28 Ekim 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

28 Ekim 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

BAŞBAKAN EDEN VE EŞİ Ziyaretten doğan ticaret BAŞKAN KENNEDY İki İskoçyalı, lan Fleming ve Sean Connery dünyaya yeni bir gizli ajan hediye etmişler- dir: James Bond. İlk romanı 7 bin adet basılmış o- lan Fleming, son- da, sadece telif hakkı olarak 700 bin dolar almıştır. Ama bu başarı Fleming'in sağlık durumunu o sars - mıştır. Bu son ya- zada, Fleming'i ö- Jüme ve Connery' yi B.B.'Ye kaptı- ran 007'nin Ölümü- nü (bulacaksınız. gı beşinci kitabı, "Rusya'dan eyle de, yazarının ümidinin aksine, bir "best seller" dı. Mamafih şöhreti artıyordu. Amerikan televizyonu için bir senaryo düşündü. Bundan bir netice çıkma- 1. Senaryo, yeni bir James Bond macerası için ya- zara konu yerine geçti "Dr. No" bu senaryodan ilham alınarak yazılmıştır. Bu sıralarda, sağlık durumundan şikâyetleri tek- rar başlamıştı. yari ıstırap veriyordu. Taş dü- şürdü. "Böbreklerimde elmas madeni var" diye ken- di kendine eğleniyordu. Doktorlar hep aynı tavsiyede bulunuyorlardı: İçki ve sigara yok! Fleming için bu- nun mânası "Hayatın da mânası yok"tan başka şey değildi. İçkisini içmeyecek ve sigarasını tüttürmeye- cek olduktan sonra ne diye yaşayacaktı ki?. Nitekim, tavsiyelerin neticesi, günde içtiği yetmiş sigarayı elliye indirmekten ibaret kaldı. İçki dozuna ise, fazla dokunmadı. Talih, James Bond'un yaratıcısına, işte bu sırada güldü. , 1956 yılının Kasım ayında, İngiltere'de, adresi "Downing Street, No. 10" olan bir adam fazla çalış- madan rahatsız olmuştu. Büyük Britanya Başbakanı Anthony Eden bir sürmenaj geçirmekteydi. Kendisi- ne, mutlak bir istirahat yapması bildirilmişti. Duru- mu gazetelerde ilân edildi. Başbakan Eden'in özel AKİS