25 Şubat 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 15

25 Şubat 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 15

PAY iy mV/007.YA Cükllankbankad A.Ş. ihtiyarlıkta rahat etmek istiyenler Yaşı ilerlemiş olanlarda müzmin boronşitler, balgamlı öksürükler göğüs nezleleri, mesane nezleleri ve geceleri Meak yataktan bir kaç kereler kaldıran idrar zorlukları, böbrek. İltihapları eksik olamayacağından bu rahatsızlıklar» dan kurtulmak için yegâne çare tıbbın ehemmiyetle tavsiye ettiği nebati katranlardan yapılmış KATRAN HAKKI EKREM'i kullanmaktır. Kültür Bakanlığından: 1 — 2259 sayılı kanunun tatbikine dair olan talimatnameye göre İlk Oki İar için evvelce müsabaka tie kabul edilmiş olan kitabın üç yıllık müddeti tikten sonra okutulmak üzere 1939—40, 1940—41, 1941—42 ders yılları için ye- Mİ bir alfabe kitabı yazılması müsabakaya konulmuştur. , 2 — Müsabaka müddeti 15 Mart 1938 tarihinden başlamak ve 14 ikinci teş- rin 938 pazartesi günü Akşamı bitmek üzere sekiz aydır. 3 — Müsabakaya iştirâke karar verenler 15 Ağustos 1938 pazartesi günü akşamına kadav bir dilekçe ile Kültür bakanlığına müracaat ederek bu müsa- kaya girecekler defterine adlarını yazdırarak bir numara alacaklardır 4 — Müsabakada birinciliği kazanan kitap üç yıl müddetle okullarda oku- tulacak ve müellifine her yıl için beş yüz lira telif hakkı verilecektir. İkinci çı- kan kitabı yazana bir defaya mahsus olmak üzere birincinin müellifine verile- Bin bir yıllığı, üçüncü, dördüncü ve beşinci çıkanlara da birer defaya mahsus Üzere ikişe lira müküfat verilecektir. 8 — Müsabakaya gireceklerin eserlerini üç nüsha olmak üzere makine ile Ye kâğıtların yalnız birer taraflarına yazılmış olarak Kültür Bakânlığına mak- mukebilinde vermeleri veya göndermeleri lâzımdır. Kitaba girecek Tesim- Yerin asılları bi nüsha olarak müsveddelerle birlikte verilir, müsabakaya lmış bir kitapla girenler de kitabın üç nüshasını Bakanlığa verecekler 've- Ya göndereceklerdir. 6 — Müsabakaya girenlerce eser müsveddeleri ile birlikte, eseri kabul edil- “liği takdirde, eserini ilân edilen telif hakkı mukabilinde ve her türlü tasarruf undan vazgeçerek Kültür Bakanlığına üç yıllık bir devre için terkettiğini Ye kitabın o devre içindeki her basılışının son tashihlerinin kendisi veya kendi Mesuliyeti altında tayin edeceği diğer bir zat tarafından yapılacağını gösterir Moterlikteri tasdikli bir teahhütname verilecektir, 7 — Kitapta bulunması lâzımgelen pedoğojik ve teknik vasıfları gösteren ile Noterliğe tasdik ettirilecek taahhütnamenin formülü Kültür ba- kanlığı Yayın Direktörlüğünden almabilir. Mektupla isteyenlerin bir kurüşlük Dir posta pulunu da birlikte göndermeleri lâzımdır. (840) Sipahi ocağı İdare seyetinden: miz nizamnamesinin 20 nci maddesi mucibince 30 ikinci kânun 1938 de top- hel ea İcübeden senelik kongresi ekseriyet olmadığından mezkür nizamnamenin 21 maddesi mucibince 21/2/1988 pazar günü saat 18 e tebii ir. Mezkür gün ve Matte Mütfen begrifiniz rica olunur aran Seşiliniş sea ÖNDER... meme iktisat Vekâleti iç ticaret umum müdüründen 30 İkinci Teşrin 1330 tarihli kanun hükümlerine tevlikan Türkiyede ça- aşmasına izin verilen Ecnebi Şirketlerinden Nestlen And Anglo - Süls Konden- Şi Mük şirketi bu kere rnüracaatla Türkiye U. Vekili bulunan Fransız Rais, Mp) Farhi ve Evestratlos Konstantinidis namına V vekâletnameler 712/937 tarihli Şirket Mecli Deren iptal edildi idaresinin kararile 31/12/1947 tarihinden iti- ASP ve tayin ettiğini bildirmiş ve lâzrmgelen vesikaları