28 Ekim 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 18

28 Ekim 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 18

İÇ OLAYLAR okuyabilmesi sonucunu doğurmak- ta ve -Bakan Ertem'in "gençleri top- luma oküstürmiyelim" demesine rağmen- AP İktidarının hoşuna git- meyen toplumsal bunalımı ve öf keyi davet etmektedir. Ancak, üni- versite öğrencilerinden yüzde 2.9'u- nun ülke sorunlarıyla ilgilenmesi, AP tipi İktidarlar için büyük bir şansdır. Bu, son yapılan anketin yerdiği düşündürücü sonuçtur. Yüksek Öğrenim Yurtlar ve Kre- diler Kurumu tarafından yapılan bir anket, öğrencilerden yüzde 20- sinin gelecek kaygusu içinde olduk- larını ortaya koymuştur. Binlerce öğrenci, yurt, kitap, kitaplık ve iyi besin alamamaktan şikâyetçidir. Bazıları cinsel sorunlar içindedir. Örneğin bir öğrenci, testteki soru- ya, "Fena halde âşığım; başka bir- şey düşünemiyorum" şeklinde ce- vap vermiştir. Gençler, parasızlıktan ve diğer imkânsızlıklardan eğlence ve spor ihtiyaçlarını karşılayamamaktadır- lar. Gerçi öğrencilerden küçük bir azınlık "çok şükür hiçbir derdim yok" demektedir ama, İstanbul Me- diko - Sosyal Merkezine başvuran öğrencilerden yüzde 10'unun ciddi şekilde ruhi bunalımlar içinde ol- duğu tesbit edilmiştir. Greve doğru! ütün bu imkânsızlıklara ve kötü şartlara rağmen okumak için çırpınan binlerce gencin kontenjan yetersizliği nedeniyle üniversiteden yüzgeri edilmeleri ise meseleye tüy dikmektedir. Örneğin 1967 - 1968 ders yılı için üniversite giriş sına- vına katılan 46 bin gençten ancak 10 bininin çeşitli fakülte ve yük- sek okullara girebilme şansı var- dır. Üniversite yöneticilerinin kon- tenjanları artırmamaları karşısında Bakan, "Ne yapalım, vicdanlarına kalmış" diyecek kadar çaresizlik içinde bulunmaktadır. Türkiye Milli Talebe Federasyo- nu, Üniversite sorunları hakkında ilgililerin ve kamuoyunun dikkati- ni çekmek üzere, bütün Türkiye üniversitelerinde (uygulanacak bir boykota hazırlanmaktadır. Fede- rasyon Başkanı Sencer Güneşsoy, bu konuda kararlı olduklarını ve önce bir gün, sonra daha uzun sü- recek boykotlara gidebileceklerini söyledi. Ayrıca, bazı gençlik kuru- luşları da, bu ders yılında üniver- siteye giremeyen o öğrencilerle İs- tanbul'dan Ankara'ya bir yürüyüş düzenleyeceklerdir. Bine yalan öğ- rencinin katılacağı söylenen bu ya- ya yürüyüş, Ankara, İstanbul ve İz- mir'de yapılacak büyük mitingler- le desteklenecektir. YILMAZ GÜMÜŞBAŞ BAHRİ SAVCI VE FAKİR BAYKURT "Yıldırım Harekâtı"nı hazırlayanlar ÖĞRETMENLER Eğitim ordusunda isyan A ntalya'dan 7 öğretmenin, sağ- lam bir gerekçe ogösterilmeksi- zin, Doğu Anadolu'nun çeşitli ille- rine nakledilmesi üzerine Milli Eği- tim Bakanlığı ile TÖS ve TÖDMF arasında başlayan çatışma, bu haf- ta değişik renk aldı. ki öğretmen kuruluşunun, gitim Bakanı İlhami Ertem'e ortaklaşa verdikle- ri muhtırada belirtilen ve öğret- menlerin yerlerinde kalmalarını is- teyen teklifin Bakan tarafından ka- bul edilmemesi, gerginliği daha da artırdı. Bakanın niyetini daha çok gazetelerdeki demeçlerinden öğre- nen öğretmenler, muhtırada belirt- tikleri "direnme" hareketinin şek- lini, taktik ve stratejisini tesbit et- mek üzere Ankara'da ortak bir top- lantı oyapacaklardır. e Toplantıya TOS ve TODMF'nin bütün merkez ve mahalli yöneticileri katılacak- lardır. Bakan Ertem, en çok, muhtıra- da geçen "direnme" deyimine tutul- muş görünmektedir. — Bu 'direneceğiz' lâfını pek AKİS