13 Ağustos 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 10

13 Ağustos 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 10

YURTTA OLUP BİTENLER AKİS tirdikleri kozmopolit çevrede ir lan hikâyeler çok'ilgi çekicidir. Bu iş gerçekten tatlı iştir. Anka- rada, hayatını sadede bundan sağla- van elliye'yakın sima vardır. Bunlar bütün yıl . elçiliklere ınmakta kokteylleri izlemekte, hattâ dış ük kelere geziler yapmakta ve bütün çalışmalarını, . yabancı elçilerden “bu yıl fuar mümessilimiz falanca- dır” diye bir yetki . kâğıdı almağa teksif etmektedirler, Bu kâğıt alın- dıktan sonra, mümessili olunan ül- kenin. kontenjanı artırılmak ve İis- telere .nâdir-mallar doldurulmak için uğraşılmaktadır. Tabii, işin bu safhasında, Ticaret Bakanlığı yetki-, lileri ile kurulmuş olan : dostluklar kullanılmaktadır: Bu dostlukların kuruluş tarzı. da ilgi. çekicidir. Me- nın adı,.busıralarda çok edilmekte- dir, İşin tuhafı, bu politikacı Muha- lefet saflarındadır. Son: günlerde, bü politikacı hakkında, politika ku- lislerinde bir hicviye bile söylen: mektedir. Eski İzmir CHP milletve- kili Necip Mirkelâmoğlu Mepa kaleme alınmış bulunan ve “Yâd- mâzi” adını taşıyan hicviyenin Ci alıcı mısraları şöyle sıralanabilir: İki ayrı vücutta yaşardık bir can Ve sanki tek damarda akardık bir Vatan, namus, fazilet lem eli Atatürk ülküsünün elele: 2) dili, mizde, Parlâmentoda “Lobby” faaliyeti Made in U.SA, selâ, Ticaret Bakanlığının ileri ge- Jen yetkililerinden — birinin -ki bu zat, bu oyunların en önemli simala- nrdandır. kerimesi gününü gecenlerde 30 kişilik bir parti ha- linde, Ankaranın' en lüks- otellerin- denbirinde kutlamıştır. Neden böv- le yaptığını soranlara, sosvetenin ha“ reketli RR biri olan gençkız şu cevabı vermişti “— Bize ucuz rika da, ondan!” «Gerçekten, partinin karşılığı ola- rak ödenen faturanın yekünu 600 li- ra civarında kabe Bu fevkalâ- de ucuzluğun sebebi, o otelin müdü- yapıyorlar rünün de bir fuar kontenjanı peşin. . de olmasıdır. «ve bir çeşit faaliyetlere katılanlara gösterilecek tipik bir politikacı Fukarayla © beraber, yurgiinenlana “Kahrolası hırsızlar” diye Sa çağ. lardın, Farta hevecanmdan hatta bazen ağ- ardın. Bir- kutsal emaneti millet verdi biz. lere, İste o günden sonra sözlerini öne Servete doğru giden bir nnari ol tuttun. “Vatan” yerine artık, Di döviz Şimdi köylere değil, “harlce” gidi. yordun. İspanyadan Cavaya, Hindistandan Mısıra Maksad-ı ticaretle dolaştın sıra sira. Ondan, « girmiveceksiniz. Birkaç sene içinde tamamladın mil. yonu Nerde namus yolunun mert ve erkek y yolcusu? Şimdi olmuş bir sefil gümrük ko yoncusu, Atatürk bize kalsın, sen kolla Trans- türkü, Vur ortanın soluna, sana “âferin” derler, Transtürkler, Dümeksler faturanı öderler. Nasıl vermişim sana tam on Yıl öy- e değer? Çalamadığın için çalmamışsın sen meğer. Bu hicviye ile hikâyesi anlatılan, portresi çizilen politikacı, bir İzmir- li politikacıdır ve bu hicviye, bu zat hakkındaki ilk açık itham değil dir, Geçen yıl seçim kampanyasın- dan önce İzmirde çıkan Ticaret Ga. zetesi, isim vermeden, fakat bu po litikacıyı kastederek çok ağır süç lamalarda bulunmuştur. Partilerini de yıpratacak nitelikteki bu suçla malar üzerine, o partinin İzmir teş- kilâtının otuz kadar mensubu, O 78 tn da bulunduğu bir toplantı yap- mış ve bir karar almıştır. İl Başkam o zaman, bu politikacıya kararı şöv- le tebliğ etmiştir: “— Gazeteyi mahkemeye vere. ceksiniz. İspat hakkı tanıyacaksınız. Bu iş temizleninceye kadar listeye Teşkilâtta çalışa- caksınız. -İyice temize çıkınca, biz sizi yine, milletvekili olarak, şeref- le şanla Ankaraya yollayacağız.” ” Politikacı 'bu Kararı “Hav bav diyerek karşılamış, fakat ne gâze- teyi mahkemeye vermiş, ne de'mil- İetvekili seçilme faaliyetini sona €r- dirmiştir. Tam tersine, milletvekili seçilmek için çabalarım. hızlandir- raış, eline, hakkında yapıdan itham- “larla ilgili olmayan bazı Fotokopiler alarak köv köv dolaşmış, herkesin elini sıkmış ve tekrar Parlâmente- nün yolunu tutmuştur! Ama, Tica- ret Gazetesinin I-Temmuz 1965 tü. rihli sayısında çıkan ağır ithamla- rın aksini ispatlamamış olarak". Bu ithamlar şöyle özetlenebilir: Bu zat, Ticaret Bakanlığında bu iş- lerin başında 'bulunan <vüksek bir memurla sıkı dostluk kurmuş ve fuar o kontenjanlarının . dağıtımını kontrol imkânını sağlamıştır. Kor- diplomatik arasında da çevre edin- miş olan politikacı, daha önce Hin distana ve Kıml Çine gitmiş ve isin öncesini de hazırlamıştır. : Hindis. 10 13 Ağustos 1966