25 Ağustos 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

25 Ağustos 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

Meçhul tahtelbahir (Baş tarafı 1 inci sahifede) Acaba general Franko, o tarihten- beri Akdenizde bu kadar mükem- mel bir zabıta servisi temin etmeğe medar olacak yeni tahtelbahirler mi satın aldı? Bundan başka her han- gi bir faraziye neticeleri çok ağır bir takım tahminelre yol açar. Çün- kü bu takdirde üçüncü bir devletin faal bir surette işe karıştığını kabul etmek lâzımgelir.> Humanite gazelesi, Fransa ve İn- giltere tarafından ittihaz edilmiş olan bahri müdafaa tedbirlerinden bah- sederek diyor ki: «Londra ve Parisin İtalya ve Al- manyanın yalnız İspanyayı fethet- mek için harp etmekte olmayıp belki daha geniş maksadlar peşinde koş- makta olduklarını anlamaları mem- nuniyete şayandır.» İspanyanın müracaatı tedkik ediliyor Cenevre 24 (A.A) — İspanya Ha- riciye Nazırı B. Giral'in dün Milletler Cemiyeti umumi kâtibine vukubulan tebligatı üzerine Cenevre müessesesi İspanyol meselesile meşgul olmağa tar. İspahya hükümeti, bildirdiği vaziye- tin tedkiki için konseyin fevkalâde ola- rak toplanmasına ihtiyaç olup olma- dığı hakkında bir karar vermek işini konseyin reisine bırakmıştır. Vaziyetin, konseyin 10 eylül olarak tesbit edilmiş olan alelâde içtima ta- rihine kadar beklemeğe müsaid mi ol- duğu yoksa konseyin süratle içtimaa davet edilmesi mi lâzım geleceği hu- suslarını tesbit etmek vazifesi şimdi Baltık memleketlerinde bir seyyahat yapan umumi kâtip Avenol'ün yardı- mile bir karar ittihaz edecek olan Lon- dradaki Ekvatör sefiri B. Çuevedo'ya di : İspanya hükümeti konseyin davet edilmesini sarahaten İstemenekle be- raber vaziyetin vehameti böyle bir iç- timaı icap ettirdiği kanaatini izhar etmşitir. Eğer Guevddo'nun yapacağı tahki- kat neticesinde konsey âzülarının ek- seriyeti konseyin derhal toplanması iâ- zım geldiğini ileri sürecek olurlarsa konsey ayın sonunda yalnız İspanyol işlerile meşgul olmak üzere fevkalâde olarak toplanacaktır. Bundan sonra ruznamesindeki mad- deleri ikmal etmek üzere 10 eylülde adi bir içtima akdedecektir. Konseyin adi içtima devresinin ta- yin edilmiş olması sebebiyle Cenevre mahafili Akdenizde yeni hâdiseler zu- hur etmediği takdirde konseyin müs- #acelen davet edilmesine mahal kalmı- yacağı mütaleasındadırlar, Misafirlerimiz (Baş tarafı 1 inci sahifede) Yugoslav gazetelerinin ma- kaleleri Belgrad 24 (A.A) — Avala ajansı bildiriyor: Türk ordusunun manevra» larını büyük bir dikkatle takib etmiş olan bütün Yugoslar matbuatı Türk #skerinin parlak meziyetlerini ve Türk zabitlerinin yüksek iktidarlarını teba- rüz ettirmektedir. Gazeteler, dün geniş başlıklar allır.