28 Ekim 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 42

28 Ekim 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 42

BİRARSA BULABİLİP DETOPOYNAYANÇOCUKLAR Spor tesislerine 320 milyon lira harcandığı düşünülürse... OPOR -TOTÜ ve TESİSLER Sirk sporunun "Alan yumurtlayan tavuk"u Spor - Totonun altı yıl içinde 1 milyar liraya yakın gelir sağladığı ve bu gelirden 3 2 0 milyon liranın spor te- sisleri için Beden Terbiyesi Genel Müdürlüğüne ve- rildiği açıklandı. Spor - Totonun (kabulünden önce, Beden Terbiyesi Genel Müdürlüğünün bu imkânları kazanacağım kimse, düşünde bile görmemişti. Küçük bir bütçe ile Türk sporunu yönetenler, Türkiye'nin spor alanındaki gerileyişini tesis yetersizliğine bağla yan demeçler verirlerdi. Demeçler, Spor - Totonun gelirleriyle birlikte he- men değişti. Ali Sami Yen Stadı açıldı, "Türk sporu beklenen tesise kavuşuyor" denildi; Fenerbahçe Sta- dının temeli atıldı, "dev bir tesis daha kazanılıyor" 42 şeklinde demeç verildi Ankara, İstanbul, İzmir, Bur- sa ve öteki illerimizin çoğunda daha bunlar gibi bir- çok spor tesisinin temeli atıldı veya hizmete açıldı! Ama, Spor - Totonun altın yumurtalarıyla yapı- lan tesisler bile Türk sporunu gerilemekten kurtara- adı. Bugün, spor ilgilileri yine eski odemeçlerine döndüler. Yine spor yetersizliğinden sözedilmekte, yi- ne gençliğin spor yapamamasından yakınılmaktadır. Küçük bir inceleme T ürk sporunun yöneticileri, sporumuzdaki kalkın- mayı sağlamak amacıyla bugüne dek birçok defa geziye çıktılar. Bunların içinde en önemlisi, şüphesiz ki. Batı Almanya'ya yapılan geziydi. Batı Almanya'- nın spor tesislerini, spor kuruluşlarım, spor yöneti- mini inceleyen yetkililerimiz, oradan yüklenip getir- dikleri "Altın Plân"la, beklenen yeniliği gerçekleştire - bileceklerini iddia ettiler. Aradan yine yıllar geçti Hiçbir şey değişmedi. Durmadan spor tesisi yapılı- yordu, fakat hiçbiri yeterli değildi. -Totonun bu imkânlarına rağmen Türk sporu neden gelişmedi? Bugün herkes, bu soruyu soruyor. Yapılan incelemeler, gerçeği aydınlığa çıkaracak niteliktedir. Sporun içinden yetişmiş bir spor adamı olan, Beden Terbiyesi Genel Müdürlüğü Merkez Da- nışma Kurulu üyesi Talât Akgül şöyle demektedir: — Türkiye'de halkın spor yapmasına imkân ha- zırlanmamaktadır. Milyonlarca kişi sporda seyirci AKİS