28 Ekim 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

28 Ekim 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

JAMES BOND FURYASI TÜRKİYE'DE 7 bin baskıdan 700 bin dolara doktoru Sir Horace Evans Başbakanlık ikametgâhı- na gitmiş, hastasını ziyaret etmiş, ona ne yapacağın: kesinlikle bildirmişti. Başbakanın nerede dinleneceği ve tatilinin ne kadar süreceği bilinmiyordu. Her şey bir kalın esrar perdesiyle örtülmüştü. Başbakanı bu hale düşüren, talihsiz Süveyş seferiydi. o Portsait'ic ateşin kesilmesinden oniki gün sonra Anthony Eden, başarısızlığın tek sorumlusu olarak bütün İngiltere'- nin tenkit okları altındaydı. Eden, James Bond'un doğum yerinde Hemen hiç kimsenin, Başbakan Eden ile eşinin ne- reye gideceklerini bilmediği o kasım ayında lan Fleming'in Jamayka'daki mutemet adamı Antoine Lahoud bir telgraf aldı. Telgrafın altındaki imza, lan Fleming'e aitti. Telgrafta şöyle deniliyordu: "Önemli dostlar 22 kasımda üç hafta için gele- ceklerdir. Stop. Violet, evin tamiri için adam bulsun. Stop. Avluyu ve yolları temizletin. Stop. Neticeyi tel- leyin. Sevgiler”. Violet, evin siyah ahçı kadınıydı. Lahoud durumu ona anlattı. Kadın şaşırdı. Zira, misafir olarak kimseyi beklemiyordu. Binbaşı ve eşi, mutad veçhile ocak ayında geleceklerdi. Zaten Golde- neye'in de, öyle "önemli misafir" ağırlayacak o hali AKİS yoktu. Bir defa, sıcak su tertibatı hâlâ yapılmamıştı. Konfor aksıyordu. Ancak iyi niyetli misafirler, evsa- hipleriyle birlikte geldiklerinde tahammül O gösteri- yorlardı. Bu sefer gelecek olanlar ise, Anthony Eden ile eşiydi. Büyük Britanya Başbakanı sürmenajından Ja- mayka'da, Fleming'in evinde kurtulmaya çalışacaktı. Her şey, tam bir gizlilik içinde tertiplenmişti. Lady Eden, Anne Fleming'in eski ve iyi bir arkadaşıy dı. Ondan, Goldeneye'in ismini ve güzelliğini; asüde- liğini işitmişti. Başbakanın Londra'dan ve işlerden bir süre uzaklaşması gerektiği anlaşıldığında Lady Eden- in hatırına Jamayka'daki bu yer gelmişti. Kocasına ve etrafına Goldeneye'i o açtı. Fikir müsbet karşılan dı. Bunun üzerine Müstemlekeler Bakanı lan Fleming ile temasa geçerek Başbakanın istirahatinin sağlan- ması çal üzerine aldı. Fleming, teklifi büyük memnunlukla kabul et- ti. Jamayka' dan uzak bulunduğu on ay içinde Golde- neye'i ahbaplarına tahsis etmişti. Üstelik, Büyük Britanya Başbakanının Goldeneye'de kalma- sının Rİ da anlayacak kadar akıllıydı. Ev, bir tek gün işinde ni çapında şöhrete kavuşacaktı. Sadece ev Belki orada « doğmuş olan James Bond da bu ve- sileyle adını çok geniş bir kütleye duyuracaktı. Bu heyecan içinde Fleming, Goldeneye'i in bir Başbakan 29