- da manevralar esnasında Trakya umu- mi müfettişi Kâzım Dirik tarafından ecnebi askeri mümesslilerinin şerefi- ne Edirnede verilen giyafette Yugos- Javya ordusu erkânıharbiye reisi ge- neral Nediç tarafından söylenen nut- ku dercetmektedirler, Gazeteler bil- hassa general Nediçin nutkundan ye- ni Türkiyenin gerek askeri, gerekse #osyal ve kültürel sahalarda elde etti- gi mühim terakkilerden bahseden kıs- mını ehemmiyetle kaydetmektedirler, İzmire giden esnaf heyetin- den bir kısmı döndü İzmir fuarına iştirak etmek üzere şehrimizden giden 40 kişilik esnaf he- yetlerinden bir kısmı dün şehrimize dönmüşlerdir. Heyetin bir kısmı Dum» lupınarda yapılacak Zafer bayramı törenine iştirak etmek üzere İzmirde kalmışlardır. Fransız hariciye nazıri Cenevreye gidecek Paris 24 (A.A.) — Hariciye Naz- n B, Delbos, Milletler Cemiyeti Kon» seyinin içtimalarına İştirak etmek üzere 9 eylülde Cenevreye hareket ey- Myecektir, acıklı macerası “Ya beni tedavi ettirin yahut heroin verin,, diyor | Dün müddelumumiliğe Sevim adın- da bir genç kız getirilmiştir. Sevim Galata polis merkezine müracaatle hasta olduğunu söylemiş ve: — Heroin müptelâsıyım. Şimdi He- roin alacak param yok. Heroinsiz kal- dığım için hasta oldum. Ya bana he- roin alınız, yoksa tedavi için hastane- ye gönderiniz... demiştir. Polis merkezi Sevimi Adliyeye gön- dermiş, dün kendisi Adliye doktoru B. Enver Karan tarafından muayene edilmiştir. Yapılan muayenede Sevi- min heron Kullanmaktan yarı mec- nun bir hale geldiği görülmüş ve ken- disi müşahede altına alınmak üzere Tıbbı adliye gönderilmiştir. Sevim dün bir muharririmize şun- ları anlatmıştır: — On dokuz yaşındayım. Galata- da Karaoğlan sokağında oturuyorum. Burada hiç kimsem yoktur, Yalnız Aliye ve Dürdane adlarında iki kadın arkadaşım vardı. Onlar da benim gi- bi genç idiler. Heroin kullanıyorlardı, Beni de Keroine alıştırdılar. Sonra bunlardan Dürdane öldü. Ben üç sene- denberi heroin kullanıyorum. Şimdi günde iki gram heroin çekiyorum. Ya- | Bir heroin müptelâsının / ni her gün iki lira heroin parasına ihtiyacım var. Bunu temin etmek için de ötede beride çalışıyorum, düğün- lerde çengilik yapıyorum ve Kâzandı- ğım parayı heroine veriyorum. Her gün iki gram herolni çekmezsem ken- dimi kaybediyorum, ne yaptığımı bil- miyorum, Param olmadığı zamanlar sırtımdan entarimi çıkarıp satarak heroin aldığım pek çoktur. Yirmi dört saat aç durmağa razıyım. Fakat bir dakika heroinsiz duramıyorum. Sevim yanındaki bekçi ile Tıbbı ad- liye götürülürken yine duraklıyarak: — Acaba beni kapsederler mi? Bir hastaneye gönderseler de birkaç ay te- davi edilsem... Eğer iyi olamazsam hiç değilse orada ölürüm de kurtulu- rum... Diye Adliyö doktoruntt yalvarmağa başlamıştır. Beşiktaş kulübü âzasını davet Beşiktaş jimnastik kulübünden: Kulübümüzün bilümum fahri ve faal âzalarına 1937 yılı için yeniden hüvi- yet varakası verilmekte olduğundan alâkadarların on beş eylüle kadar her gün akşamları kulüp merkezine mü- racaatla almalarını ve yeni hüviyet varakası almıyan âzanın kulüp âzala- rına bahşedilen hak ve menfaatlerden istifade edemiyeceklerini bildiririz. İstanbul Festival komitesinden: Pireden gelecek olan muhtelit takımla İstanbuldan çıkarılacak muhteliş takimlar 1 — 28 ağustos 957 cumartesi saat 17 de Taksim #tadyomunda Galatasaray - Be- giktaş muhleliti ile Pire muhteliti, Hakem: Ahmed Adem, yan hakemleri: Feridun Kıç, Samim Talu, 2 — 29 ağustos 997 pazar saat 17de Taksim stadyomunda Fenerbahçe - Güneş muhteliti ile Pire muhteliti. Hakem: Nuri Bosut, yan hakemleri: Tarık, Ekrem Ersoy. Türkiye İş Bankasından: Bankamizın - kuruluşuna rastlayan 26 Ağustos 1587 Perşembe günü İstanbul, Be- yoğlu, Galata şubelerile Beyamıt, Kadıköy, Üsküdar Ajanlarımızın kapalı bulunduru- lncağı sayın alâkalılarımıza bildiririz. nüfus sayımı neticeleri; bastırılacaktır. verilecektir. AKŞAM YENİ NEŞRİYAT YERLİ MALLAK PAZARI POSTASI Türk mecmuaclığınca, bilhassa kadn ve modi Ea inde yük muvaffakıyet kaz: ğa wd i bir arkadaş hak etmiştte. Bu arkadaş, CZerli Milis: va Pazarı Postası, ır. Bank Yerli Mallar Paz: ç neşrine başladığı bu mecmuanın dü nüshası çıkmıştır. Gerek tab'ı, gere! simler nokta mazarından bir şah ık olan bu iki nüshada modaya ir çok haber ve resimler, Sümer Ban- En faaliyetine müteallik malümat ve hi- küye ve bilmeceler vardır. Yalnız kadınla- rin değil, İyi giyinmek istiyen herkesin kadın, erkek ve çocukların işine yarıyacak resim ve haberleri "ihtiva eden bu güzel mecmuaya muvaffakiyet temenni eder, Karilerimize hararetle tavsiye ederiz. Sünnet düğünü Beşiktaş T. EL K. şubesinden: “Türk Hava Kurumu Beşiktaş kaza şu- besi nam ve menfaatine ve havacılık haftam içinde 4/9/937 de Beşiktaş Alle parkında sünnet düğünü yapılacağı halka bildirilir. Sünnet düğünü Kızılay Beyazıd nahiyesinden: Nahiye şubemiz tarafından 28/8/9937 cumartesi günü akşamı Gülhane bahçesi Saraybür- Du alafranga kısmında yoksul çocuklara büyük bir sünnet düğünü tertip edilmiştir. İstanbul C. müddetumumiliğinden: İstanbula geldiği anlaşılan Geyve cera bâkimi Fikref'in derhal memuriyetimize müracaatı Hân olunur. ÖLÜM Defterhane nazırı merhum Riza paşa kızı, Adliye nazırı merhum Nâzım paşa Yi odası umumi kâtibi Cevat Nizami Dü- Zenli kayınvalidesi Bayan Vecihe müptelâ olduğu hastalıktan kurtulamıyarak irtihal eylemiştir. Cenazesi bugünkü Çarşamba günü saat on ikiye çeyrek kala Şişlide Ha- Mâskârgazi caddesinde 401 numaralı Bey apartımanından kâldırılacak, namazı Teşvikiye camiinde kılığacak ve Kabataş- tan hususi vapurla Harem İskelesine ge- çirilerek Karacaahmettö sile kabristanma defnedilecektir. Merhum çiçek getirilmemesini arzu et- miştir. Terzi Cemal Bürün 24 ağustos salı gününden itibaren yazlık modellerini ehven fiatla elden çıkarttığını müşterilerine bildirir. Zozo Dalmasın İştirkkile ÇARDAŞ ! Son temsil | İstanbul Levazım ilânları. Antalya garnizonunun ihtiyacı olan 234000 kilo askeri evsafta un kapalı zarfla eksiltmeye konulmuştur. İhale günü 10/Eylü1/1937 Cuma günü saat 10 dadır. Tahmin bedeli 12 kuruş mu- vakkat teminatı 2633 liradır. İsteklile- rin 2490 sayılı kanunun 2 ve 3 üncü maddelerinde yazılı belgelerle birlikte teminat ve teklif mektupları İsparta- da tümen satınalma komisyonuna en az bir saat evvel vermeleri. (295) (5373) âmirliği * İstanbul Levazım âmirliği şuabatı için yaptırılacak 25 adet evrak sandığı 2/9/937 perşembe günü saat 15 de 'Tophanede satınalma komisyonunda pazarlıkla eksiltmesi yapılacaktır. Tah- min bedeli 75 liradır, Teminatı 11 lira 25 kuruştur. Şartname ve nümünesi komisyonda görülebilir. İsteklilerin belli saatle komisyona gelmeleri, (90) (5556) Kapalı zarfla Eksiltme İlânı Istatistik Göl Direktörlüğü Eksiltme ve İhale Komisyonundan: | Askeri Liseler a Müfettişliğinden: Sivil Liselerde