28 Ekim 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 41

28 Ekim 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 41

lar tartışması az görül- müştür. Dernekçi kadınlar jstanbul Tıp Fakülteleri ikileşince, ortaya Ö- nemli bir mesele çıktı. Klinik ve hastahaneleri kalkındırmak için kuru- lan derneğin üyeleri de iki cami arasında kaldı- lar. Bir karara varılması- nı bekliyor. Cerrahpaşa kliniklerinin de gönüllü çalışmalardan, geçen yıl toplanan | milyon lira- dan yararlanmasını isti- yorlar. Geçende, Sosyal Komi- te toplantısında Aysel Madra, Mesrure Pekim, Nükhet Erenyol ve Yeni köy grupu bu isteği kesin bir şekilde belirttiler a- ma, henüz bir karara va- rılamadı. Çünkü, adı İs- panyol asillerinin adı ka- dar uzun olan İÜTFKK Derneğinin çok üyesi, ör- neğin, Mefkure Şerbetçi, Zübeyde oAktay, Aysel Madra, Mesrure Pekün, Rıza Derviş, Mehire Çiz- meci, Tomris Sarper, Yüksel oBehlil, (Melike Özbek Avrupa'dalar. Bu durumda. Yönetim Ku- rulunda da, Sosyal Ko- mitede de toplantı yapı- lamıyor. Üyelerin dön- meleri ve davranışları merakla bekleniyor. İki başlı bir demek j stanbul'daki (Kanserle Savaş Derneği, Libya Kralından okkalı bir ba- ğış aldı. Ondan sonradır ki. Şişhanedeki yeni mer- kezin yapımı p Betül ve Fazilet Gorbon 1 — İstanbul sosyetesin- de çok beğenilen, ça- yım Markiz'de içen, evlenmeye hiç niyet- li görünmeyen de- hukukçumuz kimdir? 2 — Başkent sosyetesin- de bir zamanlar Ri- ia Hayvwortlı'a ben- zetilen, sefireliği red- deden kızıl taçlı ka- dın kimdir? AKİS SEÇİME EVLİ GİRİYOR — Nurettin Ok'un, Meclis Başkan ve- kili olarak, en büyük zaafı bekârlığı idi. Herhangi bir bekâr için nor- mal sayılabilecek yaşantı, şöhret ve protokol merdivenlerinde mesafe almış bir politikacı için zararlı olabilmektedir. Ok için böyleydi. Bu yüzdendir ki Ok, Meclis Başkanlık de durum Divanı seçimine bir hafta kala, bekârlığa veda ediverdi. Gelin, Dışişleri ailesinden, Ameri- kan Koleji ve Siyasal Bilgiler Fakültesi mezunu Fügen Yücesoy'du. Güzel ve sempatikti. Yabancı dil bilmeyen Ok'un da yabancı dili ola- caktı. lasta yapılan kokteylde, Ok artık diplomatlarla bile konuşabilecekti. davetlilerin çoğunluğunu politikacılar, Bulvar Pa- Dışişleri Bakanlığı mensupları ve gazeteciler teşkil ediyordu. Ar- kadaşları, Kardeşler, Selmin Esi, İnci Erer, Necla Sekban ciyle daha hızlı bir ça- lışma temposuna girdi. Ama, bu demeğin garip bir durumu var: Yöne- tm o Kuruluyla Sosyal Komite birçok konuda görüşbirliğine (o varamı - yor, iki başlı kartala benziyorlar. Örneğin Sos- yal Komite, doktorların, gönüllü çalışması için çabalıyor, ötekilerse üc- retli doktorda ısrar edi- yorlar. oOOysa Doçent Behput Çevanşir ve ar- kadaşları, kanserli hasta- lara gönüllü bakmayı kabul etmişlerdi. Kısmet İpekçi'nin desteğiyle si- nemalarda bedava yapı- labilecek kanser propa- gandasını da ille bir rek- lâm şirketi aracılığıyla Nurettin Ok'u, isabetli yapmak istemişler. Bu iki başlılık neden acaba? Politikacıdan illallah! petin Rüştü Zorlu'nun güzel kızı Sevin Ye- ner, babasının acısını hiç bir şekilde unuta- maz. "mezar hikâyesi" nin politikacıla- ra konu olmasından hoş- lanmıyor. Tiyatro galala- rında ve geçenlerde Fitaş sinemasındaki Oo güzeller geçidinde rastladığı ar- kadaşlarına dert yanı- yordu. Zorlu'nun kardeşi Rıf- kı Zorlu da politikadan mümkün olduğu kadar uzak kalmak istiyor a- ma, bazı çevreler, ne- dense, ölülerin yakınla- rını rahat bırakmamak- tan pek haz duyuyorlar. kararından dolayı kutladılar. Tülin Okan'ın Tunalı Hilmi Oo caddesindeki "Tülin Müzik Resim ve Zerafet Okulu", bir kok- teylle açıldı, çalışmaları- na başladı ve hemen de meyvasını verdi Kokteyl akşamı, Ayşe an a- dındaki Öğrenci, — Kursa katılmadan önce yürümesini bilmez- dim. Ama aldığım bilgiler yüzünden şimdi çok alım- lı yürüdüğümü sanıyo- rum" diyordu. Ruh hastalıkları dok- toru Nejat (o Candanın "tüm modeller ruhi ba- lomdan formunda" şek- linde bir de fetva verdiği kokteylde, Ankara'nın ta- nınmış kişileri vardı. 41