8 Kasım 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

8 Kasım 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

Sahife 8 AKŞAM in tan AE 8 Teprinisnni 1934 Biribirine yapışık iki kemik nelere sebep olabiliyor? Kalça kemiklerinden biribirlerine bitişik Teksaslı iki Sırtlarından biribirine bitişik ikisi de değerli artist: Hilton kardeşler Bu hafta gelen Amerika gazete- lerinde garip bir vaka okud Miz Violet Hilton isminde yi altı yaşlarında güzel, malümatlı, zeki bir artist var. Şimdiye kadar biç bir fenalığı görülmemiş, sıh- hati yerinde, kimseden bir alaca- Zi vereceği, bir davası yok. Bu munla beraber Amerika Birleşik devletlerinden şimdiye kadar yir- mi birini dolaşmış, hiç birinde ev- | lenmesi için müsaade alamamış, nişanlısı delikanlı ile evlenmesine bu hükümetlerin. olmuyorlar. Sebebi nedir acaba miz? Violet Hiltonun “müsaade edilmemesinin sebebi, bukızın garip bir sekilde sakat ol sıdır. Violet ikiz olarak doğdu: Şu hemşiresi Daisyye kalça kemi- inden yapışıktır. İşte kızcağızın evlenmesine Amerika Birleşi letlerinden yirmi birinde müsaade edilmemiş olmasının sebebi, bu #memleket kanunlarında biribirine “yapışık iki kızdan birinin izdiva- İcına ne şekil ve şerai İsaade edilebileceği tesbit edilmemiş ol. iç birinde razı İkiz kardeşler bahçede çalışıyor- lar, biri toprağı kazmalamak için iğilmiş, öteki ayakta giçekleri suluyor iki hemşire ısı Maurice Lam- bert isminde bir orkestra | şefi imiş. Yirmi do- yaşlarında kuz amma ya Daisy. O ne diyor? Bu işi tetkik eden hâkimler bitişik hem; nin muvafakat dahi , olsa bu evlenmeye mü- saade ediler yeceğini söylü- yorlar. Belediye- ler bu müracaatı bep “muvafık görülmemiştir» kaydile reddedi- yorlarmış. Nihayet iş mahkemele- Kimi hâkim bir sebep göstermeksizin izdivaç müsa: sini reddetmiş. kimi hâkim D. in bu ve düşmü izdiyaca muvafakatının gayri şuuri olabileceğini ileri üş, Buna karşı Violetin avukat- azlarını yağdırıp duruyor- - Tabiatin bir kusuru olarak bitişile olarak dünya- ya gelmesinin matmazel Violetin saadetine bir mâni teşkil etmeme- si lâzim geleceğini ileri sürüyor- Jar vez'«Hangi hakka istinaden onu en tabit duygularından mah- rum etmek istiyorsunuz?» diye barbar bağırıyorlar. Fakat hâkimler nihayet hal müsaade etmedikleri er, Buna karşı da avukatlar i ediyorlar. Bu bir telâkki meselesi- dir diyorlar ve bin dereden su ge- tirerek Meselâ diyorlar ki ayırdedilmesi müml in olmıyan ikiz hemşirelerin vacına mi ni olmuyorsunuz. Yalnız bu ikiz- leri ayni markadan iki ayrı şişeye konmuş şampanyaya benzeterek bunlardan birini seven bir deli- kanlı öl hemşire, Hiltonlar bu sakatlıkları sayesinde milyoner oldular, fakat mesut olamadılar. Mahkeme ikizlerden birinin kendisini istiyen delikanlı ile evlenme- sine mani oldu Hilton kardeşlerin bu sakatlıkları sayesinde kazandıklar: para ile yaptırdıkları köşkleri Hilton kardeşlerin otururken alınmış bir resimleri rürse bu hisse karşı nasıl durabi- leceğini soruyorsunuz. Halbuki öteki kardeş daima hazır, nazır olursa böyle bir tehlikeye karşı da konulmuş olmuyor mu?» “Avukatlar daha ileri gidiyorlar, farzı muhal olarak Daisy de eniş- tesini sevmiş olsun ve kız karde- şinden gizli onunla konuşabilmek fırsatını nasıl ele geçirebilir diye orlar. Diyelim ki bir fır. satını buldu da kız kardeşinin ça: yına uyutucu bir ilâç koydu. 'nun da faydası yok. Çünkü bi ne yapışık kardeşlerde vücutta ka. nun dolaşması bir sistem işinde ol- duğu için bu ilâcın tesirini kendi. si de hissedecek ve o da kardeşi ile beraber uyuklayıp kalacak. Her halde nişanlının Violet Hil. tona karşı hissettiği rabıta pek kuvvetli olacak ki bütün hayatlar rında bir üçüncünün mevcudiyeti- i düşünüyor. düüni lenmesine rıza gösteriyor? Fakat ileride Daisynin de başka bi tanışmıyacağına ve kendi lenmek istiyecek başka bir kimse ortaya çıkmıyacağına masıl hük- medilebilir? (Devamı 13 üncü sahifede) Şampiyonluk maçı Bursadaki maçta Altay takımı neden yenildi? Vahap bey “takım halinde henüz Istanbullularla boy ölçüşmek kudretinde değiliz İzmir 6 (Hususi) — İzmir şam- piyonu Altay