28 Ekim 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 43

28 Ekim 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 43

durumundadır. Tesisler halk için değil, spor yapan belirli bir zümre içindir. Yatırımlar, seyir sporuna verilecek büyük tesislere oayrıl- mıştır. Talât Akgül'ün bu sözleri, ger- çeğin veciz bir ifadesidir. Spor-Totodan elde sdib gelir- le bugüne dek yapılan yatırımla- rın incelenmesi, bu iddiayı doğru- layacaktır. Birinci beş yıllık plân döneminde, Spor-Toto gelirlerinden 195 milyon 605 liralık yatırım yapıl- mıştır. 1963 yılındaki 49 milyon li- ranın yüzde 72.2si, 1964 yılındaki 30 milyon liranın yüzde 74.3'ü, 1965 yılındaki 25 milyon liranın yüzde 95.6'sı, 1966 yılındaki 41 milyon lira- nın yüzde 77.2'si, 1967 yılındaki 50 milyon liranın da yüzde 78.1'i seyir sporları için harcanmıştır. Bu ra- kamlar, Türkiye'de, halkın spor yapmasından çok, sporu seyretme- si amacı gü üldüğünü ortaya koy- maktadır. Çünkü, seyir sporları a- macıyla yapılan bu tesislerden her yurttaşın spor yapmak için yarar- lanması imkânsızdır. Eskiden, ar- salardan sistemli şekilde kurtarıl- mak istenilen küçükler, gençler, bu- gün, top kovalayacak arsa bile bu- lamamaktadırlar. NACİ ERTEZ FUTBOL Antrenör enflâsyonu yel Federasyonunun geçen se- zon açtığı futbol antrenör kur- sunu bitirip diploma alanlardan genç bir antrenör, — Biz, çamurdan birer bebe- &iz" dedi. Sonra ekledi; — Çamurdan bebek yapan, 'ek- meğini vermedikten sonra, yap yap koy kenara demiş. Biz de bu du- rumda değil miyiz?" Genç antrenör, futbol piyasasını, Yugoslav futbolculardan sonra Yu- goslav futbol antrenörlerinin do durmasından, Birinci Türkiye Li- gi takımlarından sonra İkinci ve üçüncü Türkiye Ligi takımlarının Yugoslav antrenör özentisi peşinde koşmasından yakmıyordu. Birinci Türkiye Liginde yer alan takımlardan yedisinin -bunlar Be- şiktaş, Vefa, Altay, Altınordu, De- mirspor, Hacettepe ve Eskişehir- spor'dur- çalıştırıcısı (o Yugoslavdır. İkinci ve Üçüncü Türkiye Liginde- ki takımlarda görev yapan antre- nörlerin sayısı da az sayılamaz. SPOR Sadece bu genç antrenör değil, görev yapan antrenörlerin hemen hepsi, piyasayı bir anda Yugoslav antrenörlerin sarmasından şikâyet- çidirler. İstedikleri, Futbol Fede- rasyonunun, klüplerdeki bu özenti- ye son vermesidir. Bu konuda, bazı antrenörler, Türkiye Futbol Antre- nör ve Monitörleri Cemiyetine baş- vuracaklarını açıkladılar. Bu cemi- yetin sorumluluğunu taşıyan kişi- lerin de Yugoslav antrenörlerin a- leyhinde bulunmaları sebebiyle önü- müzdeki günlerde Yugoslav antre- nörlere karşı bir kampanya açılması beklenilebilir. Çünkü, futbol piya- sasında bugün, açıkta bekleyen bir- çok antrenör bulunmaktadır. Fut- bol Federasyonunun bütün kursla- rına katılmış olan dünün ünlü fut- bol antrenörleri bile, görev bula- mamışlardır. Naci Özkaya, Coşkun Ozan, Necdet Erdem gibi, büyük takımları çalıştırmış antrenörler şu anda boştadırlar. Bunların yanın- da, kursta başarı göstermiş, fakat bir klüple anlaşamamış birçok genç antrenör daha vardır. Bu bakım- dan, Türkiye Futbol Antrenör ve Monitörleri Cemiyetinin yabancı antrenörler aleyhine girişeceği mü- cadele hayli ilgi toplayacaktır. NACİ — AKİS COŞKUN — BASRİ — Boş bekleyen yerli mallar. NECDET 43