8 Kasım 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 3

8 Kasım 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 3

AKŞAM m oo OÇ <me>e>ee<—— Sahife 3 8 Teşrinisani 1934 Su meselesi Haanbul belediyesine bağlı meklubu aynen meğrediyoruz 1934 tarihli nüshasında Akşamcı imzasile çıkan yazıyı okuduk. Ha- kikate uygun olmıyan bu yazıya karşı aşağıdaki | cevabımizın da sütuna konarak neşrini rica 1 — İstanbul şehrine bugün es- ki Terkos. şirkeli zamanındaki miktarla kıyas edilemiyecek ka- dar bol su verildiği rakamlarla sabit bir hakikattir. Bu keyfiyet zaman zaman halka ilân edilmiş- tir. İdaremiz bu miktarı arttırarak şehrin ihtiyacı olan rakama vara- bilmek için mütemadiyen çalış. maktadır. 2 — Beyoğlunun en yüksek noktalarındaki apartımanların üst kabil olmıyan bir hakik miyen yazı sahibi musluklarda su yok ise bunun se- bebini su yallarımızda değil, ev içindeki su tesisatının bozuklu- ğunda aramak icap eder. Eğer telefonla olsun idaremize haber vermiş olsalardı her müra- caata yapıldığı gibi hemen bir me- mur gönderilir, bozukluğun nere- de olduğu meydana çıkarılırdı. Ve böyle hakikate uygun olmıyan bir Yazının neşrile halk ta şaşırtılma- miş olurdu. 3 — Birçok defalar gazeteler. de tekrar edildiği üzere belediye Terkos sularının idaresini eline alır almaz bütün tesisatı mütehas- sis bir fen heyeti vanıta: ettirmiş ve bu tetkikat neticesinde kadar yüksek makamlarca tastik edilen umumi bir ıslahat projesi- ne tevfikan ıslah ve tevsi işlerine hallrm mümkün olduğu kadar susuz bırakmamak için mer- hale, merhale yapılması zaruri olan bu işlerin mühim bir kısmı başarılmış olmakla beraber ta- mamlanmasına daha zeman var- dır. Böyle muazzam bir işin kısa bir zamanda, bir hamlede başarı- lamıyacağını her aklı selim teslim ren ve şehrin içimde ve dışında yer, yer devam etmekte olan ame- İiyatı bugün Istanbul halkı sevinç sahipsiz eşya antrepolarında bulunan eşya İstanbul gümrükler tarafından tesellüm (edilmiştir Bunların miktarı 7000 kap kadar- dir. Kıymet takdir edildikten sonra eşya satılığa çıkarılacaktır. İ — Müzayedede pey bedeli gümrük | İ resmi tutarmı bulan eşya satıla caktır. Terkon sular idaresi müdürlüğünden aldığımız Muhterem gazetenizi 24/10/ iği de tek- le tetkik | © heyet tarafından tanzim ve alâ. | Hakem mahkemesi Davalarıngelecek seneden evvel bitmesi şüpheli Bir gazete muhtelit hakem mahkemesindeki | davaların bit- mek üzere olduğunu ve mahke- menin sene başına doğru faali- yetini tatil edeceğini yazmıştır. Mahkemedeki dava dosyalari 12,585 i geçmiştir. Bu dosyalar- dan bir kısmı intaç edilmiş ise de mühim bir kısmın muhakemesi henüz görülmemiştir. Muhtelit ha- kem mahkemesinden salâhiyettar bir zatdiyor kiz Mm ei vardır. Bu sene değil, belki gele- cek sene başına kadar bile bu iş- lerin biteceği şüphelidir. Muhtelit hakem mahkemesi binasınm bir buçuk ay sonra belediyeye verile- ceğine dair de gazetelerde bir haber gördük; bunun katiyen aslı yoktur. Evvelâ bina milli emlâ- İ ke aittir. Sonra da hazirana ka dar kunturatomuz. vardır.» Yol vergisi Malüller hersene muayene edilmeyecekler Yol vergisi vermemek için ka- unun tarif ettiği şekilde illetli ve hasta olmak lâzımdır. Her sene yol vergisi tahakkuk ettirildiği za- uman vergi vermiyecek vaziyete olanlar, yeniden muayene edik mekte idiler. Halbuki uzak köylerden merke- ze kadar gelmeleri bu hasta im- sanlar için çek güç oluyor. Yel vergisinden kurtulmak da- imi surette