1 Nisan 1987 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 33

1 Nisan 1987 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 33

COMFU-HOBİ COMPU- Mars Babanın Haylaz Çocuğu: Koç Burcu Benim Koçum Koç burcunun bende yarattığı ilk imge kır çiçekleri ve özellikle papat- yalardır. Upuzun bir yeşillik ortasın- da mavi bir sevinçle beğenilmeye aday papatyalar... İnsanlara karşı kayıtsız bir masumluk içinde boy gösteren, te- mizliğin simgesi beyaz taç yaprakları içinde muzip bir gülümseyiş gibi sarı- larını taşıyan papatyalar. Kendini bir ülkenin tek insanı gibi algılayan, kendi düşlerini ve duygula- rını her şeyin üstüne yerleştiren, ancak yine kendisine hayran kalmaları için etrafında bir topluluk arayan bir prensestir Koç burcu. Prenses, bu ül- kede tek doğru ve dolayısıyla masum- luğun aşılmaz bir kalesidir. Öyle ki, diğerlerini bir oyun oynarmışcasına yargılar ve şiddetle cezalandırır. Koç burcu varoluşun bir simgesidir bence. Kendinde ve kendi için bir var- oluştur söz ettiğim. Bu o kadar güçlü bir duygudur ki, Koç burcunun insan- ları küçük riskleri bile, kendileri dışın- da insanları içereceği için, kabullene- mezler. Bu belki de ilk burç olmala- rından kaynaklanır. Kaderin kendile- riyle varolmaya başladığını düşünüp, diğer insanların kaderlerinin bilgisinin ve kendilerinden geçtiği inancıyla davran- mak, bu burçta doğal karşı Herkesin Koçu Aslına, bakarsanız, son derece duy- gusal ve imgesel bir dizi şey söyledi- ğimin farkındayım. Ancak astroloji her şeyden önce kişisel inançların bir bileşimi. Tabii işin bir de genel, bilimsel ya da yarı-bilimsel yanı var. Ama bilim- sellikten, genellikten anladığımız so- ğuk bir bilgi türü ise, niye astrolojiy- le ilgilensin ki! Sibernetikten mühen- disliğe, bilgi-işlemden parçacık fiziği- lanmalı. ne kadar sevimsiz bir sürü şey zaten var. Astrolojiden umduğumuz kendi kişisel hayatımızı, dünya ile yakın ta- nışlıgımızı zenginleştirecek bir bilgi tü- ü. Ama yine de insan kendi kişisel ka- nılanyla genel yargıları, çıkarımları dengelemekte güçlük çekiyor. Velhasıl, Koç burcunu anlatmaya çalışırken ister istemez ben de tanıdı- ğım insanlardan yola çıktım. Ama bu, anlatılanların Koç burcunun genel özelliklerine uymadığı anlamına gel- miyor. Koç burcu için yukarıda söylediğim her şeyin genel tanımlamalara da uy- duğunu söyleyebilirim. Koç'lar ger- çekten kayıtsızlığın, masumluğun ve çocukluğun simgesidirler. Gerçek ha- yatta, realitede yaşanan çirkinlikler genellikle onlardan uzaktır ve bu çir- kinlikleri görmektense hiç yaşanma- dığını bir kayıtsızlık içinde (ama dü- rüst) savunabilirler. Şöyle söylemek belki daha doğru: En kötü gecelerin sabahında bile güleryüzlü uyanabil- menin sihirli formülüdür Koç burcun- dan olmak. Koç burcu ateş burçları içinde en fazla ben-merkezci olanıdır. Hep mut- luluğu ken dinde ve kendi B içinde yaşamayı tercih edecektır. Nisan ayının heyecan dolu mutluk- ları yağmur bulutlarıyla birlikte taşı- ması bu burcun gereğidir belki de. Ni- san ayı herkes için bir kayıtsızlık ge- tirir çirkinliklere karşı herkes bir bi- çimde yaşama sevincini bulmaya ça- lışır yeniden. Son olarak bu burcun yıldızının Mars olduğunu tekrar hatırlatalım. Mars savaş tanrısıdır ve bu burçtaki- ler kendi alanları, dünyaları tehlike- ye düştüğüne ya da bunu herhangi bir biçimde hissettiklerinde çok zalim sa- vaşçılardır. L1 Zekai KRAKER & 33