vermiştir. Keyfi- Tet tedkik €dilerek kanuni hükümlere muvafık görülmüş olmakla ilân olunur. MADEN KÖMÜRÜ İŞLERİ T, A, Şirketinden: Alelâde heyeti umumiye içtimal, Şirketimizin 1937 senesine ald ale- | lâde heyeti umumiye içtimat 30 Mart 1938 tarihine müsadif çarşamba gü- nü saat 16 1/2 da Ankarada şirketin merkezi olan Türkiye İş bankası bina- sında aktedilecektir. RUZNAMEİ MÜZAKERAT 1 — 1937 senesine aid Meclisi İdare ve murakıp raporlarının kıraat ve tas- Yibi, 2 — 1937 bilânçosunun ve kâr ve za- rar hesabı ve faizi wuhassas ve hissel menfaat hesaplarının tetkik ve ka- bulile meclisi idarenin ve murakiple- rin ibrası ve temetlüün sureti tevzi, 3 — Nizamnamei esasinin 12 nci maddesi mucibince müddetleri biten azaların yerine yenilerinin intihabı, 4 — 1938 senesi murakiplerinin ta- yini, 5 — 1938 senesi alelâde heyeti umu- y kadar muteber olmak üzere meclisi İdate azalarnın hakkı huzur- Jarile 1998 senesi murakıp #cretlerinin tesbiti, Ticaret kanununa ve esas mükavele- namemize tevfikan sahibi rey olan his- sedarlarımızın asaleten veya vekâleten İ içtimada hazır bulunmaları, ve bun- lardan hamiline âid hisse sahiplerinin derini Jâakal bir hafta evvel Şir. ket merkezine tevdi le mukabilinde rey pusulası almaları lüzumu rica ve ân olunur İDARE MECLİSİ Sahife 1$ Preventorium — Sanatorium Direktörlüğünden: Muha; azemi fiyat Azami fiyat teminatı muvakkatesi Lira Lira 1800 135 Preventortum ve Sanatorium için şartnamesine tevfikan alımacak 93$ modeli ve 9 - 15 lambalı radyo; bir adet ampilifikatör on adet hoparlör ve bir mikrafon, bunların tesisatı 3/Mart/ 1938 tarihine müsadif Perşembe günü saat on üçte ihalesi icra kılınmak üzere açık eksili e konulduğlundan istek- Hlerin Cağaloğlunda Yüksek Mektepler Muhasipliği odasndaki komisyona gelmeleri ve geleceklerin resmi müessesatta buna benzer işler yaptıklarına dair vesikalar bulunmaları şarttır. Yevmi ihaleden bir saat evvel depozitolar mukasipliğe yatırılmış bulunacaktır. Şartnameyi görmek ve daha fazla tafai- lât almak için direktörlüğe başvurulabilir. (814) İnhisarlar U. Müdürlüğünden 1 — Şartname ve projesi mucibince İzmirde yaptıfılacak Tütün Bakım va İşleme evi inşaatı 11/1V/938 ihale edileceği İlân edilen temel kazık- ları işi hariç kapalı zarf usuliyle itmeye konmuştur: 8 TI — Keşif bedeli 676,960 Tira 83 kuruş ve muvakkat teminatı 30828 Dira 43 kuruştur. YI — Eksiltme 11/1V/938 tarihine rastlıyan pazartesi günü saat 16 da Kabataşda levazım ve mübayaat şubesindeki alım komisyonunda yapılacak- tır. Kapalı zarflar ayn! günde saat 15 e kadar adı geçen komisyon başkanlığı na makbuz mukabilinde verilecektir. IV — Şartname ve projeler 83,85 lira bedel mukabilinde İnhisarlar leva- xım ve mübayaat şubesiyle Ankara ve İzmir başmüdürlüklerinden ahnabilir, V — İsteklilerin mühendis veya mimar olmaları ve yahut bir mühendiş veya mimari inşaatı hitamına kadar daim! olarak iş başında bulunduracağı- na dair arâlarında teati edilmiş Noterlikçe tasdikli bir taahhüt kâğıdı ile Nafia Vekâletinden alınmış aagar! 