13 Ağustos 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

13 Ağustos 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

Iİ Tatil mi, nabız yoklama mı? Sıcâk Ağustos günlerinde birçok el çimiz Ankarada tatil yapıyor. Ef- dal Deringil, Kâmran Açet, Necdet Kent geldiler ve gittiler, Hasan İstin- yeli ve eşi de İstanbulda tatil vap- tıktan sonra Ankarada birkaç gün geçirip, va ogaia döndüler, Şimdi sıra Şadi Kavurda. 15 Ağustosta o da geliyor. Yurt dışındakilerin; mem- leketi ve dostlarını özlemelerinden daha tabii bir şey olamaz. Tatil çin İstanbula gelmeleri de çok ola- ğan. Ama, tatil günlerinden bir kıs: minı Bakanlık koridorlarında ge çirmelerine bakılırsa, bu tatillerin nabız yoklama gibi bir amacı da var. Yeni kararnamede transferler yapr lirken, kim nereye gidecek, kim ye rinde kalacak diye merak ediyorlar. Yalnız Paris Büyük Elçimiz Namık Yolga Ankaraya gelmedi. Gelişinin herhangi bir yoruma uğramasını İs» temiyor, Paristen bir yere aktarılır. “a, biç bir itirazda bulunmayacağı: li den haberler nı söylüyormuş, Doğrusu u, Ö nemli olân, Paris elçiliği eki Tr kiyeyi her verde iyi temsil edebil mek, Bir tanışma kokteyli Yeni İsviçre Elelsi Marelonelli ve eşi, bir tanışma kokteyli verdiler. Dışişlerinden, kordiplamatikten bir- çok kişi, Elçiliğin güzel bahçesinde toplandı. Dışişleri ailesi tatil hava sında, kadrosu hayli eksilmiş... Bu hafta Halük Kura, Sadun Terem, Talât Kulay, Yalçın Kurtbay ve eş- “leri de izinlerini aldılar, şıklık ve güzellik kadrosu hayli yavanlaştı. İsviçre sefiresi orta yaşlı/“beyaz saç- lı, hoş bir kadın. Türkiyeyi çok sev- miş. Tatiliğin kızı da Ankaraya gel- miş, protokol görevleri dışındaki saatlerinde 'anrie -kiz Yenişehirde, Ulusta ve Kalede Ankarayı tanıma- ga çalışıyorlar, Yaz « * olf Klübü artık iyice tenhalaştı. Akşamları yaz bekârları çoğun- lukta. Ankaranın en serin köşesin- de yalnızlıklarını unutmak için bol bol briç oynuyorlar. Klübün sosyal işlerini yöneten kadınlardan Uğur- İzberki, vaz akşamlarının dur- gunluğunu gidermek için bazı çare- lerş başvuruyor ama, gecelerin iste- nildiği kadar hareketli geçtiği söy- lenemez. Geçen ükşam, Uğurcan Özberkinin daveti üzerine, midye ta- vası yemek için Golf Klübe giden- ler hafifce hayal kırıklığına uğra- dılar. Klübün yaz bekârlârı ârâsına artık, Cihat Renda da karıştı. Beraet Renda, Amerika Dışişleri Ba- kanlığının davetlisi olarak bir yol culuk yapıyor. Washington'da, New- York'ta bir süre kKalâcak, Türkiye üzerine konferanslar verecek. Çok- ları, “Amerika Dışişleri niçin baş- ka. kadını değil de Beraet Rendayı davet etmiş?” diye merak ediyorlar ama, Renda ailesinin - türk.ameri- kan dostluğunu desteklemekte gös- terdiği gayreti bilmiyorlar herhalde. İsviçre Elçisi i ve er bir tozlamdağa Ankarada sıcaklar 28 13 Ağustos 1961