1 Nisan 1987 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 32

1 Nisan 1987 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 32
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

Kİ LK BŞ K ı Di DDi Profesyonel oyun makinesi oyunlarından biri daha Com- modore 64 için yazıldı. ELİTE fir- masının çıkardığı bu oyun, grafik ve ses efektleri açısın- dan oyun makinesinde olan versiyonundan farksız. Oyun hızlı başlıyor. Pilotunu- bi | — ZU sırtında taşıdığı jetler yardı- mıyla hareket ediyor ve elin- deki çok çok güçlü lazeriyle savaşıyor. Lazer süper sesler çıkararak ses chipinde patla- malara yol açıyor. Yani kısaca oyunda Uuzay geminiz filan yok. İ Oyun bilgisayar çizimi uzay gemileriyle ve yaratıklarla sa- Si |— vaştığınız. “Dragonland”'de geçiyor. Bu bölge şeytan tara- ftından ele geçirilmiş. Siz Spa- ce Harrier pilotu olarak sayısız hücum dalgalarını atlatıp adım adım burayı tehlikesiz hale getiriyorsunuz. Bu çaba sırasında bir seri kaya'ya ya da başka bir şeye SÜİ | Çarparsanız ölürsünüz. İlk ekranda ağaçlarla dolu bir bölgedesiniz. Dev kaydla- | TIN ve MavVİ yabancı gemilerin | dalgalar halinde gelen saldı- | STACE ODi SCORE - 000000 rısına karşı koymanız gereki- yor. Bu düzeyin sonunda İilk dragon'unuzla karşılaşıyorsu- nuz. Kıvranan, zıplayan ve da- lan bu canavara iki doğru- dan isabet oldukça zor. An- cak ikinci düzeye geçmek is- tiyorsanız bunu başarmalısınız. Her düzeyin sonunda birbi- rinden tehlikeli sahnelerle kar- şılaşıyorsunuz. Mesela ikinci düzeyin sonunda dört adet yüzle, üçüncü düzeyin sonun- da iki kafalı bir canavarla, dördüncü düzeyde bir robot- la karşılaşıyorsunuz. Ve bu böyle sürüp gidiyor. Her düzeyde cisimlere ateş ettiğinizde lazer metalik bir plink sesi çıkarıyor. Güvenli bir uçuş için bu cisimlere dikkat etmeniz gerekli. Birinci düzeyi geçtiğinizde (birkaç denemeden sonra) yedi yaşamınız kaldığını görü- yorsunuz. Ve bu durumda her an bir yabancı cisim size doğ- rudan ateş edebilir ya da pi- lotunuzun (yani sizin) acemili- ğinizden ötürü bir cisme çar- pabilirsiniz ve bir yaşam daha kaybedebilirsiniz... Oyunun ne kadar güzel ol- duğunu belirtmek için böyle durumlarda “Kahretsin”, “çe- kilsene be” diye bağırmaktan kendinizi alamıyorsunuz. Çün- kü oyun boyunca gidebildiği- nizce gitmek gibi bir tutku sa- riyor İçinİZzi. En güzel düzeylerden biri üçüncü düzey. Burada tam anlamıyla çarpışacak bir şey yok. Kristol görünümleri dev mantarlara benzeyen binalar arasında uçmanın keyfini ya- şiyorsunuz. Space Harrler'in en kötü yönlerinden birisi grafiklerinin net ve çok güzel olmaması. Tamüâm 3 D grafik imajlar ya- ratılmaya çalışılmış ama yine de ELİTE daha güzel grafikler hazırlayabilirdi gibi geliyor. Ancak sürat heyecan ve ses efektleri mükemmel. Son za- manların en İyi oyunlarından biri diyebiliriz. O i Commodore |

Bu sayıdan diğer sayfalar: