November 8, 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

November 8, 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

A AN 4 Şair Teofil Gotya Teofil Gotye, dünyanın en bü- yük şairleri arasındadır. 1811 de doğdu. Genç yaşında edebiyata merak sardı ve her edebiyat me- Faklısı gibi evvelâ şiir yazdı. Gotye, yalnız şair değil, ayni za- manda ressamdır. Onun bir elinde palet, bir elinde kalem. vardır. Mısrâlarla resim yağan, İ kuvvetli | renklerle sğtırlarda tablalar yara- İan en meşhur şairdir. Teofil Gotye, «sanat sanat için» diyenlerin başında gelir. Gotye, kendi sanatına plâstik sanat der Gotye yalnız şair değildir. Edip- | tir, Birçok romanları, sanat ten- kitleri, seyahat hatıraları yazmıştır. | Diyorlar ki, Teofil Gotyenin bü- | tün yazıları bir araya gelecek olur- sa, 300 ciltten fazla tutar. Haya- tında ne kadar çok çalıştığı bu- anla anlaşılıyor. «Fransız ede- biyatının sihirbazın derdi. Şudur: Grinler, Hollandalı. Rapettolar ve Lowarellolar, Italyan. Rogebr, Ame- Haganlarİrlandak. © vw lan H. Çeki B. Yİ bir kaza oldu. Yere inen bir yolcu tayyares zanın acnip şeklini görüyorsunuz. yoldan geçen kat kim derdi, ki bir kamyonla bir tayyar ir kamyonun üstüne dü tü, Resmimizde bu menip kaz çarpışacak!.,. Londrada böyle | Resimli Bir gün köylünün biri bir sebze bahçesine dalar: — Oh! işte elimdeki çuvalı dol durabileceğim salatalıklar!... Diyerek salatalıkları “çuvala yerleştirmeğe başlar. Toplarken istikbali düşünmeyi de ihmal et- mez, Kendi kendine der ki — Bu salatalıkları satarak bir miktar tavuk alırım. Tavukları ku- Taç yatırıp çıkan civcivleri #atar ve onların parasile sütlü bir inek alırım. İnek yavru- lar, yavrularını satarak cins bir Köylü ve salatalıklar İ Hikâye l kısrak alırım, bundan doğacak tayları büyütüp sattıkten sonra latalıklar diler ve ben de bahçe- de yapacağım bir kulübenin için- de bizzat otururum. Şayet bah- çemden bir şey çalanı görürsem kulübemden atılarak «hey, yahu, başkasının malını çalmıyan utan- miyor musun?» diye bağırırım. Fakat bizim köylü bu hülyaya o kadar dalmıştı ki avazı bir hakir kat oldu. Bu haykırmayı işiten bekçiler. zavallıyı — yakaladılar, epey de hırpaladılar, Afyon lisesinden H. Cevdet | Talililer | 20 oylar 084 tarihli “ Bilmece: mizi doğru halle- don İzmirde Dun- tepe ik mektap talobosindon Nu- ran Al hanım üçbncn. hi miz olan « dan bir günep doğuyor» eserini almıştır. Karanlık, hasta, ölgün On bir'yıl önce bu gün, Yurdumun karabahtı Bir güneşle parladı. , Avusturalya mi uzaktır ay, mi? — Avusturalya, görünüyor, Avurturalya görülmiyor İngilterede eşek Koş araba seyyar bir kütüphanedir. Her zam ne yararlı bir iş görüyor. Seyyar Kütüphane de olur! pulu bir araba köy köy doleşiyor. Bu van; Eşek! der geçeriz. Halbuki eşek Geçen sene Amerika “Avrupa- dan pek çok altın satın aldı, Res mimizde Amerika hazine banka- sında altın tartılması gi Bilmece Akşam Bilmecesi İsime - 8 Teşrnieani 094 velerinin terazile lüyor. 9 harfliyim 3.2. Zim uğursuz» dur. 1.2. 6 ım «hakir» dir. 3. 8. 9 um aşüp- hen dir, 9, 5. 6 im «gözü görmi- yen dir. 7. 2, Gım «koyu eflâtun» dur. 9. 8. 7 im «kötü» dür. Bilmecemizi doğru halledenler- den birinciye: İttihat ve Terakki devrinde esrar perdesi eseri. İki cüye: Mürekkepli kalem. Ayrıca 200 okuyanımıza muhtelif hediye- ler verilecekti Yorgunluk Geçen hafta ölen Reymon Pu- ankare dünyanın en okumuş ve en çalışkan devlet adamlarından, | | biriydi, Nezaretlerde bulunduğu Zamanlar, bir gün, birtek gün bile işinin başına vaktinde beş on dakika geç geldiğini gören olma- miş, Puankare aynı zamanda kiy- metli bir mütefekkirdi. Çalışmasi fevkalbeşer deniliyor. Bir gün sormuşlur: «Yorulmaz mısınız?» Gülmüş: «Ben yorgunluğu yalnız. lügatta gördüm» demiş, 20 Eylul 954 tarihli © bilmece mizi doğru hall don. Vefa Jisesi talobesinden 128. numaralı Burha: Pergel almıştır. takımını Börüşme —Ben İstanbulun en kibar, in- sanlarile görüşürüm... Telefon şirketinde muhabere memuru ok duğumu unutuyorsun galiba?.. Ordular durduran ışık Bu icat, Kristof Kolombun yu- ir şey. Gayet basit, lığında, bir oto- önüne çıksanız ne olur? Gözleriniz kamaşır. İşte bu yeni yapılan Fenerlerde 50.000 mum kuvvetinde ışık yapı” yorlar. Böyle bir ışık karşısında kalanların ne hale “geleceklerini tasavvur edersiniz. Bu aletler şimdilik kaçakçılarla mücadelede kullanılacaktır, gece- leri, kaçakçı şebekelerinin gözleri Böyle kuvvetli bir ışıkla kamaştır nılacak ve onların dört beş dakika sersemleyip yollarını şaşırmala- yından istifade edilerek üzerlerine hücum edilecektir. Macitler, yüz bin mum kavve- dinde ışık yapacak aletlerle harp- te orduların durdurulabileceğini iddia ediyorlar. Tayyareleri durdurmak, yani pilotların gözlerini kamaştırmak için de, kuvvetli ışık yapacak kur. şunlar icat etmişlerdir Harareti olan ağa Fransa © fen akademisi özar sından biri, bazı mebatatın © har raretleri | yükseldir ini keşfetmiş. Bu alim ile tee übelerini, sulak yerlerde © biten ollarda yapmıştır Otların harareti, havanın harareti ile müsavi olduğu halde, giçek açarlarlıma bararetleri 17 dereceye kadar çıkıyor. “İlim bu hadiseyi, mebatatın, çiçe aşarken dah fazl elem massetmder dine bamlediyo. * Ayhan H. Feridun. Şöküfe HE. 'Oküzler her zaman ne çeker? eesmimizde olduğu gibi, öküzlerin yelkenli gemi çektikleri her zaman manzara değildir. Resmimizdeki öküzler, kuma saplanan yelkenliyi