13 Ağustos 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

13 Ağustos 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

TÜLİDEN HABERLER. AKİS Klübün yaz bekârları arasında Aydın Tanbay ve Hikmet Pirinçcloğ- lu da'var. Hafta sonlarında İstanbu- la gidiyor; dönüşte arkadaşlarına havadis veriyorlar. Mutluluk dedikleri "Türk öpera tarihinde de, türk poli- tikasmda da adı çok geçen kadın- lardan soprano Ayhan Aydan yaz aylarını' Çeşmede geçiriyor, Egeli dostlarıyla - valnızlığını Uunutmağa çalışıyor, Aydan, geçtiğimiz hafta takvimden bir yıl daha kopardı, ya- kın arkadaşlarıyla birlikte doğum gününü kutladı. Doğum partisini hü- ber alanlar da Ayhan Aydanin - ha: vatının bilânçosunu yaptılar ve hiç Aydan çok bir şeye karar veremediler. güzeldi, gençti, sanat yolunda sahneye koşup, yeni türküler Söyle- mesini istiyorlar. Çok istenen türkü- lerin başinda “Kışlalar” geliyor. Bu türkü söylenirken, Japon Bahçesin» de başka bir hava esiyor. Bahçenin erkek yıldızı ise Celâl Şahin. , Şahin politik ve sosyal hayatımızı canlan- dıran esprileriyle parkı kahkahala: ra boğuyor. TRT Osman, Alican, dostumuz Amerika, Johnson, CHP, AP esprilerinden sonra yükselen al- kışlar, Ankaranin nabzını yoklamak isteyenlere iyi bir' yol gösterebilir, Sanki dağ başı İstanbulun veni "sağliğeği Bayram- oğluna âit bir tatil hikâyesi, dinleyenlerin tüylerini diken diken ediyor. Yazı Bayramoğlunda ogeçi- ren Ankaralı Alsan ailesinin küçük MATBAACILIK — Ajans -Türk Matbaasında orijinallerine uygun ola- rak basılan türk seramiklerine ait sergi bundan dört ay kadar önce Karaşi Üniversitesiyle, Pakistan Sanat ve Resim Enstitüsünde açıl- mış ve büyük bir ilgi görmüştür, Sergide teşhir olunan ve Karaşi Ü- niversitesine hediye edilen Topkapı Sarayı, Hürrem Sultan Türbesi ve ürbesi Mevlâna T K den sonra, müzeni çini röprodüksiyonlarından Pakistan Milli Müzesinde geçen hafta yapılan bir tören rleri salonuna da konmuştur. Resimr- kurulu panolar, n sanat de, Pakistan Milli Müzesindeki Ajans - Türk köşesi görülmektedir. n parlamış bir yıldızdı, aşk yolunda çok sevilmiş bir kadındı mertlik vo- lupda büvük ve parlak. imtihanlar geçirmişti. Ama; anlaşılan, bunlarin hiç biri bir insanı mutlu etmeğe vel- miyor: Zira, doğum vıldönikmünde Aydan yiüiz' çizgileri yalnızlık “ve hüzünle gerilmişti. Hareketli bir bahce Tür kraliçesi Muzaffer Akgü- gelişi, Ankaranın vüksek tan- siyon gecelerine başka bir canlılık verdi. »Gönçlik . Parkındaki «Japon Bahçesi her gece ağzına kadar dolu- vor. Bahçeyi dolduranlar - arasında da gençler çoğunlukta. . Kundakta çocuklar, Muzaffer Akgünün türküs leriyle uyuyorlar, küçük bebekler, çocukları bir Kaza geçirmiş, başını kâalöriler demirine çarpmış, varalan:- müş. Anne ve baba o anda çocuğun vanında değillermiş, Oteldeki dost- ları kazavı öğrenip telâşlanmışlar, Çünkü bu mahallede doktor; ecza- ne veya ilk yardımla ilgili hiç bir şev yok. Yakın bir hastahaneye gi- dinceve kadar yarım saatlik, vol lâ- zım; Sonundâ vine, Ankarali -dok- torlardan Süha Gogen, bir dikiş. iğ- nesiyle ipliği suda: kaynatıp, Çocu ğun çığlıkları ve varâyı dik- miş, Çocuğun nekadar acıdı, orasım Allah bilir, fakar Süha Go. gen, ku kadar ilkel bir ameliyatı İs- tanbulun en modem savfiyesinde vapmakla nekadar övünse azdır! « Sosyete çoğalıyor osyete, nüfus plânlamasını destek- lemiyor, tam tersine, doğumları şampanyalarla kutluyor. İstanbulun ünlü doktorlarından; özellikle ha nımların çirkin burunlarını tamir etmekle tanınan E Konuk, : karısı Serpilin bir oğlan doğurması- nı nasıl kutlayacağını bilemedi. Hastahaneden çıkış günü, vakın ar- aaa Dr. Selçuk Kanatlıy), aruk Berker ve eşini çağırarak > sampanya partisi verdi. Küçük A Konuk da Dae köpürüşünü ağlıyarak sevretti, Yaz gelince Boğaziçini renklendi- Prenses Hanzade - Neslişah ren grupu, Boğazlıların gözünü parlat- mağa başladı. Hanzade Sultan, bö- zı akşamlar klüplere, özel partilere, Safapatllni de geliyor, İstanbulun â- ristokrasisi tamamlanıyor. Hanzâ- de Sultanın bu yaz biraz mesafeli ' bir görünüşü var: geçen yaz İstan- bulun sosyetik hayatına biraz faz- laca karıştığı, adı gazetelere fazlaca geçtiği için pişman görünüyor. Leyleği havada görmüş © Ajans-Türkün sahibi Necdet Ev liyagil, bu yıl leyleği havada gür- müş olacak, Üç ay kadar önce Türk Parlâmento Hevetiyle gittiği o Ara- bistanda “hacılık” ünvanını almıştı. Şimdi de, Pazar günü, Uzak Doğu ve Amerika gezisine çıkıyor. Bu uzun geziyi, Balıkesir milletvekili Dr. Ah- met “Kırımlı ve Aydın millet- vekili İsmet eri beraber yapa- cak, Dr. Kırımlının başkanlığındaki heyet Rookfeller'in dâvetlisi olarak dünyayı dolaşacak. İran, Pakistan, Hindistan, Bü Filipinler, Kore, Ja- ponva ve Honolulu üzerin me Tı ka Bir gazeteci evlendi e bir süredenberi paydos Öncü Gazetesinin hızlı se Teoman Okaygün de nihayet, mutluluğu evlilikte ara- vanlar arasına katıldı. Haftann ba- şında Salı günü, saat 15.00 de, Al tındağ Nikâh Dairesinde yapılan tö- rende Serpil Ayyıldız (Okaygin) ile Teöman: Okaygünün çok tatli bir halleri vardı. Törende bir hayli de basın mensubu göze çarpıyordu. Numan Esin, Niyazi ı, Mu. zaffer Erdost da dâvetliler m daydılar. Teoman Okaygünün tanık- lığını Erdoğan Başar, Serpilinkini Dayı Ahmet vaptı. 13 Ağustos 1966 25“,