malül bulunmağa mü- tevakkıf olduğundan bu” gibiler bir defa muayehe edilerek rapor- ları dosyalarda muhafaza edilecek ve ber sene vergi yeniden tarhedi- lince bu raporlara göre hareket edilecekti Iki herein kaçakçısı mahküm oldu Dokuzuncu ihtisas mahkemesi bir heroin kaçakçı şebekesinin muhakemesini bitirmi Suçlular Ahmet isminde bir er- kekle madam Mağda ve madam Leni isimlerinde iki kadındır. Yapılan muhakemede bunlar. dan Ahmedin kaçakeslikla alâka- sı sabit olmadığından beraetine karar verilmiştir. Madam Mağda ve madam Leninin altışar ay ha- pislerine karar verilmiştir. Bun- lar üç bin yedişer yüz lira da pa- ra cezası vereceklerdir. İki kadın, hapis kararı üzerine tevkif edik | mişlerdir. Bir açıkgöz Ceketini yelek ve gömleğinin altına giymiş ” Sirkecide garip bir dolandıri ik vakası olmuştur; Cevdet is minde birisi Sirkecide bir otele misafir olmuş ve bir kaç gece yatmıştır. Evvelki akşam otel sa- bibi müşteriden yatak: paralarını istemiş, Cevdet te parayı ertesi sabah vereceğini söyliyerek oda sına çıkmıştır. i Sabahleyin erkenden Gövde pantalonile yeleğini giyip ba Era çağıra otel sahibinin odası- rr 5— Kösyolaım bapıcınn €9- ketimi asıp yatmıştım. Gece ceke- timi çalmışlar, cebinde paralarım da vardı, Ceketimi ve paralarımı sizden isterim.» Diye ortalığı altüst etmeğe baş- Tamıştr. Otelin her tarafı aran- mış, Cevdetin ceketi bulunama- mış ve iş polise haber verilmiştir. Otele gelen memurlar tahkikat yaparken Cevdetin vücudunun ince darduğunu görme iphelenerek yeleğini ve gömle- ğini çıkarmışlardır. Gömlek çi kmca Cevdetin ceketini beline sarmış olduğu görülmüştür. Eev- det yakalanarak tahkikata başlan- Firari emlâki Muhtelit mübadele komisyonu bir cetvel yaptı Muhtelit mübadele komisyonu, bitirmeden evvel bir cetvel yaparak tapu idaresine gönder- miştir. Cetvelde devlete ait firari emlâki gösterilmektedir. Cöivelde Bulunmuyan emlâk, sahipleri komüsyonca firari mua” melesime tâbi (tutulmadı; serbesçe tasarruf edilecektir. Posta ve telgraf umum müdürü yeldi Posta telgraf umum müdürü Nazif bey dün Ankaradan şehri- mize gelmiştir. Nazif bey dün & leden evvel posta telgraf başmi dürlüğüne giderek bir müddet başaslıki; Herm © beyle görüp müştür, Müdürü umumi bey şeh- rimizde kaldığı müddetçe posta ve telgraf işlerini teftiş edecek- AMCA BEY Karikatür musabakasının dördüncüsü başlıyor! hediyelerimize pek yakında ŞEHİR HABERLERİ Eczaneler Eczacılar klübü 22de kapanmasını) » istiyor Eczanelerin saat yirmi birde kapanması hakkında verilen ka- yar eczanelere tebliğ edilmediğin- den henüz tatbik olunmuyor. Bu karar, eczacı kalfalarmın müra- caati üzerine verilmişti, Eczane sahiplerinden mürek- kep olan eczacılar klübü idare he- yeti, son toplantısında bu mesele- yi müzakere etmiş ve eczanelerin #aat yirmi. birde kapanmalarnı erken bulmuştur. Bunlar, birçok | eczanelerin gündüzleri pek az iş gördüklerini, evine saat sekizde dönen iş güç sahiplerinin ancak sekizden sonra ilâç yaptırdıkları- mı iddia şdiyorlar ve eczanelerin saat yirmi ikide kapanmsı muva- file olduğunu söylüyorlar. Eczacılar klübü, eczanelerin | #aat yirmi bir yerine saat yirmi ikide kapanmaları için Sıhbiye ve- kâletine müracaatta bulunacaktır. Gezici satıcılar Aralarında kanlı bir kavga oldu, bir ağır yaralı var Evvelki akşam Sirkecide gezi- | ci satıcılar arasında bir cinayet | olmuştur. Her semtte seyyar satın araya toplanarak gün- gezip satış yapacakları | yerleri aralarında