ikmali olupta ikmelde muvaffak olacak okurlardan bir mik- tar talebe imithanla Askeri Hselere & ktır. Yüksek sınıfta olanlar tercih edilirler. Talip olar m şimdiden müracaat ederek evraklarını tamamlamala- rı lâzımdır. Bir evin keşif bedeli Lira Kuruş Manisanın Muradiye köyünde 682 07 » — Koldere köyünde 609 58 » © Mütevelli köyünde 609 58 » — Hocalı köyünde 609 58 » — Çobanisa köyünde 609 58 » — Saruhanlı köyünde » 609 58 » © Gömülceli köyünde » 609 58 » Geriköyünde 3 » 609 58 » — Kayışlar köyünde 3 » 609 58 Alaşehir kazasının Dere köyünde 3 » 609 58 Salihli kazasının Yeşilova köyünde (— 3 > 4 609 58 Akhisar kaza merkezinde 2 Kâgir 3 691 35 Akhisarın Marmata nahiyesinde 2 » 5 691 35 Akbisarn Palamut nahiyesinde 2 » 2 691 35 Akhisarın Selendi köyünde 3 Kerpiç o 12 609 58 Akhisarın Sakarkaya köyünde 3 » z 609 58 Akhisarın Mecidiye köyünde 2 » 2 609 58 Akhisarın Dere köyünde 3 » 1 609 58 Soma kazası merkezinde 2 Kâgir i 691 58 1 — Yukarıda yazılı mevkilerde inşa edilecek göçmenlerin evvelce yapi- lan ilânlardaki keşif bedellerinin dun görülmesi hasebile talip zuhur etmedi- ğinden mahalli rayiç ve işçilikler üzerinde yeniden incelemeler yapılarak tes- bit edilen balâdaki kiymetler üzerinden 3/9/937 Cuma günü saat 16 da Mani- sa İskân Müdürlüğünde açık eksiltmeleri yapılacaktır. 2 — İnşa edilecek işbu evlerin keresteleri ve diğer bilümum malzemesi müteahhide alt olmak üzere inşaat anahtar teslimi suretile olacaktır. 3 — Münakasaya iştirak etmek isteyenler her mevkideki evlerin beşer, onar adetten ibaret guruplar için teklif yapabilecekleri gibi perakende sureti- le de teklifatta bulunabilirler, * — Her müteahhit kaç ev taahhüd ediyorsa o miktar evin mecmu kiy- metleri üzerinden “e 7,5 teminat akçesi yatıracaktır. 5 — İstekifler fenni, hususi, idari şartnameleri, plân projelerini görmek üzere Manisa İskân Müdürlüğüne ve kazalarda kaymakamlara müracaat ede- bilirler, 6 — Eksiltmeye gireceklerin kanuni tarifata göre vesaikini komisyona ib- rTaz ve 2490 sayılı kanun ahkâmuna riayet etmeleri ilân olunur. o (5536) İl İstanbul Harici askeri kıtaatı ilânları İ Cinsi Miktarı Tahmin Muvakkat bedeli teminatı İhale şekli İhale günü Kilo Lira Lira Un 133000 16293 1222 Kapalızarf 26/8/937 perşembe Saat 15 de İslâhiye ve Akbez kıtaatının ihtiyacı olan un yukarda yazıldığı veçhile ök- İ siltmeye konulmuştur. Teklif mektupları muayyen olan vakitten bir saat ev- vele kadar mutlaka komisyon başkanlığına verilmiş olmalıdır. Şartname ko- misyonda görülebilir. İsteklilerin hüviyet varakası ve vesikalarile birliket İslâhiyenin Çerçili köyünde Dağ Tuğay karargâhında Tuğay satıri- alma komisyonuna gelmeleri, (257) (5124) Cinsi Miktarı (o Fiatı Teminstı İhale Kilo Lira Lira o Tarihi Günü Saat Şeki un 340000. 