1 Nisan 1987 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 7

1 Nisan 1987 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 7

linin teknolojisinden Uuzak Tut- mak İstemeyen Teleteknik, Di- namo Kiev'li futbolculara birer bilgisayar hediye etmeyi gö- rev bildi. Teşvikiye'deki Demo Merkezimize davet edilen fut- bolculara bilgisayarları verilir- ken, demostrasyonlar da ya- pıldi. Dinamo Kiev'li futbolcuların bilgisayarlarda futbol oyna- maları özellikle ilginç bir gö- rüntü olarak dikkat çeklti. Demokrcıîîk Sol Parti, parti içi işlerinin daha sağlıklı yapılad- bilmesi için Commodore PC/ 20 alarak bir Network oluştur- ma çabasına girdi. Parti Ge- nel Başkanı Sayın Rah- şan Ecevit N ve eşi eski başbakan- lardan Sa- yın Bülent ç. Ecevit, parti yekkilileri ile birlikte fir- mamiızı Zİ- yaret ede- rek bu konu hakkında ve firmamız ça - lışmaları hakkında bilgi al- dılar. Size bir müjdemiz, Commo- dore 64 İle uzaktan kumanda edilen ilk Türk robotu gerçek- leştirildi. Size şimdilik bir resmi- ni sunuyoruz. Onümüzdeki sa- yi TODOfumUZzU tanıtmaktan çok mutlu olacağız. O COMMODORE TAPE INTARFACE Bu ay Boğaziçi Bilgisaar ta- rafından geliştirilen iki yeni ürünü size tanıtmak istiyoruz. Birincisi Commodore kullanıcı- larının tape konusunda çektik- leri sıkıntıyı gidermeye yönelik bir interface, ikincisi ise son za- manlarda piyasada yaygın bir biçimde görülen kırıcı kar- tuşların gelişmiş bir örneği. Bu ürünler hakkında ayrıntılı bilgi- yi aşağıda bulacaksınız. Commodore tape İnterfa- ce'i herhangi bir tape'i data set olarak kullanılmasını sağ- lar. Program kayıt seviyesin- den bağımsız olarak devamlı çıkışı & volt seviyesinde oldu- ğundan program yüklemede oluşan problemleri azalftır. İn- terface direkt olarak Commo- dore tape çıkışına takılır. İnter- face'in diğer bağlantıları kul- lanılan tape'in FAR/HIC girişine ve REMOTE'una takılır. Böylelik-, le tape'in aynen Commodore Date.Set'deki gibi bilgisayar- dan kumanda edilmesi sağ- lanır. İnterface gerek bilgisa- yarda gerekse kullanılan ta- pe'de herhangi bir değişiklik gerektiremediğinden, kullanı- şı gayet pratiktir. Üzerinde bu- lunan led ışık göstergesi prog- ramın başının bulunmasında ve kafa ayarının belirlenme- sinde yararlı olur. Program yüklemesinde, hangi program tipi olursa ol- sun, normal LOAD komutuyla yüklenir, programın ismi bu- Commodore lunduğunda SPACE'e basa- rak devam edilir. Her ne ka- dar piyasada bulunan fape"- lerin çoğunda REMOTE girişi varsa da, İnterface REMOTE kontrolu olmayan bir tape'e uygulandığında yükleme sıra- sında SPACE devamlı basılı tu- tularak bu eksiklik giderebili- nİr. Iİnterface'in dizayn safhasın- da, piyasada en çok satılan değişik markalı tape'lerde ya- pılan denemelerde gerek normal gerekse ultra turbolu programlarda (En hızlı yükle- me biçimi olan NOVA LOAD dahil) başarılı bulunmuştur. Özellikle Commodore kendi data setine nazaran kafa ayarı toleransının daha fazla olması, kullanıcının her kase- te göre kafa ayarı yapma problemini minimuma indir- miştir. Ayrıca kayıtın tape'den duyulabilmesi özelliği bu ko- nuda yardımcı olmaktadır. Cartrıidge Commodore için düzenle- nen bu caritridge 3 ana özel- lik taşımaktadır; lce machine, Final cartridge, Fast load. Gerçekte bu fonksiyonların her biri ayrı ayrı Cartridge'ler olarak düşünülmüşse de ge- rek kullanış gerekse maddi açıdan kolaylık sağlamak açısından üçü biraraya geti- rilmiştir. 7