paylaşmakta ve her satıcı yalnız kendisine gös- | terilen yerlerde dolaşmaktadır. Evvelki akşam Sirkeci satıcıla- rı da Şeyh Davut hanında tople- narak konuşmuşlar ve bunlara re- islik yapan Fethi e birisi herkesin dolaşacağı yerleri söy. lemiştir. , “ O sırada Mahmut isminde bir satıcı kendisine gösterilen yerin iyi. olmadığını ve istediği yerde dolaşacağını söylemiştir. Bu yazdan hiddetlenen Fethi cılar ile Mahmut arasında kavga başlamış | ve Fethinin arkadaşlarından Ömer | ve Hasan isimlerinde iki kişi de kavgaya karışmışlardır. Örmerle | Hasan ellerine geçirdikleri bir keserle Mahmudu başından ve vücudunun bir çok yerlerinden ya- yalamışlardır. Mahmut ağır yaralı olarak hastaneye | götürülmüş, kavgacılar yakalanmışlardır. Selânik panayırında Ipekiş mamulâtı madalya kazandı Beynelmilel Selânik panayırı- nin Türk paviyonunda teşhir edi- icn İpekiş mamulâtı büyük tak- dirler kazanmış ve müessese mar dalya ile taltif olunmuştur. zir çırpıda Zavallı Şark «Şarka denilince — Avrupalıla- rın gözlerinin önüne neler gel mez. Şark esir, köle, cariye tica- retinin merkezi. Orada insanlar haraç mezat satılır. Bir kaç altın verdiniz mi bir esirei evine gidip leyi satın alıp evinize iz, Şark garplıların başının işinde büyük bir insan pa- zarı halinde yaşar. Fakat evvelki gün gazeteler. de çıkan şu ajans telgrafını oku- yun: Vaşington 5 (AA) — Modem (esirler. geniş mikymta bir Cari adam) ticaretine girmişlerdir. Bu de. fa da bunlar, 39 Çinliyi köle olarak satmişlardır. Zavallı Çinliler pek şeni bir tu- zağa düşürülmüşlerdir. Bunlar Kinsburgtar toplanılmışlar, bir gemiye doldurulmuşlardır. Yolda hasta düşen dördü denize atılmış tir. Geriye kalanlar Virjinya s2- hilinde karaya çıkarılıp, patates çuvalları içerisinde, bahsi geçen metrük eve götürülerek bir zen- in muhafazası altıma terkedil. mişlerdir. Çinlilerden satıla, satı- Ja ancak 17 si kalmıştır. Görüyorsunuz ya medeniyet dünyasındaki insan haraç meza- dımı... Zavallı şark... Gene şark deyince Avrupalıla- rn aklına uyuşturucu maddelerin, afyonun elma gibi, armut gibi, ekmek gibi dükkânların came kânlarında satıldığı bir yer gelir... Gene ayni günde çıkan şu telgra- fa bakın: Nev Yark 5 — Zahra alyon k liği ie mücadeleden artık manın Edir. Geçenlerde afyon dah Ese cv ba almıştır. Ayi evde bir de zenci ile 250 kile afyon ele geçmistir Zavallı şark. - Rüşvet, bahşiş diyarı olarak Avrupalıların kafasında şark ya- şar. Halbuki geçenlerde Ameri- artık rüşvetin âdetm bir âdet haline girdiğini ve buna «mal meleri yağlamak» diye de bir verildiğini gene telgraflarda oku- duk. Zavallı şark!. Biçarenin boş ye- Te ismi çıkmış. Hikmet Feridun Liman memurları arasında değişiklik İstanbul deniz ticareti Müfit Necdet bey baremde bi derece terfi etmiştir. Tekirdağ liman reisi Abdi bey Karabigaya, Karabiga liman rei si Cevdet bey Silivriye, İstanbul Timan memuru Sadık bey Şarköye, Şarköy liman memuru Rami bey Marmara adasına, inşast mühen- disi Mümtaz bey İstanbul deniz ü fen heyeti Hicareti müdürlü; gm HACI BEKİR kaymaklı lokum, kestane şekeri balis şekerden tahin helvası l ni gördüm Amca beye. — Ankarada açılan resim sergi - Canla başla çalışılmış, çek de öcrli tablolar vas Fakat hepsi de 12 yıl önceki | yaşımıza dairke.. yurdumuzda Acaba wo olan biten işlerden eser yekl zamandanberi banları ne zaman göreceğiz). ALE. — 1922 ye sit eneleri 1934 te gördüğümüze göre harf imkilâbimiza dair bir sanat eserini 1941 de görece