46750 3507 26/8/9837 Perşembe 10 Kep.zarf Arpa 318000 15900 1193 » » » » 1530 » » Sığır eti 110000 20900 1568 27/8/937 Cuma 10 » $ Samsun Gamizonunda bulunan kıt'a ve müessese eratının ihtiyacı olan yukarıda yazılı erzak kapalı zarf usuliyle eksiltmeye konulmuştur. İsteklilerin hizalarında gösterilen günlerde ve şartnameyi almak ve icabeden malümatı edinmek isteyenlerin hergün Tüm binasındaki komisyona gelmeleri. Eksilt- meye girmek isteyenlerin 2490 sayılı kanunun 2 ve 3 ncü maddelerindeki ve- sikalarla teminat ve teklif mektuplariyle müracaatları ve teklif mektupların ihale saatinden bir saat evvel komisyona vermiş bulunmaları. (256) (5123) 1 — Şartnamesi muci! tile satın alınacaktır. II — Muhammen bedeli 1300 lira muvakkat teminat 97.50 liradır. II — Fiatsız teklifler ve kataloklar eksiltme gününden bir hafta evveli- ne kadar Tütün Fabrikalar Şubesine verilmelidir. IV — Pazarlık 9/9/9837 tarihine rastlıyan Perşembe günü saat 15 de Kabataşda levazım ve mübayaat şubesindeki alım komsiyonunda yapılacak» tr. ince 13 adet elektrik mot Açık eksiltme sure- V — Şartnameler parasız olarak her gün sözü geçen şubeden alınabilir. VI — İsteklilerin eksiltme için tayin edilen gün ve saatte kendilerinden 1 — Kapalı zarfla eksiltmeye çıkarılan İş 74 forma tahmin olunan genel gösteren 12 cilt kitaptır. Beherinden ikişer bin adet 2 — Tahmin olunan bedel 16 sahifelik beher forması için 35 lira üzerinden 2590 liradır. Muvakkat teminat olarak 195 liralık banka mektubu veya tahvil 3 — Teklif zarfları 1937 senesi Eylül ayının 6 ıncı pazartesi günü saat 14,30 da genel Direktörlük binasında toplanacak olan komisyonda açılacaktır. 4 — Muvakkat teminat vesikasiyle teklif mektupları eksiltmenin açılma- sından bir saat evvel komisyon relsliğine verilmesi lâzımdır. Bu baptaki şart- name komisyon kâtipliğinden istenilebilir. Nümunede dairede görülebilir. (4646) İstanbul Nafla müdürlüğünden: 3/9/9317 Cuma günü saat 15 de İstanbulda Nafia Müdürlüğünde (5037) Jira keşif bedelli İstanbul Tevkifhanesinde yapılacak tamirat işleri açık eksilt- meye konulmuştur. aranılan kanuni vesaika ve $ 7,5 güvenme paralarile birlikte adı geçen ko- misyona gelmeleri ilân olunur. «4564» Istanbul sanat okulu direktörlüğünden: Beş yıllık ilk okul mezunları ile orta okuldan tasdiknameli olanlar sanat okulu yatısız kısmına doğrudan doğruya kaydedilirler, İmtihan yoktur. Vakit, geçmeden kaydediliniz. (5422) Açık Eksiltme llânı: Haydarpaşa Lisesi Satınalma Kurumundan 31/Ağustos/937 salı günü saat 15 de İstanbulda Kültür direktörlüğü bi- nası içinde Liseler Muhasebeciliği odasında toplanacak olan eksiltme komis- yonu tarafından 5098 lira 94 kuruş keşif bedelli Haydarpaşa lisesinde yapıla- cak tamirat işleri açık eksiltmeye konulmuştur. Mukavele, Eksiltme, Bayındırlık işleri genel, hususi ve fenni şartnameleri, proje keşif hulâsasiyle buna müteferri diğer evrek Haydarpaşa lisesinde gö“ 'Mukavele, Eksiltme, Bayındırlık işleri genel, hususi ve fenni şartnameleri, | rülebilir. proje keşif hulâsasile buna müteferri diğer evrak dairesinde görülecektir. Muvakkat teminat (976) liradır, İsteklilerin en az (5000) liralık bu işe benzer iş yaptığına dair gösterecek- leri vesika üzerine Nafia Müdürlüğünden almış olduğu müteahhitlik ve Tica. | cari sene Tecim odası vesikalariyle birlikte belli gün ve saatte komisyona gel ret Odası vesikalarile gelmeleri. (5187), Muvâkkat teminat 383 liradır, RENE m ein lili 0 gn vesika üzere İstanbul Nafia Müdürlüğünden almış olduğu müteahhitlik ve meleri, «5264» t G.S” kzn “izl im na | )