takımı, İstanbul yolu ile İzmire döndü. Bu yapılan macta takımın yet haberi ilk defa burada fena tesir yapmıştır. Çünkü ilk golü atmasına rağmen mütakip penal- ti fırsatını kaçırmış, ve ikinci haf- #ayimin son kısımlarına kadar galip mevkide bulunduğu halde penaltıdan bir gol yemiştir. Bu meyanda maç günü akşamı meç. | bul telgrafı çekmiştir: «1-3 galibiz, Hasan» bir el Bursadan İzmire şu Hasıl olan sevinç, biraz sonra | gelen hakiki haberle zail olmuş- tur. Ahey takımı kaptanı Vehap bey, maç hakkındaki. fikirlerini şu suretle analtmıştır: — Cumhuriyetin 11 inci yıldö- nümünde Bursada yapılmış olan Türkiye futbol birincilik müsa- bakaları münasebetle İzmir ef- kârı umumiyesine şunları arzet- meği muvafık görüyorum: 1 — Altay takımı; Türkiye bi- rincilikleri için hazırlanmış bir vaziyette değildi, Bunun sebebi- ni, klüp idarecilerinden ziyade #akıma mensup oyuncuların ça- lıştıkları müesseselerin onla, zımgelen teshilâti göstermeme- lerinde aramak lâzimdir. Grup müsabakalarma iştirak eden Altay takımile final müs bakasında oynıyan Altay takı mında dört mühim oyuncu farki vardı ve Altay; final için en kuv- vetli takımını ilk defa olarak çı karabildi. 2 — Takım; kudretinin fev- kinde bir oyun oynamıştır Ve 1s- #anbul şampiyonu gelişi güzel bir penaltıdan ikinci | haftaymin 20 imci dakikasında beraberliği temin edebilmiştir. Altay; ilk golü ilk dakikalar- 'da yaptıktan sonra penaltının ni- gin Vahap tarafından çekilmedi Zi düşünmesi mevzuu bahsedili 8c penaltı çeken oyuncunun nız iyi bir oyuncu olması kâfi de- ğildir. Ben şahsen Ankaragücü ve Uşak grup müsabakalarında mü- teakip iki penaltı kaybettim ve hiç şüphesiz penaltı atmak için ma- neviyatım yerinde olamazdı, Bu işe cesaret eden başka bir oyuncu bulunmasaydı şüphesiz ki çekmek. te tereddüt edemezdim. Penaltı olduğu anda takımın en genç oyuncusu Basri herkesi tatmin edecek bir şekilde söz söyliyerek: — Vahap ağabey! Beşiktaş ta- kımında da bir golüm bulunsun, penaltıyı ben atayım, Böyle emniyetle söylenen lâkırdı dan sonra ve çocuğun henüz gönç bulunması dolayısile bu teklif red- dedilemezdi. Dışarı attı eminim ki, biç heyecanda değildi. Bu; yalnız talihsizlikten olmuştur. ve ben Müteessir olduğum nokta; bu pe- | naltıyı müteakip bu oyun içerisinde kaybolması idi ve oyuncunun oyunun sonuna kadar biz Basrisiz oynadı 3 — Beşiktaş takımına gelince: Hakikaten güzel futbol oynıyor- lar. Teknik itibarile bizden dal beraher elâmanları var. Yegâne kabahat- kuvvetli olmamakla demiştir. | ,, diyor Vahap bey ları; Fuzuli top dolaştırmak yü- zünden fazla gol yapamıyorlar ve gollerini âdeta zorla yapıyorlar. Yalnız hakemin hüsnü niyetinden istifade ederek top yokken bana ve arkadaşlarıma yapılan kasti favul hareketleri mazur görüle mez ve bunu daha iyi bir hakem- le oynıyamazlar. 4 — (Hakem) in hüsnü niye- #inden eminiz. Oyunu hatalı idare etmiştir ve bu hatası bize pahalı. ya malolmuştur. Lehimize olan müteakip iki penaltıyı vermemiş- tir ve Beşiktaşın yaptığı bir golü de saymamıştır. 5 — Baron Feyzi için söylenen- ler esassızdır. Baron Feyzi yalnız. temdit müddetinde yorgunluğunu izhar etmiş ve Beşiktaşlılar o ta- raftan daha güzel işliyebilmişler. dir. Fakat bu. kısımda * yorula' oyuncu yalnız Baron Feyzi deği di. En büyük hatası; penaltı yap mak olmuştur. 6 — Biz; takım halinde henüz İstanbullularla boy ölçüşmek kud- retinde değiliz. Fakat az zaman- da bu kudreti iktisap edeceğiz. Bü- tün bir sene zarfında daima bir arada oynamış, milli takıma oyun- cu vermiş, tecrübeli ve bilgili bir takıma karşı son anda tedarikle boy ölçüşen Altay takımı, gerek memleketi, gerek kendisi hesabı- na hiç te fena netice almamıştır. Futbol oyunu bir buçuk saattir ve bu bir büçuk saat zarfmde Ak tayla Beşiktaş ancak penaltıdan beraberliğini temin edebilmiştir. Bu oyun bize noksanlarımız hak- kında güzel bir fikir vermişti çalışacağız. Böyle bir ka fırsatı bulduğumuz takdirde mu- hakkak kendimizi daha şanslı bu- lacağız. AKŞAM KiTAPHANESİ NEŞRİYATI Kadıki NET Kırtasiye mağazasında satılmaktadır. ünde Kadıkay, Altıyol Xo, 1 Tel, 60044