28 Ekim 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 13

28 Ekim 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 13

minliler" yeni bir huruca girişir ve Yaylacılarla aralarındaki eski husu- meti böylelikle tazelerlerse, yeni pürüzler birbirini izleyecektir. Senato Grupunda da mücadele beklenmektedir. AP Senato Grup Başkam Cahit Okurer'in yerine Şe- ref Kayalar ve Turgut Cebe'nin a- daylıkları söz konusudur. Turgut Cebe, Demirel'e zaman zaman mu- halefet eden gençler grupunun a- dayıdır. Parlâmento, dört aylık bir tatil- den sonra yeni bir döneme seçim hengâmeleri içinde girmektedir. İk- tidarın bu dönemdeki başarısını veya başarısızlığını, bu ilk kademe- "AP, Seçim Kanununu değiştiren ve Milli Bakiye sistemini kaldıran bir kanun getiriyormuş, ne dersi- niz?" sorusuna, umursamaz bir ta- vırla, "— Güven Partisini mezi Onu, Milli Ba olanlara sorun" Sözlerinin etkisini ölçmek ister- cesine birkaç (saniye duraladı ve ekledi: ilgilendir- kiyeye ihtiyacı di — Gülme, gülme! göreceksin.." Derin bir nefes aldı ve odadan çıktı. Koridora kıvrılırken hâlâ ses- leniyor rdu: — Sen gül daha! Çumra'da ol- Seçimlerde İÇ OLAYLAR vermiştin — Parti olarak, Milli Bakiyenin Te bir (o endişemiz © ttnnia da hemen eklemiş- "— Ama, demokratik seçimler- de milli hakiye en ileri bir sistem- dir GP'dei ise, Genel Başkan Turhan Feyzioğlu ve Yardımcısı Emin Pak- süt, daha önce bu kanunun aleyhin- de oy kullanmış olduklarından, bir başka alternatif tercih edilmektedir. GP, önümüzdeki günlerde Meclise bir yeni Seçim Kanunu teklifiyle ge- lecektir. İstanbul'da Coşkun Kırca MECLİS, YENİ DÖNEMİ AREFESİNDE Bakalım repertuvarda trajedi mi, komedi mi var.. deki tercihlerinin isabet derecesi tayin edecektir. TEOMAN EREL MUHALEFET Mangalda kül koymayanlar GP Genel Başkanı Turhan Feyrioğ- lu, Meclis Başkan vekili Nuret- tin Ok'un düğününe yetişmek için odadan çıkmak üzereyken sorulan AKİS manı çok isterdim. Bizi 5 bin kişi dinlerken, CHP ancak 15 kişi toplı- yabilmişti. Gül, gül sen daha!." Küçük partilerin "olmak veya olmamak" savaşında tüm umutları- nı teşkil eden Milli Bakiye sistemi- nin kaderi budur. Kapalı kapıl ar ardında yapılan seçim hesapları, bir yandan, bu sistemle çıkarılacak "u- lusal kalıntı" milletvekillerine bağ- lanırken, bir yandan da, dışarıya karşı, -Feyzioğlu tipi kükremelerle- alda kül bırakılmamaktadır. Nitekim, "seçmene selâm, caka- ya devam" tipi demeçlerden bir di- gerini de TİP Genel Sekreter Yar- dımcısı oMinnetullah Haydaroğlu tarafından hazırlanan bu tasarının özelliği, isim değişikliği dışında, sonuçlar itibariyle Milli Bakiye sis- temini hemen hemen aynen yansıt- makta oluşudur. Şimdi başta "De- mokratik sistemlerde milli bakiye- nin lüzumuna inanıyoruz" diyen Bölükbaşı olmak üzere, bütün kü- çük parti liderlerinin temennisi, teklifin. Mecliste doğurduğu antipa- tiyle ün yapmış Coşkun Kırca tara- fından savunulmamasıdır. Milli Bakiye meselesi Aslında, Seçim Kanunu tasarısı önümüzdeki dönemde AP tara- fından getirilecek odiğer gürültülü 13