademelerinde binlerce çe- -itte, binlerce özellikte yüzbinlerce memur, bu tüzüklerle ayrılacaklar- dır. Taslak olarak Devlet Personel Dairesi tarafından o hazırlanan bu tüzüklerin sayısı 290'1 bulmaktadır. Bunların 20-30 kadarı kurumlarara- sı nitelikte olacak, diğerleri kurum- sal sınıflar halinde düzenlenecektir. Bütün bu tüzük taslakları Maliye Bakanlığı tarafından Oo incelenecek, daha sonra Bakanlar Kurulunca o- nanacak ve onaylanmak üzere Da- nıştay verilecektir. Daha iş, Maliye Bakanlığı safhasındadır. Maliye Ba- kanlığında kurulan komisyon, bu ko- nu üzerinde çalışmaktadır. Bu saf- hada bile büyük zorluklar çıkmış- tır. Meselâ öğretmenler, doktorlar, Enerji, Sanayi ve Tarım Bakan- lıklarında çalışan teknik perso- nel, kendileriyle ilgili tüzüklere şid- detle itiraz etmişlerdir. Maliye Ba- kanlığındaki Komisyon, bu itirazla- rın içinden çıkamamış ve işi Bakan- lar Kuruluna havale etmiştir. Ba- DEMİREL, POLİTİKAMIZ STATİK. DEĞİLDİR, DEDİ kanlar Kurulu ise, bu konuda tek- nik bilgi sahibi olmadığı için, mese- lenin müsteşarlar seviyesinde görü- şülmesini kararlaştırmıştır. Müste- şarlar, bu derginin baskıya verilece- ği gün toplanarak meseleyi ei meye başlamışlardır. Ama bu iş, i- çinden kolay çıkılabilecek bir i de- ğildir. Tüzükler ancak bütün bu ça- lışmalar bittikten sonra Danıştaya verilebilir. imser bir görüşle bu çalışmanın bir-iki ay içinde ta- mamlanacağı düşünülse dahi, nıştayın, 290 tane tüzüğü böyle kısa bir zamanda inceleyerek onaylama- sı beklenemez. Çünkü, bu inceleme işinde titizlik göstermezse, başı der- de girecek merciin ta kendisi Danış- tay olacaktır. Bir hata olursa, mü- racaat mercii yine Danıştaydır. Hem de bu konuda yapılması ihtimali bu- lunan müracaat bir iki değil, 50 bin, 100 bin sayılarına ulaşabilecek- tir. Bu sebeple, tüzüklerin Danış- taydan geçmesi çok uzun bir zama- na, en azından dört-beş aya yaş göstermektedir. Bu arada nışta- yın ve Personel Rejimini değişir mek isteyenlerin başına ayrı bir iş çıkmıştır: Hukuk otoriteleri, Ana- AKİS yasanın 117. Maddesine dayanarak, memurların atanma, tayin, maaş ve özlük işlerinin kanunla düzenlen- mesi gerektiğini ileri osürmektedir- ler. Bu, yabana atılacak bir. görüş değildir. Çünkü tüzüklerin oDanış- tayca onayı halinde, bir haksızlık yapan merciin yine o mercie şikâ- yeti gibi, hukuk prensiplerine aykı- rı bir garip durum doğmaktadır. İş, tüzükle bitmiyor! İş, ümit verici bir durumda olmı- yan tüzük çalışmalarıyla bitme- mektedir. Yeni rejimin uygulanabil- mesi için bir de kadro kanunu ve devlet kadrolarının (o düzenlenmesi mesaisi şarttır. Bu iş şöyle yürüye- cektir: Daireler kadro tekliflerini Maliye Bakanlığına ( bildirecekler, Maliye Bakanlığı bunun üzerinde çalışarak, ilgili daireye mukabil tek- lifte bulunacak ve neticede Maliye Bakanlığı ile ilgili daire karşılıklı o- turarak pazarlık yapacaklardır. Bu çalışma daha dairelerin kadro tek- lif etmeleri safhasındadır o Başba- kanlık bundan bir süre önce bir genelge yayınlıyarak, dairelerin, be- lirli bir zaman içinde kadro teklifle- rini, fiilen çalışan memur sayısına (Gazeteler) STATİK DİNAMİK 26 Şubat 1966