28 Ekim 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 44

28 Ekim 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 44

"Bul karayı, al parayı" oyunu pcden Terbiyesi Genel Müdürlüğüne Ulvi Yenal'in atanması sonucu spor işlerinden ister - istemez uzaklaşan ve sporla İlişkisi sadece Spor-Toto Mü- dürlüğünden ibaret kalan Rauf Meleksoy, kendisinin veya yakınlarının hârika bir buluşu sayesinde, son günlerin en çok dikkati çeken spor adamı olup çık- tı. Bir-iki ay öncesine kadar demeçlerine, resimleri- ne ve Spor-Toto ile ilgili haberlere fazlaca yüzver- meyen gazetelerde hergün yeni bir resmi, yeni bir demeci -hem de sekiz sütun üzerinden!- arz-ı endam eder oldu. "Ne sihirdir, ne keramet?" diye merak edenler, bu cafcaflı yayının arkasında minicik bir formül bul- dular: Bu yıla kadar sadece gazeteler arasında bir spor - toto tahmin yarışması yapan Spor - Toto, ga- zeteler için yeni bir yarışma düzenlemişti. Gazetele- rin spor sayfalarında yer alacak haberler, hergün, Spor - Totodaki görevliler tarafından, sütun ve uzun- luklarına göre değerlendirilecek, sezon sonunda en çok puan aldığı tespit edilen gazeteler, Spor-Toto- nun ödülüne lâyık görüleceklerdi. İşte, "hârika buluş" buydu ve spor basınında Ra- uf Meleksoy sevgisi böyle başladı! SPORCULAR Tunus'tan bir şifre var A Kdeniz Oyunlarının ardından Türkiye Milli Olimpiyat Komi- tesinin aldığı karar spor âlemini karıştırmışken Tunus'tan Dışişleri Bakanlığına gelen bir şifrenin açık- lanması ateşin üzerine dökülmüş benzin yerine geçti. Bu, Tunus Büyük Elçisi Kâmu- ran Acet tarafından gönderilmiş bir rapordu. Kâmuran Acet, Akdeniz Oyunla- rının kapanışından dört gün sonra e Milli Olimpiyat Kurulu toplan- madan günlerce önce Dışişleri Ba- kanlığına gönderdiği raporda, baş- ta boksör ve basketbolcularımız ol- mak üzere, sporcularımızın genel likle iyi intiba bıraktıklarım yaz- mış, ancak bazı güreşçilerin ve o- zellikle Sırrı Acar'ın hareketlerinin Tunus'ta iyi okarşılanmadığım be- lirtmiştir. Tunus Büyük Elçisinin raporuyla Türkiye Milli Olimpiyat Kurulunun kararlan birbirini tut- maktadır. Milli Olimpiyat Kurulu Beden Terbiyesi Genel Müdürlüğü tarafından açıklanmayan bu raporu bastırarak dağıtmak kararındadır. Ayrıca, Türk sporunun başında bu- 44 lunan ve bu olaylarla kişilikleri ve spora olan bağları iyice ortaya çı- kan sorumlularla da mücadeleye hazırlanmaktadır. Bu amaçla bir kitap çıkarılacaktır. Kitapta, Olim- piyat Kurulunun kuruluşu ve bu- güne dek nasıl çalıştığı ele alına- cak, Akdeniz Oyunlarıyla ilgili açık- lamalar yapılacaktır. ATLETİZM Dünyanın en iyi koşu hayvanı! Ad Smith'dir. Zencidir. Koştuğu zaman âdeta kaymaktadır. Bu yüzden kendisine "Jet Tommy" de- mektedirler. t Tommy, Amerikalıların son ir lanse ettikleri zenci atlet- lerin başında gelme tedir. | lında Tekses'ta doğmuş, oniki ço- Mi yoksul bir aile içinde büyü- mü Tommy Smith, okumasını ve koş- masını aynı zamanda öğrendi. San Jose devlet okulunda kültürünü ve koşu yeteneğini geliştirdi. Dört yıl- lık üniversite öğrenimini başarıyla bitirdiği zaman hem öğretmen, hem olimpiyat şampiyonu olmuştu. RAUF MELEKSOY Kalbe giden yol keseden geçer Antrenörü, Tommy Smith için, "Hayatımda gördüğüm en iyi koşu hayvanı" demektedir. Sebep: Jet Tommy'nin her denileni ses çıkar- madan yapması, hergün kilometre- lerce koşarak antrenörünü hayret- te bırakmasıdır. Dokuz tane 4 x 110 dünya reko- ru, 200 metre ve 440 yarda rekorla- rının egalesi. İşte, Jet Tommy'nin şimdiye kadar yaptıkları... Bunlar arasında en parlağı, geçen yıl 19.55 saniyede koştuğu 220 yarda -201.08 metre- dir. Bu rekorla Jet Tommy, tarihin kaydettiği en hızlı insan olmuştur. Tommy'nin hızı, sa- atte 37.139; kendisinden sonra gelen Bob Hayes'inki ise 36.194 kilomet- redir. "Hız koşuları" adı verilen mesa- felerin hepsinin rekortmeni olması için bugün, Tommy'nin, yalnız 100 metre ve 110 yarda rekorlarını kır- ması yetecektir. Kendisi için "400 metreyi 4 x Il saniyede koşacak ilk insan" denilmektedir. Tommy'- nin bu mesafedeki derecesi, şimdi- lik, 44.5 saniyedir. Yani 4 x 11'den yarım saniye fazla... Tommy, bu re- koru da kıracağına inanmaktadır. San Jose'de, bürosunun kapısına iğ- nelenmiş bir tabelâda şunlar yazılı- dır: "Bir rekor, bir son değil, ancak bir etaptır." AKİS