200,000 liralık bu gibi inşaat yaptıklarını gösterir bir müteahhitlik vesikasını eksiltme gününden en geç üç gün evveline kadar İnhisarlar İnşaat şubesine ibraz eğerek ayrıca vesika almaları lâzımdır. VI — Mühürlü teklif mektubunu kanun! vesaik ile 5 nel maddede yanlı eksiltmeye iştirak vesikasını ve muvakkat teminat parasını veya mektubunu ihtiva edecek olan kapalı zarfların yukarıda yazıldığı veçhile münakasa günü en geç saat 15 şe kadar adı geçen alım komisyonu başkanlığına makbuz mu- 'kabilinde verilmiş olması lâzımdır. MT. - 1 — İzmirde şartname ve projesi mucibince yaplırılacak ve 11/1V. 933 tarihinde ihale edilmek üzere eksiltmeye konulan Tütün Bakım ve İşleme evi- nin temel kazıkları işi ayrıca kapalı zeri usuliyle eksiltmeye konmuştur. TI — Keşif bedeli 87265 lira 50 kuruş ve muvakkat teminatı 5613.27 tira- dır. 1 — Eksiltme 11/1V/938 tarihine rastlıyan pazartesi günü saat 15 de Kabataşda levazım ve mübayaat şubesindeki alım komisyonunda yapılarak- tır. Kapalı zarflar ayni günde en geç saat 14 e kadar adı geçen komisyon baş- “kanlığına makbuz mukabilinde verilecektir. IV — Şartname ve projeler 4.36 lira bedel mukabilinde İnhisarlar levazım ve mübayaat şubesiyle Ankara ve İzmir başmüdürlüklerinden alınabilir. V — Fenni şartnamesinde izah edilen esaslar dairesinde yapılacak o'an temel kazıkları işi Franki, Rodie, Stem, Simpleks, Brechtl, Abolorenz Mihar- Us, Mast ve sair Firmaların usul ve sistemlerine veya bunlara mümasil sistem» lere göre yapılacaktır, Eksiltmeye iştirak etmek isteyen firmaların fenni tek- Mflerini münakasa gününden on gün evveline kadar tetkik edilmek Üzere İnhisarlar Tütün işleri müdürlüğüne vermeleri lâzımdır. — VI — İsteklilerin bir mühendis veya mimar olmaları ve yahut bir mü- hendis veya mimarı inşaatın hitamına kadar daimi olarak iş başında bulun- duracağına dair aralarında teati edilmiş noterlikçe tasdikli bir taahhüt küğıdı e Nafıa Vekâletinden alınmış bü gibi işleri yaptıklarını gösterir müteahhit- Mk vesikasını eksiltme gününden en geç Üç gün evveline kadar İnhisarlar Umum Müdürlüğü inşaat şubesine İbraz ederek ayrıca vesika almaları lâzim- d&r. | VW — Mühürlü teklif mektubunu, kanuni vesâik ile VI nci maddede va- İ sh eksiiimeye İştirak vesikasını ve muvakkat teminat parası veya mektubu- nu ihtiva edecek olan kapalı zarflar yukarıda yazıldığı üzere eksiltme günü en geç saat l4de kadar yukarıda adı geçen ahım komisyonu başkanlığına makbuz mukabilinde verilmiş olması lâzımdır. 4976 * 8000 Top 660 X 700 25 Tefrikli Sigara Kâğıdı 2060 » 60 X 9080 » » » 25000 » ©0 X 700 35 » » » 1000 » 480 X 650 45 » » . 1000 » 660 X 700 50 » » » 1 — Yukanda miktar ve eb'adı yazılı 60,000 Top tefrikli sigara kâğıdı ps- zarlıkla satın alınacaktır. II — Pazarlık 14/1V/938 tarihine rastlayan perşembe günü saat 14 de Ka- bataşda levazım ve mübayaat şubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır. 1 .— Şartnameler parasız olarak hergün sözü geçen şubeden alınabilir. IV — İsteklilerin pazarlık için tayin edilen gün ve saatte 96 7,5 güvenme paralariyle birlikte yukarıda adı geçen komisyona gelmeleri ilân olunur, (1057) Devlet Demiryolları ve Limanları İşletme Umum İdaresi İlânları Muhammen bedeli 2885 lira 22 kuruş olan muhtelif ebatta 134 adet telli | camla 1500 adet Marsilya biçimi cam kiremit 10/3/938 perşembe günü saat ! 1030 on buçukta Haydarpaşada gar binası içindeki kömisyon tarafından açık | eksiltme ile satın alınacaktır. Bu işe girmek isteyenlerin 216 lira 40 kuruşluk muvakkat teminat ver- meleri ve kanunun tayin ettiği vesaikle birlikte eksiltme günü saatine kadar komisyona müracaatları lâzımdır. Bu işe alt şartnameler komisyondan parasız olarak dağıtılmaktadır. (937). TURK HAVA KURUMU BUYUK PIYANGOSU 5. ci Keşide 11/Mart/938 dedir. 'Büyük İkramiye: 50.000 liradır... Bundan başka 15.000, 12.000, 10.000 liralık büyük ikramiyelerle (20.000 ve 10.000) liralık iki adet mükâfat vardır... Şimdiye kadar binlerce kişiyi zengin eden bu piyan- goya iştirak ediniz... ENAZ 5