28 Ekim 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 10

28 Ekim 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 10

İÇ OLAYLAR Demirel aslında, önemli değişik- likler yapmak ihtiyacında ve iste- ğindedir. Ancak bu önemli ear likler pek ustalıklı ve büyük manevrayı (gerektirmekte ve ris taşımaktadır. Merak edilen. Demi- rel'in bu çok yönlü manevrayı yap- mağa karar verip vermiyeceğidir. Eğer yapmaya kalkışır da başara- mazsa ve eline yüzüne bulaştırırsa, durum eskisinden çok kötü olacak- tır. Bu bakımdan Demirel, başarı ihtimalini sağlama bağlamadıkça ve kendisini yeterli derecede kuvvetli görmedikçe bu büyük manevraya teşebbüs etmiyecektir. Demirel'in, gönlünde yattığı ya- kınlarınca bilinen, şudur: En yakın çalışma arkadaşlarından biri olan Maliye Bakanı Cihat Bilgehan'ı Meclis Başkanlığına, kabinesinin itaatli üyelerinden Haldun Menteşe- meselesinde duruma göre davranı- lacaktır. Senato Başkanlığı mese- lesindeki durum da seçim yaklaş- tıkça karışmıştır. Adaylar çoğalınca.. A tasagun'un değişmesi yolundaki rüzgârlar kuvvetlenince, Senato Başkan adaylarının sayısı birdenbi- re artıvermiştir. İbrahim Şevki A- tasagun. Tekin Arıburun, Hazım Dağlı, Cahit Okurer ve Macit Ze- ren'in adaylıklarından bahsedil- mektedir. AP'li senatörler, Parlâmento ta- tile girmeden önce büyük bir top- lantı yapmışlar, Atasagun'un yerine ekin Anburun'u seçmeyi karar- laştırmışlardı. Tatil sonu işler biraz değişmiş, o tarihte Anburun'a oy verenlerden bazıları kararlarından HAZIM DAĞLI Başkan-Totoda bir maç oğlu'nu da Atasagun'un yerine Se- nato Başkanlığına getirmek ve böy- lece hem kendisini endişeye sürük- leyen bir genç rakibi -Bozbeyli'yi- ekarte etmek-ve hem de İktidarın bütün iplerini eline almak. Mente- şeoğlu ve Bilgehan'dan boşalan Ba- kan sandalyelerine de yine itaatli, söz dinleyecek elemanlar getirmek ve şahsi kudret bakımından altın devrini yaşamağa koyulmak. Ama bu manevra, Cadı kazanın- daki bütün cinleri Başbakanın ba- şına sarabilecek (oderecede tehlike doludur. Özel müşavirleri, şu dev- rede Demirel'e bu denemeyi pek tavsiye etmemişlerdir. Demirel manevrayı yapmayı gö- ze alamazsa... Kuvvetli ihtimal bu- dur. Ferruh oBozbeyli'ye rakip çı- karılmıyacak, (oSenato Başkanlığı 10 dönmüşlerdir. Bu arada ortaya baş- ka adayların çıkması, Anburun'un ismi etrafında yaratılan ittifakı sarsmıştır. Bazı senatörler. Hazım Dağlı'nın isminin Muhalefete de sevimli ge- leceği gerekçesiyle oOonu ileri sür- mektedirler. Ancak Dağlı'nın bir şanssızlığı vardır: AP'lilerde, diğer A gelenlere karşı be liren . Dağlı, Hasan Dinçer ve Sey- i özek gibi CKMP'den gelmiştir. Adayların sayısının artması, da- ha önceki tahminleri değiştirmiş ve durduk yerde şimdiki Başkan Atasagun'un şansını okuvvetlendir- miştir. Atasagun'un bir başka şansı da, Demirel ve çevresinin, "Demi- rel'in gücü yetmedi" yorumlarını engellemek için hiç bir değişikliğe girmemek ve "Bu devrede hiç bir CAHİT OKURER Sağcıların adayı değişikliğe ihtiyaç yoktu" demek imkânını elde bulundurmak takti- gine başvurması ihtimalidir; AP'nin Senato ve Meclis Grup başkanlarıyla Yönetim Kurullarının seçimi de Demirel için büyük bir meseledir. Meclis Grupunda Ye- TEKİN ARIBURUN Yaz yağmurunu yedi AKİS