13 Ağustos 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

13 Ağustos 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

UK MEN: Cilt: XXXYVI 5 MECMUASI ' Sayı: 634 13 Ağustos 1966 , YURTTA OLUP BiTENLER , Millet Sıfıra sıfır © ye tarafsızlara sıçrayan hücumlar şimdi Demirelin kendi partisine de geçmiştir, Bir yandan AP'nin aşırı sağ kanadı Genel Başkanlarını kâfi derecede “milliyetçi mukaddesatçı” bulmaz ve onda bir “komprador ti- pi” sezinlerken AP'nin aklıbaşında mensupları da Demirelin Başbakahlı ğından şikâyete başlamışlardır, Baş- bakanın mütemadiyen ipe sapa gel MEZ pal erime rda bulunması, “İkti- ği olacaktır” tarzında in e ortaya dökmesi, zayıf bir kabi- neyin memleketin işlerinin alk dan kalkmaya heveslenmesi ve sie on ayık AP Ea beş sında heğüz tek bir ciğdi i lamamış, de el atılan Der ğin yü göze bulaştırılmış o uzluğun sebebini teşkil ka Na Gerçi, Genel Başkanlığı ele geçirmiş, arkadan da iki seçimi vur. bulunan bir Başbakanın he. . men değiştirilebilmesi kolay değil dir ama, Süleyman Demirelin haya- tu da kolay olmaktan çıkmıştır. Da- ha fenası, Süleyman Demirel hâlâ, memleketin, bir çok kuvvet tara tından idare edildiğini görmemek- te, bilmemekte, kendi Başbakanı» ğına, bırakınız bu kuvvetleri, kendi ven dahi ortak istememek» tedir. İktidarların insanları yıprattığı bir gerçektir ama, Süleyman 'De- mirel kadar çabuk pek az Siyaset adamı Türkiyede puvan kaybetmiş- tir. Başbakan bunun telâfisi yolunu kendisini özel gayretle tertiplenmiş törenlerde alkışlatmakta aramaktu- dır, Ancak bu Demirele bir iç rahat Jığı verse de rahatlık satıhta kalma» ya mahkümdur. Zira temelsiz ve Süleyman Demirel “Kızgın damdaki kedi” köksüz olduğu herkes tarafından bi- linmektedir, Demirel daha iktidarının başın. da, Meclis içindeki büfün partileri, bir taktik hatasi yaparak AP'nin karşısına geçirmiştir, Şimdi, kendi eseri olan bu durumu “Hepsi ÇHP* nin dümen suyunda” diye şikâyet konusu yapmaktadır. : Bunlara w- mümüi etkârin kuvvetli bir kısmının ve bizzat bazı AP çevrelerinin de ka tılması Demireli yakında muallâkta bırakılmak tehlikesinin ucuna ge- tirmiştir. Demirel uçurumuna, dünyadan habersiz halde etmektedir. ilerlemekte devam Hayırlı yolculuklar, üstad! AP. Karşılıldı toplantılar (Kapahktaki iktidar savaşı) (Geride bıraktığımız hafta Perşemr- be gecesi, AP Maraş milletvekili Enver Kaplanın evinde bir hareket- tir gidiyordu. Akşam yemeği erken yendi ve misafir ağırlama tedbirleri tekrar gözden geçirildi. Eski bir su» bay olan Kaplan, herhangi bir tefer- ruatı gözden kaçırmamak için âza- mi ihtimam gösteriyordu, O gece AP'deki Yaylacıların Necip Fazılın deyimiyle “Rahmaniler”in- İcra Ko- mitesi olağanüstü bir toplantı yapa- caktı, Toplantının sebebi başka bir top» lantıydı. O gün öğleden sonra Demi- rel taraftarı -Necip Fazıl bunlarâ “Şeytaniler” demektedir. milletve- killerinden 20 kadarı Bulvar Pala sın bodrum katındaki salonda Baş- bakana bir yemek vermişler ve gizli bir görüşme yapmışlardı, Toplantıyı Ordü AP milletvekili Hamdi Maden düzenlemişti. Görünüşte bu seneki fındık mahsulü için Hükümetin tes- bit ettiği fiyattan duyulan memnun- luk Başbakana arzedilecek ve te şekkür hisleri belirtilecekti. » Ama toplantıya katılanların Ae başka fikirler de yatmaktaydı. lantıya katılanlar arasında Sabri Keskin, Neşet Tanrıdağ, Turgut ker, Nuri Erogan, Nahit Meriteşe, İbrahim Çöp, Hüsamettin Atabeyli, Sait Sina Yücesoy ve Süleyman Çağ- lar da vardı, Demirel Bulvar Palasa,” Milli Güvenlik Kurulu . toplantısın- dan sonra geldi. Önce yemek yendi ve konuşma, yemek sırasında hafif- ten başladı. Milletvekileri, fındık fi- vatlarını şöyle bir ağızlarında geve lediler. Demirel de, hazır, kendisini Awstekleyen - milletvekillerini “bul muşken, Hükümetinin güzel bir pro- pagandasını yapıverdi, Zaten malze- me hazırdı. Bir gün sonra, Cumarte si günü yapacağı basın toplantısı k çin gerekli . dokümünlar toparlari- 4 13 Ağustos 1966